Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Ile bezpiecznie można wyciągnąć z tego silnika w automacie i jak ?


bohen432

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam 1.9 TDI 110 (chyba bo nie jest pierwszej młodości ) jak podejść do auta by go troszkę podkręcić ale nie zajechać po 5 tyś. jest to automat więc mam małe obawy, że może być gorzej. jakieś porady, sugestie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej będzie użyć :szukaj:

Potem spokojnie sobie poczytać i będziesz wiedział WSZYSTKO.

Proszę bardzo :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też 1,TDI 110km w automacie ,nie wiem po co chcesz podkręcać ?słabo ciągnie? moja niunia ma 355 tys km nalatane i ciągnie bez żadnych problemów ,moc też zależy trochę od paliwa ,na autobanie w niemczech z ich paliwem wyciągnę do 199 kilometrów ale robie to tylko na bardzo krótki moment ,natomiast na naszym krajowym paliwie daję radę do ok 185km i rozpędza się wolniej .Możesz u tunera zmienić chip i moc wzrośnie ci do jakiś ok130 kucy ,ale czy warto ? silnikowi raczej nic nie zrobisz wytrzyma to .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam 1.9 TDI 110 (chyba bo nie jest pierwszej młodości ) jak podejść do auta by go troszkę podkręcić ale nie zajechać po 5 tyś. jest to automat więc mam małe obawy, że może być gorzej. jakieś porady, sugestie :hi:

Witam,

Też mam automat tylko, że 90KM i także zastanawiałem się nad chipem. Doszedłem do wniosku, że jeśli taka sama skrzynia jest montowana w TDI 110KM i 1.8T 150KM to musi mieć jakąś rezerwę mocy. Zaryzykowałem i jak narazie jest ok. Auto ma na liczniku 298kkm ,silnik ładnie pracuje, oleju dużo nie wciąga. Wywalony katalizator i zamontowany sportowy wkład powietrza. Skrzynia po wymianie oleju i filtra pracuje płynnie. Po tuningu nie gubi biegów - na mokrym trzeba delikatnie obchodzić się z gazem bo są problemy z trakcją :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też rozważam ten temat. Skrzynia oczywiście ma rezerwę mocy, natomiast ważniejszy jest tu "niuton" i koło 280Nm można robić spokojnie, a co do mocy, to tak pod 135-140ps i powinno się jeździć fajniej;) Niech się wypowiedzą Ci, którzy są już "po";)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Rowniez poruszam sie Audi a silniczkiem 1.9 TDI 110KM w automacie. Długo się zastanawiałem nad podniesieniem mocy silnika. Zdecydowałem sie na montarz chipa. Jutro odstawiam auto do chlopakow z Wejherowa i zobaczymy co bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to i ja się tu podłączę :) 1,9 TDI 110 KM Auyomat i też chcę iść do góry ;) potrzebuję tylko namiary na porządną firmę w okolicach poznania , może ktoś już gdzieś tam robił i ma sprawdzone adresiki , będę wdzięczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z AFNa, okolo 135 kucy da sie zrobic po samym programie, jak zmienicie turbo na AWX wersja 130 konna +wtryski 216 i wiekszy intercooler da sie zrobic 160/165 koni bez krzywdy dla silnika, znam ludzi co po takich przerobkach nalatali ponad 50 tys km i wszystko gitara,.

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem już po montażu chipa. Program odpowiedni pod skrzynię automatyczną i jest gitara. Nie wiem ile mam kucy ale odczuwalnie jest to ok. 135. Ciągnie super, czuć większą moc jak się depnie. Nie żałuję tego wydatku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak teraz się zbiera z dołu? Co się zmieniło przy wyprzedzaniu? Jeśli możesz, to opisz dość dokładnie, jakie są teraz Twoje wrażenia;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrażenia bardzo pozytywne. Przy drastycznym ruszaniu auto rwie do przodu jak szalone. Przy wiekszej prędkości (np. przy 100-120km/h) gdy zbieram się do wyprzedzania to przy wciśnięciu mocniej pedału gazu skrzynia redukujue biegi. Wygląda to tak, że najpierw depniesz gazu, słyszysz jak silnik zawyje i jak zredukuje to zap....la do przodu. Oczywiście całość wiąże się z tym, że z tyłu auto pozostawia nieco więcej czarnej chmurki no ale coś za coś. PS-komputer pokazuje mniejsze spalanie. :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile mam kucy ale odczuwalnie jest to ok. 135.

:polew:

jedni mają suwmiarkę w oku, a inni hamownie w łapie :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile mam kucy ale odczuwalnie jest to ok. 135.

:polew:

jedni mają suwmiarkę w oku, a inni hamownie w łapie :kox:

albo klucz dynamometryczny :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile mam kucy ale odczuwalnie jest to ok. 135.

Ja po spocie w Zielonej Górze zawsze odczuwam 149 KM i 275 Nm, jak jest sucho to nawet QUATTRO czuje... :tongue4: (sorki za żart), a już poważnie:

Moim skromnym zdaniem trzeba było poczytać nieco wiecej forum. Jeśli już chipować :audi: to tylko profesjonalnie. A każdy profesjonalny tuner ma hamownie. Dostał byś wydruk przed i po tuningu z wykresem KM i Nm mając obraz tego na co wydałeś forse.

Moc także miałbyś dostosowaną do kondycji silnika aby go nie zajechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewniam Cię, żę mam moc odpowiednia dla tego silnika i to nawet z pewna rezerwą. Skoro jestes taki mądry to powinienneś wiedzieć, że zwykłego automata nie sprawdzisz na hamowni (co innego ze skrzynią tiptronic). A jesli chodzi o wypowiedz poprzedników to pozostawię to bez komentarza - widocznie nie maja do czego porównywać swoje autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...