vcu 0 Opublikowano 24 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia Z tym to mnie teraz zaciekawiłeś, myślałem że ta wartość oil ash w sterowniku nie jest brana pod uwagę obliczając zapełnienie filtra. Myślałem że ona jest tylko i wyłącznie do pokazania użytkownikowi jak bardzo jest zapełniony filtr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1335 Opublikowano 24 Stycznia Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia To jest główna wartość i tylko ona jest miarodajna. Gdy ta wartość w Twoim silniku osiągnie 0,175 l, to filtr należy wymienić/wyczyścić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madridista Olb 0 Opublikowano 25 Stycznia Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia Mam taka sama sytuację tj. po wypraniu filtra dpf mechanik ustawił wartość na 0.0 (czyli fabrycznie nowy). Warto to jeszcze zmienić, czy już jeździć tak jak jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1335 Opublikowano 25 Stycznia Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia Ile km zrobiłeś od wyzerowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madridista Olb 0 Opublikowano 25 Stycznia Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia (edytowane) 3 minut temu, Muskel1 napisał(a): Ile km zrobiłeś od wyzerowania? Nie więcej niż 500km. Pierwsze wypalenie nastąpiło po 300km Edytowane 25 Stycznia przez Madridista Olb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1335 Opublikowano 25 Stycznia Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia To jeszcze nie jest źle z wypalaniem. Możesz w takim razie jeszcze ustawić nową wartość popiołu, skoro tylko 500 km od czyszczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vcu 0 Opublikowano 26 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia (edytowane) Zastanawia mnie jedno. Przeglądam sobie różne odczyty z vcds z internetu od różnych ludzi. Jak to jest, że DPF mając oil ash 0.26l wypala się co 700km i się nie zapycha tak szybko jak u mnie. Co poszło nie tak? Dalej gdzieś mi z tyłu głowy siedzi, że coś z osprzętu jest nie sprawne... Pierwsze co, to tak jak pisaliście wgranie ori softu a potem patrzeć dalej Edytowane 26 Stycznia przez vcu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1335 Opublikowano 26 Stycznia Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia (edytowane) 0,26 l dpf od dawna do czyszczenia/wymiany. Jeździj dalej to będzie się nadawał tylko do śmietnika, być może już jest nawet za późno na czyszczenie. Edytowane 26 Stycznia przez Muskel1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vcu 0 Opublikowano 26 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia Zdjęcie z internetu a po drugie nie o to pytałem 😃 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarek76 13 Opublikowano 27 Stycznia Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 23 godziny temu, vcu napisał(a): Zastanawia mnie jedno. Przeglądam sobie różne odczyty z vcds z internetu od różnych ludzi. Jak to jest, że DPF mając oil ash 0.26l wypala się co 700km i się nie zapycha tak szybko jak u mnie. Co poszło nie tak? Dalej gdzieś mi z tyłu głowy siedzi, że coś z osprzętu jest nie sprawne... Pierwsze co, to tak jak pisaliście wgranie ori softu a potem patrzeć dalej To chyba zależy od modelu silnika, starsze caga, caha itp. wypalały się rzadziej a te nowsze cjcb, cglc itp. częściej ale proces wypalania trwa krócej. Mam cjcb od 8 lat i od początku posiadania, dpf w jeździe typowo miejskiej wypala mi się po 220-260 km, nigdy nie miałem żadnych błędów w vcds, kolega ma cglc i podobnie, więc chyba tak ma być. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vcu 0 Opublikowano 4 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego Zalałem ostatnio z ciekawości Liqui Moly 2650 na cały bak. Problemu to raczej nie rozwiązuje bo przecież nie będę go lał co tankowanie ale aktualnie parametry wyglądają tak jak na foto i do wypalania jeszcze trochę zostało. Poprawa znaczna: 381km od ostatniego wypalania, zmierzona masa sadzy rośnie znacznie wolniej (ale i tak szybciej niż obliczona :P) Zastanawia mnie jeden fakt bo wiem że w silnikach przed liftem zmierzona masa sadzy stoi praktycznie cały czas w miejscu. A czy ktoś z ciekawości może mi sprawdzić w silniku CJCB/CGLC? Jeśli komuś wypala się co 300km i twierdzi że wszystko jest ok, to czy w tych silnikach też zmierzona powinna stać w miejscu czy może w tych silnikach jest trochę inaczej? PS Bawiłem się trochę Oil Ash residue bo co mi szkodzi jak dpf i tak kapa (także nie patrzcie na ten parametr na zdjęciu) i nie ma to totalnie znaczenia dla wypalania czy oil ash ma 0l, 0.2l czy 0.6l) zawsze wypala się co taki sam interwał. Po każdym nowym wpisaniu wartości oil ash nie trzeba wymuszać wypalania vcdsem, zmierzona masa sadzy ustawia się na max i wystarczy się przejechać i wypalanie samo się rozpoczyna. To tak tylko eksperymentalnie testowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1335 Opublikowano 4 Lutego Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 20 minut temu, vcu napisał(a): Bawiłem się trochę Oil Ash residue bo co mi szkodzi jak dpf i tak kapa (także nie patrzcie na ten parametr na zdjęciu) i nie ma to totalnie znaczenia dla wypalania czy oil ash ma 0l, 0.2l czy 0.6l) zawsze wypala się co taki sam interwał. Wykasowanie wartości popiołu nic nie zmieni, dopóki wartości z czujnika RC są wywalone na max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozwiązanie vcu 0 Opublikowano 19 Marca Autor Rozwiązanie Udostępnij Opublikowano 19 Marca Problem rozwiązany. Winowajcą był EGR. Mimo że test EGR w VCDS przechodził poprawnie i wartości mierzone również były dobre okazało się, że jednak wcale taki sprawny nie był w rzeczywistości. Sam DPF ma się bardzo dobrze. Aktualnie interwał wypalania wynosi około 500km w zależności od jazdy trasą/miastem. Wartość zmierzona stoi praktycznie w miejscu i nie przekracza 4g a wypalanie rozpoczyna wartość obliczona. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franekv6 1 Opublikowano 19 Marca Udostępnij Opublikowano 19 Marca 3 godziny temu, vcu napisał(a): Problem rozwiązany. Winowajcą był EGR. Mimo że test EGR w VCDS przechodził poprawnie i wartości mierzone również były dobre okazało się, że jednak wcale taki sprawny nie był w rzeczywistości. Sam DPF ma się bardzo dobrze. Aktualnie interwał wypalania wynosi około 500km w zależności od jazdy trasą/miastem. Wartość zmierzona stoi praktycznie w miejscu i nie przekracza 4g a wypalanie rozpoczyna wartość obliczona. Pozdrawiam A dokładniej? EGR był cały czas uchylony? Trzeba było wykastrować czy wystarczyla wymiana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marco marco 0 Opublikowano 24 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia Szanowni, Auto ma przebiegu 200 tys. adblue stanowił problem wiec został wyprogramowy, przez wyprpgramowaniem DPF wypalał się w jeździe miejskiej co 370 km w trasie koło 450 km (w czasie ok 15 min) a bezpośrednio po (od czasu wyprogramowania) wyprogramowaniu DPF wypala się znacznie częściej koło 260 km, wiele czytałem, że nie ma to kompletnie związku, ale czy może być tak, że tuner mógł coś poprzestawiać, jest taka opcja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RALF76 39 Opublikowano 24 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia (edytowane) 2 godziny temu, marco marco napisał(a): a bezpośrednio po (od czasu wyprogramowania) wyprogramowaniu DPF wypala się znacznie częściej koło 260 km, wiele czytałem, że nie ma to kompletnie związku, ale czy może być tak, że tuner mógł coś poprzestawiać, jest taka opcja? w mieście co 260 czy w trasie? krótkie odcinki jazdy? Być może ktoś poprawi ale wtrysk adblue jest za dpf więc nie powinno mieć wpływu Edytowane 24 Kwietnia przez RALF76 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1335 Opublikowano 24 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia Nie ma wpływu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marco marco 0 Opublikowano 25 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 19 godzin temu, RALF76 napisał(a): w mieście co 260 czy w trasie? krótkie odcinki jazdy? Być może ktoś poprawi ale wtrysk adblue jest za dpf więc nie powinno mieć wpływu Tak, w mieście dojazdy do pracy ok. 12 km, wiec raczej krótkie odcinki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RALF76 39 Opublikowano 25 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 33 minuty temu, marco marco napisał(a): Tak, w mieście dojazdy do pracy ok. 12 km, wiec raczej krótkie odcinki. cieplej się zrobi będzie lepiej, obserwuj stan zapełnienia dpf - jaki jest aktulanie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Silver3833 0 Opublikowano 8 Maja Udostępnij Opublikowano 8 Maja (edytowane) W dniu 24.04.2024 o 13:39, marco marco napisał(a): Szanowni, Auto ma przebiegu 200 tys. adblue stanowił problem wiec został wyprogramowy, przez wyprpgramowaniem DPF wypalał się w jeździe miejskiej co 370 km w trasie koło 450 km (w czasie ok 15 min) a bezpośrednio po (od czasu wyprogramowania) wyprogramowaniu DPF wypala się znacznie częściej koło 260 km, wiele czytałem, że nie ma to kompletnie związku, ale czy może być tak, że tuner mógł coś poprzestawiać, jest taka opcja? A czemu Adblue stanowił problem ??? jeżeli był problem to DPF bez adblue nigdy nie będzie działał poprawnie skoro miało adblue musiał byś usunąc DPF to ma sens wtedy tylko jeżeli silnik nie będzię widział adblue a DPF bedzię może tak się stać że go nawet nie uruchomisz 😕 Edytowane 8 Maja przez Silver3833 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się