Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Multitronic w A4 B8 nie może przejść adaptacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Mam problem z adaptacja w skrzyni ale od początku. Jakieś pół roku temu miałem wymieniany jeden elektrozawór w skrzyni, adaptacje wtedy przeszła i w vcds w rozszerzonych blokach pomiarowych przód i tył ładnie wskoczył na "OK". Jakiś miesiąc temu jadąc trasa na FIS wyskoczył mi błąd skrzyni który mówił o przekroczeniu wartości adaptacji. Podejrzewam że wyskoczył on z powodu błędu silnika który został od razu usunięty. Po skasowaniu błędów nie powrócił juz. W blokach pomiarowych w skrzyni od tamtej pory mam teraz że cały czas adaptacja przod/tył trwa. Próbowałem kilka razy jeździć przód i tył zeby zaadoptować skrzynie ale nie chce wskoczyć. Auto coraz gorzej jeździ. Teraz moje pytanie, czy w vcds w adaptacjach czy tam nastawach podstawowych ( przepraszam ale nie pamiętam już dokładnie) w sterowniku skrzyni muszę wybrać z listy i wyzerować jakieś nastawy i dopiero spróbować przyuczyć skrzynie? Miał może ktoś podobny przypadek? Wie ktoś może jak to rozwiązać?

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam 

Mam ten sam problem.

Coś udało ci się zrobić w tym temacie.?

 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jeśli tarczki są zużyte adaptacja pomaga na kilkadziesiąt kilometrów i potem wraca do pierwotnego stanu albo w ogóle nie chce przejść adaptacji. W multitronicu jeśli nie masz pojęcia co robisz to gorąco odradzam zerowania nastawów skrzyni bo często kończy się to unieruchomieniem auta lub skrzynia wbija D jakby tramwaj wjechał w zderzak i auto wyrywa do przodu nawet na hamulcu, po resecie w sterowniku mogą wysypać się wszystkie ciśnienia i jest kombinacja alpejska żeby auto zaczęło normalnie jechać. Szanowni posiadacze Multitroniców, zrozumcie że w Waszych skrzyniach są tarczki sprzęgłowe które się zużywają tak samo jak w manualu i Stronicu i to one są przyczyną większości problemów z ruszaniem i poszarpywaniem szczególnie przy zmianie D-R, a przynajmniej od tego zaczyna się diagnozę jeśli dochodzi do takich historii. Plus niepewna historia serwisowania przez poprzedniego właściciela, a mam swoją teorię póki co podpartą kilkoma przykładami, że Multitronic jest o wiele bardziej wrażliwy na jakość oleju niż DSG i przeciąganie serwisu olejowego powoduje szybsze zużycie bieżni a to serce skrzyni i rzadko daje się odratować na starych gratach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...