lkuc18 Opublikowano 12 Lutego Opublikowano 12 Lutego Cześć wszystkim! To mój pierwszy post na tym forum, miło mi do Was dołączyć. Mam problem z wyciekiem oleju ze skrzyni biegów. Mechanik twierdzi że wyciek spowodowany jest tą "uszczelką" ponieważ jest delikatnie "ułamana" wzdłuż (zdjęcie z internetu) Czy wie ktoś gdzie takową dostać? Lub pod jakim hasłem szukać? Audi A4 B6 2.0 ALT 2003r.
Langista Opublikowano 12 Lutego Opublikowano 12 Lutego Kod skrzyni, ETKA online i szukasz oringu o dużej średnicy oraz uszczelniacza.
lkuc18 Opublikowano 13 Lutego Autor Opublikowano 13 Lutego (edytowane) Właśnie kurczę nie mogę ustalić tego kodu skrzyni... Jak to znaleźć? EDIT: oo... udało mi się znaleźć to info w internecie po zdekodowaniu VINu Ale w ETCE online nie widzę info dot. akurat tej części skrzyni 😕 z tego co widzę w internecie to nazywają to "dystans flansza skrzyni biegów". Pomógłby ktoś w znalezieniu tej części? Mój kod skrzyni to GBM. Wygląda to mniej więcej tak: Edytowane 13 Lutego przez lkuc18
Langista Opublikowano 13 Lutego Opublikowano 13 Lutego (edytowane) Nie tego szukasz, to od strony bloku silnika i nie pełni żadnej funkcji uszczelniającej. 016 409 399 B Tego potrzebujesz, sama flansza na sylikon jest wkładana. Edytowane 13 Lutego przez Langista
lkuc18 Opublikowano 18 Lutego Autor Opublikowano 18 Lutego (edytowane) Hm, czyli tutaj nie ma fabrycznie żadnego dystansu? Bo myślałem że potrzebuję coś takiego dokupić bo przez to się olej gdzieś sączy.. A dodam jeszcze jedną kwestię... czy ktoś z Was miał może problem z odkręceniem śruby do dolania oleju? U mnie się wyrobiła i nie mogę jej odkręcić, wygląda tak: Jest jakiś patent na odkręcenie jej? Czy ewentualnie dospawanie do niej jakiegoś pręta mogłoby się udać i jest bezpieczne? Edytowane 18 Lutego przez lkuc18
Langista Opublikowano 18 Lutego Opublikowano 18 Lutego (edytowane) Dekiel masz i tak do zdjęcia to możesz potem przewiercić i ją wykręcić za pomocą wykrętaka na obrobione śruby. To co pokazałeś wcześniej to dystans skrzyni biegów od strony sprzęgła. Wyciek masz z flanszy, zdemontuj ją i zobacz czy ma być tam oring (taki rowek będzie w tym dekielku bocznym) Edytowane 18 Lutego przez Langista
lkuc18 Opublikowano 18 Lutego Autor Opublikowano 18 Lutego Hm, czyli mam najpierw odkręcić półoś odkręcić dekiel Na tym etapie mam pytanie - co się stanie po zdjęciu tego dekla od skrzyni biegów? Czy wtedy wyleje mi się olej? Na co trzeba uważać? Nie mam pojęcia co tam jest pod tym deklem
Langista Opublikowano 18 Lutego Opublikowano 18 Lutego Tak, olej się wyleje. O ile nie masz go do wymiany (ma mniej jak 50-60k km nalotu) to umyj dokładnie skrzynię zmywaczem do hamulców i zlej ten olej do jakiegoś pojemnika.
lkuc18 Opublikowano 18 Lutego Autor Opublikowano 18 Lutego Olej i tak będę wymieniał. A jakiego silikonu użyć do założenia tego dekla później?
lkuc18 Opublikowano 22 Lutego Autor Opublikowano 22 Lutego Muszę się za to niebawem zabrać a boję się jak nie mam pełnej wiedzy jeszcze i pozostają obawy. W zasadzie sprowadza się do odpowiedzi na pytania: 1. Czy jeśli zdejmę ten dekielek (to chyba flansza(?)) ze skrzyni biegów to nic złego się nie stanie? W sensie rozumiem że wyleje się olej ale żadne części ze skrzyni biegów mi nie powypadają i nie będę miał problemu z włożeniem ich spowrotem? 2. Jak zamocować ten dekielek? Wg tego co pisaliście zrozumiałem że jest on mocowany na silikon. W zw. z tym będę jakiegoś potrzebował by go po zdjęciu założyć ponownie - jaki mam kupić? 3. Jak odkręcić (urobioną jw.) śrubę do uzupełniania oleju. Czy można byłoby do niej dospawać cokolwiek żeby móc kręcić? Jak ktoś zna odpowiedź chociaż na część pytań to podzielcie się proszę wiedzą/doświadczeniem.
Langista Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego Żeby zdjąć ten dekiel to będziesz musiał jeszcze flanszę półosi odkręcić, jest tam imbus 8 chyba i cała flansza odchodzi. Potem na deklu są torxy 30-40, nie pamiętam dokładnie które. Sylikon może być np masa uszczelniająca z Victora allegro.pl ALLEGRO.PL Oczywiście obie powierzchnie, czyli ta na skrzyni i na deklu jest do zmatowienia papierem 180, wystarczy żeby była chropowata, żeby sylikonu złapał. Przed nałożeniem sylikonu odtłuścić zmywaczem do hamulców. Na śruby z dekla uszczelniacz do gwintów, o ile dobrze pamiętam to dokręca się je na 25 Nm Na śrubę flanszy klej do gwintów, ta chyba na 45Nm ale nie mam jak sprawdzić teraz.
lkuc18 Opublikowano 12 Czerwca Autor Opublikowano 12 Czerwca Dopiero znalazłem czas na tę operację i.... odkręciłem najpierw półoś od flanszy i oddzieliłem je. Następnie odkręciłem śruby dekla, mam na myśli te: I zacząłem ten dekiel podważać z dwóch stron (tak jakby od przodu i od tyłu) i zszedł on na jakieś pół centymetra ale dalej nie chce 😕 i się kurczę zastanawiam.. czy mam się z tym siłować dalej czy może jest na to jakiś inny sposób? Może coś robię źle? Jakieś podpowiedzi? W tej chwili wygląda to tak:
lkuc18 Opublikowano 15 Czerwca Autor Opublikowano 15 Czerwca (edytowane) Pomoże ktoś? Jeszcze dziś wszedłem pod auto z nadzieją że we flanszy jest śruba (po przeczytaniu tego wątku: ) która ją trzyma, ale u mnie niestety nie ma takowej. U mnie wygląda tak: Edytowane 15 Czerwca przez lkuc18
Langista Opublikowano 15 Czerwca Opublikowano 15 Czerwca Jaki masz kod skrzyni? Jak nie ma żadnej śruby to powinno dać się to wyszarpać.
lkuc18 Opublikowano 15 Czerwca Autor Opublikowano 15 Czerwca Nie umiem właśnie ustalić jaki mam kod skrzyni 😕 Co do wyszarpania - a czy powinienem najpierw zdemontować flanszę samą i dopiero później tę pokrywę? Bo próbowałem pokrywę całą od razu.. może tutaj popełniam błąd?
Langista Opublikowano 15 Czerwca Opublikowano 15 Czerwca Chodzi o samą flansze, jak nie ma śruby to powinno wyjść, chociaż jest to mega dziwne bo powinna tam być śruba na imbus 7. Z drugiej strony masz tak samo?
OLIVER Opublikowano 16 Czerwca Opublikowano 16 Czerwca (edytowane) Kod skrzyni znajdziesz u góry skrzyni na łączeniu silnika ze skrzynią Według etki w 5-cio biegowej skrzyni nie występuje ta śruba tylko w 6-ci biegowej i to nie we wszystkich modelach Ważny jest kod skrzyni !! Edytowane 16 Czerwca przez OLIVER
lkuc18 Opublikowano 9 Lipca Autor Opublikowano 9 Lipca No udało mi się wreszcie zdemontować tę flanszę. Jedynym wyjściem u mnie okazało się wkręcenie długich śrub w przeciwległe otwory flanszy w celu wyprasowania jej ze skrzyni. Po zdjęciu flanszy i pokrywy skrzyni wygląda to tak: Kolejnym problemem było wykręcenie śruby do dolewania oleju: Była nieźle zmasakrowana: Ale koniec końców udało się ją wykręcić naspawując na nią nakrętkę: Pytania do Was: 1. Czy to co wyciągnąłem ze skrzyni z flanszą (jakaś rurka i łożyska) nie stanowi problemu? Będę mógł to z powrotem włożyć i skrzynia będzie działać? 2. Jak bardzo skrzynia jest odporna na jakieś brudy, zanieczyszczenia? Boję się że mi tam naleci jakiegoś syfu bo spód auta to jednak czysty nie jest.. w zw. z tym czy po powrotnym założeniu tej pokrywy powinienem jakoś np. przelać tę skrzynię olejem? 3. Gdzie znajdę taką śrubę do wlewania oleju? Czy ma ona jakiś kod po którym ją znajdę?
Langista Opublikowano 18 Lipca Opublikowano 18 Lipca allegro.pl ALLEGRO.PL Ale sprawdź w etce bo to tam jest. Jakie łożyska wyciągnąłeś razem z flanszą? Na zdjęciu nic nie widać. Zasłoń otwór w skrzyni na czas obmycia jej jakimś zmywaczem do hamulców i tyle.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się