Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T BEX 260KM Obroty pow. wymaganej wartości, wypadanie zapłonów, sonda 2 błąd.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem z moim 1.8T bex 260km przeb. 282 tysiące. Po podłączeniu do komputera wyskakują następujące błędy: 

 

17522 - Zespół 1; sonda 2  P1114 - 008 - rezystancja wewnętrza za duża - sporadyczny

16891 - Regulacja biegu jałowego  P0507 - 001 - obroty powyżej wymaganej wartości - sporadyczny

16686 - Cylinder 2  P0302 - 008 - rozpoznanie wypadanie zapłonów - sporadyczny 

16684 Rozpoznano wypadanie zapłonów w jednym/wielu cylindrach P0300 - 008 - sporadyczny 

 

Kompresja na cylindrach była sprawdzana i jest po 10 bar na 1 i 4 cylindrze. ok. 9,5 na 2 i 3 cylindrze, oleju ani płynu chłodniczego nie pobiera. Świece na gwincie były mokre ale same elektrody były już suche, a ich kolor można powiedzieć ze takie jasne cappucino ? (ciężko mi w momencie pisania postu powiedzieć jaki dokładnie bo były wykręcane tydzień temu.) Po usunięciu błędów jedyny błąd jaki wraca to regulacja biegu jałowego (sam nie zauważyłem by trzymał wyższe obroty na vcdsie skaczą 720-760). Raz wrócił błąd od sondy taki sam ale po usunięciu i po przejechaniu około 70 km już nie wrócił. Sprawdzałem w blokach pomiarowych wypadanie zapłonu i na postoju zimny czy ciepły silnik wypada na 2 praktycznie non stop(tutaj akurat wina może leżeć ze olej z pokrywy dostaję się do gniazda), rzadko kiedy się pojawi jedno wypadnięcie zapłonu na 4 cylindrze. Podczas jazdy 20 km z 3 razy wykrył po 1 wypadnięciu zapłonu na każdym cylindrze. 2 razy max 3 w sekunde na różnych cylindrach i w różnym czasie..  Jeśli  coś jest nie jasne to przepraszam i postaram się po zapytaniu dopracować odp. o co mi chodzi. 

 

Auto po sofcie z 190km na 260km. sztywny dolot, centralny fmic, turbo hybryda(z października 2023)  i wtryski (niestety nie pamiętam jakie). Downpipe i full przelot do końca, Sonda 2 została w mapie silnika ale sprawdzenie katalizatora zostało usunięte z softu. Czy gdzieś zaciąga lewe powietrze? zauważyłem ze raz lepiej jedzie a raz jakby tracił delikatnie moc. Cewki prawdopodobnie są jeszcze oryginalne... a świece były wymieniane w 2021-2022 (prawdopodobnie później już nie). Nie wiem czy to ma wpływ ale napinacz paska wielorowkowego lata, a pasek ma już swoje lata i prawdopodobnie jakaś rolka huczy.

 

Proszę pytać a doprecyzuje niektóre rzeczy. Niestety ale pracuje z ludźmi a akurat jestem w pracy i pisze to na szybko, z góry dziękuje za ewentualne odzewy z pomocą :).

Opublikowano

Zaworek jednokierunkowy odmy do wymiany. Jeśli zasysa korek oleju to na 100% to co napisałem.

Opublikowano
18 minut temu, przem8 napisał(a):

Zaworek jednokierunkowy odmy do wymiany. Jeśli zasysa korek oleju to na 100% to co napisałem.

Właśnie czytałem o nim na innych wątkach i sądzę że nie był nawet nigdy ruszany... Z czystej ciekawości już prawie go zamówiłem tylko pytanie jest jeden czy kilka rodzajów tego zaworka ? jutro będę zmieniał filtr paliwa + ten pasek osprzętu z racji wieku to zobaczę czy zasysa korek. Rozumiem  że w 1.8t nie powinno go zasysać ? i na zimnym czy ciepłym sprawdzać ?

Opublikowano

Zaworek ma byc oryginalny i jest jeden typ.

Opublikowano
17 minut temu, Kasspy napisał(a):

Rozumiem  że w 1.8t nie powinno go zasysać ?

Ma podskakiwać, nieważne czy zimny czy ciepły.

Diagnozę napisał Ci kolega wyżej, tylko pamiętaj żeby kupić z ASO, nie kosztuje dużo.

Opublikowano
27 minut temu, pelonek1 napisał(a):

Ma podskakiwać, nieważne czy zimny czy ciepły.

Diagnozę napisał Ci kolega wyżej, tylko pamiętaj żeby kupić z ASO, nie kosztuje dużo.

 

43 minuty temu, przem8 napisał(a):

Zaworek ma byc oryginalny i jest jeden typ.

Dzięki chłopaki, na razie tematu nie zamykam. Ogarnę ten zaworek podmienię i dam znać czy się polepszyło a jak nie to będzie trzeba szukać dalej. Na allegro od autoryzowanego dealera śmiało można zamawiać ten zaworek czy lepiej dzwonić po ASO szukać i jechać osobiście ?

Opublikowano
9 minut temu, Kasspy napisał(a):

Na allegro od autoryzowanego dealera śmiało można zamawiać ten zaworek

Śmiało zamawiaj.

  • Dzięki 1
Opublikowano
W dniu 20.04.2024 o 20:19, przem8 napisał(a):

Zaworek ma byc oryginalny i jest jeden typ.

Siemka, niestety dopiero teraz miałem możliwość ogarnięcia tego zaworka jak i reszty. Ogólnie wymieniony został zaworek w trójniku, kolanko odmy co wychodzi z podstawy( było pęknięte na dole), został wymieniony sam trójnik jak i separator oleju z odmy + jedna rurka metalowa za silnikiem + ta co jest u góry ponieważ w środku były rdzawe. Kolanko które idzie z rurki metalowej do separatora oleju + pokrywy zaworów też bo była pęknięta guma w jednym miejscu.  Można powiedzieć że wszystko jest tam nowe :).  Wymieniłem odrazu też ezektor bo był jeszcze oryginalny.... reakcja na hamulec jest o wiele lepsza lecz problem wypadania zapłonu pozostał i nie jest on już taki mocny jak wcześniej. Najczęściej zapłon na każdym z cylindrów zaczyna wypadać po wciśnięciu hamulca na postoju jak i rzadko kiedy sam z siebie.... Z tego co zauważyłem jeszcze lekko napinacz paska osprzętu lata pomimo wymiany na nowy. Stary latał dużo mocniej. Teraz pytanie coś się dzieje przy osprzęcie i ma ciężko czy szukać dziury w dolocie + podciśnieniach ?

Opublikowano
Teraz, Kasspy napisał(a):

Siemka, niestety dopiero teraz miałem możliwość ogarnięcia tego zaworka jak i reszty. Ogólnie wymieniony został zaworek w trójniku, kolanko odmy co wychodzi z podstawy( było pęknięte na dole), został wymieniony sam trójnik jak i separator oleju z odmy + jedna rurka metalowa za silnikiem + ta co jest u góry ponieważ w środku były rdzawe. Kolanko które idzie z rurki metalowej do separatora oleju + pokrywy zaworów też bo była pęknięta guma w jednym miejscu.  Można powiedzieć że wszystko jest tam nowe :).  Wymieniłem odrazu też ezektor bo był jeszcze oryginalny.... reakcja na hamulec jest o wiele lepsza lecz problem wypadania zapłonu pozostał i nie jest on już taki mocny jak wcześniej. Najczęściej zapłon na każdym z cylindrów zaczyna wypadać po wciśnięciu hamulca na postoju jak i rzadko kiedy sam z siebie.... Z tego co zauważyłem jeszcze lekko napinacz paska osprzętu lata pomimo wymiany na nowy. Stary latał dużo mocniej. Teraz pytanie coś się dzieje przy osprzęcie i ma ciężko czy szukać dziury w dolocie + podciśnieniach ?

Dodam jeszcze że po wymianie akumulatora na nowy (z starego już kwas miał ujście) wypadanie zapłonu na 2 cylindrze które było nagle znikło.. Teraz zostało tylko to co pisałem wyżej

Opublikowano

Skaczący napinacz to może być wina zatartego sprzęgiełka w alternatorze. 

Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, Rob@k napisał(a):

Skaczący napinacz to może być wina zatartego sprzęgiełka w alternatorze. 

Właśnie dzisiaj o tym myślałem i dla ciekawości sprawdziłem. Blokowałem alternator a koło sztywne... Załatwiłem na szybko sprzęgiełko alternatora z INA nowe bo jutro mam trasę do Krakowa.

Napinacz już praktycznie stoi w miejscu. Wiem że do wymiany jest też rolka prowadząca pasek, ale zauważyłem jakby pasek na samym dole bicie miał ? Patrząc na koło pasowe i rolkę od klimy to idą równo  więc nie wiem 😕  Co do wypadania zapłonu dam znać. 

Edytowane przez Kasspy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...