Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Quattro - słów kilka :)


Peterka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W związku z tematami dotyczącymi użytkowania oraz eksploatacji napędu Quattro, postanowiłem napisać kilka moich spostrzeżeń.

Jeżeli chodzi o historię napędu jest to na forum w dziale FAQ.

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t9500.0.html;highlight=quattro

Użytkuje auto z tym napędem rok, nie jest to dużo, ale kilka słów już mogę powiedzieć.

Zacznę od „minusów” tego napędu. Często widać te obawy u osób które dopiero szykują się do kupna auta z tym napędem:

Zwiększone spalanie około 1l PB

Trzeba troszkę więcej mocy do „rozpędzenia” napędu ( nie polecałbym wersji silnika ADR 1.8 125KM - Quattro)

Jeżeli chodzi o eksploatacje napotkamy tutaj również na kilka „minusów”:

Droższe części m.in.

o Tuleje tylnych wahaczy po 6 sztuk na każdą stronę – koszty ASO 370 PLN - oba dolne wahacze oraz 365 PLN – oba górne wahacze

o Dużo droższe amortyzatory oraz sprężyny - koszt tylnego amorka około 400 PLN lub więcej (zawieszenie gwintowane zahacza jak dla mnie o astronomiczne kwoty), komplety dobrych sprężyn zaczynają się od 800 PLN

o Oleju w tylnym moście z tego co mi wiadomo nie trzeba wymieniać (zaleca się tylko przy naprawach lub wyciekach)

o Mało spotykane ale jednak zdarzają się wycieki z dyfra – konieczne zrobienie uszczelniaczy

o Musimy pamiętać o oponach – KONIECZNY ten sam rozmiar opon na obu osiach. Zaleca się również posiadanie równomiernie zużytego ogumienia na każdej osi

o Zdarzają się uszkodzenia przegubów wewnętrznych w tylnym napędzie oraz półosi

Ogólnie to, co jest napisane powyżej może odstraszać, jednak moim zdaniem można je zaliczyć do kwestii eksploatacji. Pewnie jeszcze troszkę „wad” by się znalazło, ale przecież Quattro jest tak naprawdę napędem bardzo trwałym i nie często się zdarzają uszkodzenia samego napędu. Wyżej wymienione rzeczy to tak jak napisałem raczej eksploatacja.

Jeżeli chodzi o „plusy” Quattro - najlepiej wsiąść i się przejechać. Zalety tego napędu czujemy już na zwykłej suchej nawierzchni, głównie w zakrętach, szczególnie tych pokonywanych szybko (ronda również :D) - auto zupełnie inaczej się zachowuje. Trakcja jest na bardzo wysokim poziomie. Żeby wykorzystać zalety tego napędu na suchej nawierzchni potrzeba mocniejszego silnika niż 1.8 ADR oraz troszkę zacięcia do szybkiej jazdy samego drivera.

Największe zalety tego napędu są nieocenione na mokrej nawierzchni lub w zimę. Na śniegu mamy o wiele większą przyczepność niż ośki . Na ośnieżonych drogach ruszając ze skrzyżowania nie musimy się martwić, że nie zdążymy przed nadjeżdżającym autem itp., po prostu wrzucamy jedynkę i ruszamy. Jak ktoś już kiedyś powiedział - Quattro przyspiesza jak żadne, hamuje jak każde (czyt. Śnieg i woda). A zabawa z Quattro na ośnieżonych placach to to, co „tygryski lubią najbardziej”, a wrażenia z tego są nie do opisania. Trzeba to przeżyć by wiedzieć o czym mowa 

Jest wiele sytuacji, w których korzystamy z dobrodziejstw tego rozwiązania np. wyjeżdżanie z ośnieżonych posesji, parkowania pod hipermarketem w zaspach jak nie ma miejsca przed Świętami Bożego Narodzenia :D itd. Można by wymieniać bez końca…

Podsumowując, elementy eksploatacyjne możemy zmierzyć dość wymiernie w pieniądzach wydawanych przy korzystaniu z tego napędu, natomiast frajda z jazdy Quattro jest nieoceniona. Zapomniałbym o bezpieczeństwie oraz pewności prowadzenia auta, które daje nam napęd. Prawda jest taka, że Quattro może czasem uratować zdrowie lub życie, a to jest nie do oszacowania.

Są to moje subiektywne odczucia, ale mam nadzieję, że komuś się przydadzą oraz skuszą innych użytkowników do wypowiadania się na temat Quattro

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moglbys powiedziec czemu nie polecasz ADR do quattro? :confused4:

bo to nie jedzie :decayed:

AFN w serii też nie jedzie :cool1: Zresztą 2.6 to też przysłabawy silnik do Q. Żeby się bawić tym napędem to warto mieć 1.8T po modach czy 2.7BiT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie - ja jeździłem B6 QUATTRO po programie 170KM

Z zalet spokojnie moge wymienić rewelacyjną trakcje, szybki start :)

i frajda z jazdy bokiem

Minusy

Spalanie to minimum 7,5l ( jak emeryt) norma to 8,5 była

Szybsze zużycie opon :)

Ogólnie auto wywarło pozytywne odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moglbys powiedziec czemu nie polecasz ADR do quattro? :confused4:

bo to nie jedzie :decayed:

AFN w serii też nie jedzie :cool1: Zresztą 2.6 to też przysłabawy silnik do Q. Żeby się bawić tym napędem to warto mieć 1.8T po modach czy 2.7BiT.

Dobre :good::naughty:

Moglbys powiedziec czemu nie polecasz ADR do quattro? :confused4:

jakie masz opony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVF i 2.7 bIT jak się objeździ to też nie jedzie (i to pierwsze nawet bez Quattro) :> Spadek mocy owszem występuje, ale bez przesady - zwykły zjadacz chleba nawet by się nie poznał.

Chyba raczej ideą posiadania Quattro nie jest przyspieszenie lepsze/gorsze o 0.5 - 1.0 s, tylko poprawa bezpieczeństwa i trakcji :wink4:

Że spalanie nieco większe - owszem, ale w granicach przyzwoitości - jak ktoś lubi poszaleć, to i FWD mu possie :naughty:

Że opony powinny być jednakowe na 4 kołach - owszem, nie ma śmigania na gównianych kapciach na różnych osiach - poprawa bezpieczeństwa :good:

Wnioski i dedukcje z czytania posta:

Jedynie auta zrobione jak Siwy Poźka nadają się do Quattro (bo to 1.8T po modach) :laghing2: skoro AVF, AFN, 2.6 są za słabe, żeby się pobawić :>

A tak poważnie, to do zabawy jest Misza, albo STi, bo A4 to kloc :naughty: i jeździ tylko po prostych :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioski i dedukcje z czytania posta:

Jedynie auta zrobione jak Siwy Poźka nadają się do Quattro (bo to 1.8T po modach) :laghing2: skoro AVF, AFN, 2.6 są za słabe, żeby się pobawić :>

Ale, tego akurat nie napisał Peterka. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioski i dedukcje z czytania posta:

Jedynie auta zrobione jak Siwy Poźka nadają się do Quattro (bo to 1.8T po modach) :laghing2: skoro AVF, AFN, 2.6 są za słabe, żeby się pobawić :>

Ale, tego akurat nie napisał Peterka. :cool1:

No nie, bo to napisał Dibo, a wcześniej SoMeS :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat: tomstat Dzisiaj o 00:29

Moglbys powiedziec czemu nie polecasz ADR do quattro? confused4

jakie masz opony ?

Standard - 195/65 15'

Wiec wg Was naped ten sluzy do swirowania, palenia laczków na mokrych jezdniach itp. U mnie okolo 10s do 100km/h jak sie czlowiek postara i wystarczy. Wszak to rodzinne auto ma byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie okolo 10s do 100km/h jak sie czlowiek postara i wystarczy. Wszak to rodzinne auto ma byc.

Nie uwierze, ok 11sekund ma oska a Quattro jak wiadomo jest wolniejsze o pare setnych sekundy :gwizdanie:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_A4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat: tomstat Dzisiaj o 11:46

U mnie okolo 10s do 100km/h jak sie czlowiek postara i wystarczy. Wszak to rodzinne auto ma byc.

Nie uwierze, ok 11sekund ma oska a Quattro jak wiadomo jest wolniejsze o pare setnych sekundy gwizdanie

http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_A4

Jak napisałem "około" wiec niech bedzie, żeby zaspokoić kolege to - 11,39362 sek tez wystarczy :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat: tomstat Dzisiaj o 00:29

Moglbys powiedziec czemu nie polecasz ADR do quattro? confused4

jakie masz opony ?

Standard - 195/65 15'

Wiec wg Was naped ten sluzy do swirowania, palenia laczków na mokrych jezdniach itp. U mnie okolo 10s do 100km/h jak sie czlowiek postara i wystarczy. Wszak to rodzinne auto ma byc.

Nie wyciągaj pochopnych wniosków. :cool1:

Pytam, bo mój ADR na 17/235/45 stracił jakies 40kM :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec wg Was naped ten sluzy do swirowania, palenia laczków na mokrych jezdniach itp.

Nie wiem gdzie to przeczytałeś.

Można się nieco pobawić na mokrym, ale wypada mieć chociaż ze 180KM.

Chociaż zależy od nawierzchni - na bardzo mokrej jezdni (silny deszcz) nawet seria 1.8T pozwala bokiem objechać rondo na 225/17" :kox:

Oczywiście na śliskim frajda jest dużo większa :naughty:

Jak napisał Peterka - zależy od temperamentu kierowcy. Ja świadomie kupiłem 1.8TQ, aby czerpać nieco większą frajdę z jazdy.

A tak poważnie, to do zabawy jest Misza, albo STi, bo A4 to kloc :naughty: i jeździ tylko po prostych

Przedział cenowy nieco inny - szczególnie eksploatacja :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm ja tam smigam 1.8 t tez w quattro od pół roku i nie narzekam , po zakretach idzie jak po szynach , fakt rozpedza się dla mnie jakby mułowato , ale tłumaczę sobie to tym że na to maja wpływ koła 225x40x18'' no i spalanie w mieście 12,5l czasem i wiecej zależy od jazdy . zobaczymy jak bedzie juz niebawem odpowiednia pogoda :naughty: jak to sie ma w zimie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczymy jak bedzie juz niebawem odpowiednia pogoda :naughty: jak to sie ma w zimie .

Będziesz zachwycony :naughty::cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...