Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 1.8 TFSI '08 - dymi na biało


Audi sline

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

 

od niedawna jestem posiadaczem powyższego modelu, silnik o oznaczeniu CABB, początek prod. '08. Mam następujący problem, samochód po odpaleniu na postoju dymi na biało a w tłumikach końcowych jest bardzo dużo skroplin paliwa tj. wody. Jestem świadom czynników atmosferycznych i okresu zimy/ jesieni więc powyższa sytuacja nie byłaby dla mnie niczym dziwnym, bo co rusz widzimy dym wydobywający się z samochodów.  Zauważyłem, jednak że po rozgrzaniu samochodu ( np. szybszy przejazd autostradą) efekt ten zanika kompletnie i z tłumików nie widać wydobywający się żadnych oparów czy to dymu....jednak po wyłączeniu samochodu, postoju +/- 5 min i ponownym odpaleniu, w tłumikach ponownie zaczyna gromadzić się woda i znowu samochód dymi. Kierunkując moje pytanie, co może być powodem skraplających się spalin i pozostałości ich w tłumikach? Leją wtryski, turbo puszcza... ? Informacyjnie- samochód jest żwawy, aktualnie przejechałem nim 2000km, nie zauważyłem poboru oleju, samochód regularnie serwisowany w ASO, aktualny przebieg 125 tysięcy km. 

 

Proszę o wskazówki i dziękuję. 

Edytowane przez Audi sline
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest dym czy para wodna ?

silnik zre oliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dev napisał(a):

to jest dym czy para wodna ?

silnik zre oliwe

Dzięki za odpowiedz. Ciężko to określić, po odpaleniu jest biało, potem jakby się rozrzedza… jest to strasznie frustrujace jechać jak parowóz z tylu. Wrzucam filmik.

 

Silnik nie bierze oleju, przejechałem +2000km, cały czas jest na max.

Edytowane przez Audi sline
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykła para wodna. Końcwóki nieosmolone to czego się czepiasz? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, przem8 napisał(a):

Zwykła para wodna. Końcwóki nieosmolone to czego się czepiasz? :P

Teraz objaw się nasilił. Ale nie jest to moje pierwsze audi ale pierwszy raz się z takim parowozem spotykam… inaczej skąd tyle wody w tłumikach? 

Edytowane przez Audi sline
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2.0 i tez leci dym jak z pieca gazowego .... skropliny na końcówkach wydechu tez mam ... wydaje mi sie ze to normalny objaw. zobaczysz jak zrobi się cieplej na dworze . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Audi sline napisał(a):

Teraz objaw się nasilił. Ale nie jest to moje pierwsze audi ale pierwszy raz się z takim parowozem spotykam… inaczej skąd tyle wody w tłumikach? 

Duża wilgotność powietrza + duża temperatura spalin stwarza idealne warunki do skroplenia wody w tłumiku po zgaszeniu silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.02.2024 o 08:55, Michaloo24 napisał(a):

Ja mam 2.0 i tez leci dym jak z pieca gazowego .... skropliny na końcówkach wydechu tez mam ... wydaje mi sie ze to normalny objaw. zobaczysz jak zrobi się cieplej na dworze . 

Dzięki za podpowiedź! W praktyce to te same silniki, więc widzę tutaj dobry kierunek! Jest jedynie jedna rzecz, która mnie martwi... To że mamy teraz taką pogodę, zimno wilgotno, to okej i jest to naturalny objaw. Ale w lato zauważyłem że również pojawiła się woda w tłumiku i też samochód po opaleniu dymił, po przejechaniu i rozgrzaniu wydechu efekt dymienia ustawał. Zgasiłem samochód, po ponownym odpaleniu ponownie woda w tłumikach... 😐. Nie jestem techniczny, jeżeli byłaby to uszczelka i płyn dostawałby się do układu? jakie inne objawy towarzyszyłyby temu ( tzn. masła na korku nie mam, zbiorniczek wyrównawczy jest czysty, tzn płyn się z olejem nie miesza...) Co myślicie??🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wracałem z trasy, ok. 100km. Po odpaleniu standardowo dym (zakładam że taka pogoda). Dojeżdżamy do domu, nic zero białego dymu. Zostawiłem samochód na 20 min, w celu rozpakowania walizek. Odpalam ponownie samochód i dym! Wody w końcówkach tłumików dużo. Czy jest możliwym żeby po takiej trasie, w momencie rozgrzanego całego układu wydechowego, tak szybko ponownie pojawiły się skroplony? Ręce mi już powoli opadają… zamówiłem tester szczelności głowicy, bo już nie mam pomysłu… obym nie miał racji 😕 

 

Jakieś pomysły, sugestie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...