Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie i drgania silnika 2.0TDI w A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam . Mam podobny problem z swoim autem . Audi A4 b8 .2.0 TDI rok 2011 auto jak dotąd nie sprawiało problemów był wymieniany cały zawór EGR z chłodnicą jakiś czas temu oraz zmieniany olej i filtr paliwa,   wszystko było ok . Ale nie dawno jak zapaliłam auto silnik szarpał i były wyczuwalne drgania jakby nie równo pracował . Auto było sprawdzane pod kontem wtrysków dałam do sprawdzenia i regeneracji . Okazało się że 3 były dobre tylko jeden przelewał . Został zregenerowany , do wszystkiego dostałam pełna specyfikację naprawy regeneracji itp . Auto dałam do mechanika miał tylko wtryski zamontować i tu się zaczęło . Autem przyjechałam normalnie do niego przed wymontowaniem wtrysków a w chwili obecnej po zamontowaniu wtrysków auto nie chciało palić gasło  , tylko na plaku chwilę zapalał ... Jak to mechanik stwierdził może listwa common raily jest uszkodzona . Ale jak to możliwe że autem zajechalam wcześniej ? Powoli wymienia wszystkie elementy na moje oko sprawne bo przecież.auto chodziło a u niego w chwili obecnej nie działa . Czy macie pomysł jak to rozwiązać? Co poszło nie tak ? Jeszcze na dodatek twierdzi że wtryski mogą być źłe 😳Czy ja w takiej sytuacji mogę zapłacić mu za taką pracę ? Wiem tylko tyle że chce jak najszybciej auto zabrać nawet na lawecie i dać do jakiegoś naprawdę dobrego mechanika. Miał ktoś podobny problem może takiej usterki ? Czy aby czasem nie trzeba ponownie wtrysków przypisać do komputera ? Z góry byłabym wdzięczna za jakąś ewentualna podpowiedź . Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

Przypisanie wtrysków do sterownika silnika należy przeprowadzić jeżeli wymieniono wtryski na nowe (lub używane) oraz gdy aktualnie zamontowane wtryski zostały zamienione miejscami.

 

Po demontażu i montażu wtrysków należy odpowietrzyć także układ paliwowy, już pomijając fakt, że należy przypisać wtryski do sterownika silnika (w przypadku j.w.) oraz przeprowadzić dostosowanie minimalnego odchylenia wtryskiwacza (skoro jeden został wymieniony).

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Przypisanie wtrysków do sterownika silnika należy przeprowadzić jeżeli wymieniono wtryski na nowe (lub używane) oraz gdy aktualnie zamontowane wtryski zostały zamienione miejscami.

 

Po demontażu i montażu wtrysków należy odpowietrzyć także układ paliwowy, już pomijając fakt, że należy przypisać wtryski do sterownika silnika (w przypadku j.w.) oraz przeprowadzić dostosowanie minimalnego odchylenia wtryskiwacza (skoro jeden został wymieniony).

O to dużo informacji , zapytam go czy tak właśnie próbował robić . A jak to się ma z tą listwa cr? Bo niby musiał ją wymienić ... A autem zajechalam bo normalnie chodził tylko te szarpania po odpaleniu i na niskich obrotach , ale jak się rozpędził to już tak nie było tego czuć . 

Opublikowano

Nie znam powodu dla którego wymienił listwę. 

Zdiagnozowanie poprawnego  działania układu wtryskowego CR na odległość, na podstawie tutaj podanych informacji jest niemożliwe. Nie wiadomo jakie wartości generuje pompa CR w czasie rozruchu, jakie na biegu jałowym, czy w czasie obciążenia silnika.

Nie wiadomo jakee są wartości wysterowania zaworu dozującego paliwo oraz zaworu regulującego wysokiego ciśnienia. Nie wiadomo jakie ciśnienie paliwa po stronie niskiego ciśnienia dochodzi do pompy CR. Nie wiadomo co i jak zdiagnozował mechanik, że doszedł do wniosku, że należy wymienić rail. W sumie to jeden wielki znak zapytania.

Wszystkie te oraz inne informacje potrzebne są do prawidłowego zdiagnozowania.

  • Lubię to 1
Opublikowano
12 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nie znam powodu dla którego wymienił listwę

Muskel, znasz powód. fachowiec (tak, przez małe "f") jest typowym wymieniaczem, nie mechanikiem samochodowym. Nie ma wiedzy (lub narzędzi) na temat sposobu diagnozowania układu wtryskowego. 

Omijać i zmienić na Fachowca z dobrymi opiniamii.

Opublikowano
16 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nie znam powodu dla którego wymienił listwę. 

Zdiagnozowanie poprawnego  działania układu wtryskowego CR na odległość, na podstawie tutaj podanych informacji jest niemożliwe. Nie wiadomo jakie wartości generuje pompa CR w czasie rozruchu, jakie na biegu jałowym, czy w czasie obciążenia silnika.

Nie wiadomo jakee są wartości wysterowania zaworu dozującego paliwo oraz zaworu regulującego wysokiego ciśnienia. Nie wiadomo jakie ciśnienie paliwa po stronie niskiego ciśnienia dochodzi do pompy CR. Nie wiadomo co i jak zdiagnozował mechanik, że doszedł do wniosku, że należy wymienić rail. W sumie to jeden wielki znak zapytania.

Wszystkie te oraz inne informacje potrzebne są do prawidłowego zdiagnozowania.

Rozumiem. 

 

1 minutę temu, Tomnik napisał(a):

Muskel, znasz powód. fachowiec (tak, przez małe "f") jest typowym wymieniaczem, nie mechanikiem samochodowym. Nie ma wiedzy (lub narzędzi) na temat sposobu diagnozowania układu wtryskowego. 

Omijać i zmienić na Fachowca z dobrymi opiniamii.

Otóż to . Też tak uważam zabieram auto czym prędzej póki czegoś gorszego mi nie s@#£ .... Dzięki za odpowiedzi 

Opublikowano
4 minuty temu, Tomnik napisał(a):

Muskel, znasz powód. fachowiec (tak, przez małe "f") jest typowym wymieniaczem, nie mechanikiem samochodowym. Nie ma wiedzy (lub narzędzi) na temat sposobu diagnozowania układu wtryskowego. 

Omijać i zmienić na Fachowca z dobrymi opiniamii.

Z pewnością masz rację😉

Nie przychodzi mi do głowy inny powód wymiany listwy, niż opiłki w systemie, niedrożność nieszczelność, przy czym przy opiłkach listwę można wypłukać. Może zerwał gwint dokręcając rurki paliwowe i była nieszczelność, dlatego wymiana była konieczna. Niestety tego się chyba nie dowiemy.

Opublikowano

Problem już nie aktualny , zniknęło szarpanie ale niestety powstał inny problem   auto normalnie jeździ ale podczas przyspieszania szarpie i wyskakuje błąd sprężynki . Auto traci moc i wytrąca prędkość nie można przyspieszyć , po zgaszeniu i odpaleniu jest chwilę okej a potem znowu ... Po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd niskie ciśnienie paliwa na szynie . . To jakiś dramat poprostu xD 

Auto u innego mechanika ... Okazuje się że pompa paliwa w baku nie generuje takiego ciśnienia podobno 1 bar a powinno być wyżej ,.czy to okaże się ta usterka , mam nadzieję :(( miał ktoś coś podobnego ? Od.czego może taka pompa się zepsuć ? Pozdrawiam 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...