Krzysiek_K 3 Opublikowano 27 Maja Udostępnij Opublikowano 27 Maja Cześć. W niedzielę przydarzyła mi się taka sytuacja iż samochód stał na zewnątrz na słońcu(normalnie stoi w garażu). Po 3-ch godzinach stania chciałem jechać i po przekręceniu zapłonu pokazał mi się na fisie napis "Brake" oraz zaczęła migać kontrolka ręcznego. Po odpaleniu silnika doszły do tego kontrolki abs - esp (migały cały czas) oraz ikonka poduszki. Wcześniej nic takiego się nie działo. Po przejechaniu z tymi kontrolkami 5 - 7 minut wszystkie kontrolki zgasły jedna po drugiej. Podczas gdy te kontrolki migały samochód jechać poprawnie. Po dojechaniu na miejsce i zgaszeniu auta, po ponownym odpaleniu wszystko było okey. Dziś poszedłem zobaczyć z laptopem czy są jakieś błędy i oto wyniki: - w sterowniku silnika były błędy : 16946 - System Voltage Too Low P0562 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller P1649 - 008 - Implausible Signal - Intermittent 18036 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Angle Sensor P1628 - 008 - Implausible Signal - Intermittent 18090 - Powertrain Data Bus: Implausible Message from ABS Controller P1682 - 008 - Implausible Signal - Intermittent - w sterowniku abs-u były błędy : 18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller P1848 - 35-10 - - - Intermittent I teraz moje pytanie. Czy te błędy mogło spowodować to, że auto stało na słońcu i po nagrzaniu się maski i wnętrza coś ecu świruje ( ten na podszybiu ), czy to może być wina słabego akumulatora? Dziennie robię bardzo krótkie odcinki tzn. 4 km do pracy i 4 km z pracy do domu. Auto odpala normalnie. Chciałem sobie zmierzyć napięcie aku, ale padła mi bateria i mierniku 😕 Ale jak wszedłem w sterownik silnika na zgaszonym silniku to w 4-tej grupie pokazuje mi 11.970V. Czy te błędy mogły się pojawić przez słabe aku? Aku był wymieniany na nowy jakies 2 czy 3 lata temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozwiązanie Rob@k 292 Opublikowano 27 Maja Rozwiązanie Udostępnij Opublikowano 27 Maja (edytowane) Naładuj akumulator. Błędy jak najbardziej przez słaby aku. Edytowane 27 Maja przez Rob@k 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 459 Opublikowano 27 Maja Udostępnij Opublikowano 27 Maja (edytowane) Jak dalej będziesz tak małe przebiegi tym autem robić to Aku za niedługo też wymienisz na nowe, bo ciągle jest niedoładowny. Edytowane 27 Maja przez Langista 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejK. 44 Opublikowano 27 Maja Udostępnij Opublikowano 27 Maja Jak wyżej napisano...spróbuj podpiąć na jakąś dłuższą chwilę ładowarkę w rodzaju Ctek lub podobną i zregenerować akumulator, choć faktycznie przy takim sposobie użytkowania aku "cierpi". 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_K 3 Opublikowano 27 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja Dzięki za odpowiedzi. Czyli co polecacie? Doładować aku i później robic jakaś dłuższa trasa powiedzmy raz na jakiś czas żeby się aku doładował? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob@k 292 Opublikowano 27 Maja Udostępnij Opublikowano 27 Maja Tak, albo ładuj częściej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 459 Opublikowano 27 Maja Udostępnij Opublikowano 27 Maja Trzeba ładowarki za 200+ żeby potrafiła dobrze naładować akumulator, inaczej zaleca się raz w tygodniu zrobić trasę ok godziny jazdy, może być pół godziny w jedną stronę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejK. 44 Opublikowano 27 Maja Udostępnij Opublikowano 27 Maja Jak kupi lub ma tańszą (nie musi być koniecznie powiedzmy Ctek lub Noco) ale bezpieczną do podpięcia aku bez odpinania od instalacji auta i będzie to praktykował cyklicznie to akumulator zachowa w miarę pozytywnej kondycji. A jak chciałby porządnie tą czynność wykonać (naładowanie) to najlepiej wyciągnąć akumulator z auta i ładować go wyższym napięciem. Wszystko powyższe odnosi się do sytuacji, gdy akumulator jeszcze potrafi trzymać ładunek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 459 Opublikowano 28 Maja Udostępnij Opublikowano 28 Maja (edytowane) Teraz pytanie, wyższe to znaczy jakie? Taki akumulator dobrze ładować napięciem 14V ale niskim natężeniem rzędu do maks 1A. Im wyższe napięcie od 14V tym niższe natężenie, niektóre ładowarki ładują 15V i 0,6A przez 22-24H, i to jest proces naprawiania akumulatora. Ja niestety mam stary prostownik który szybko naładuje akumulator ale nie przywróci pojemności bo ładuje zbyt dużym prądem. Edytowane 28 Maja przez Langista Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejK. 44 Opublikowano 28 Maja Udostępnij Opublikowano 28 Maja Ja sobie taką akcję robię raz w roku i na przykładzie Cteka najpierw daję zwykły program gdzie napięcie dochodzi do 14.6V po czym przełączam na recound i tam dochodzi do 15 6V. W obu przypadkach natężenie oscyluje wokół 1A, a często też niżej I trwa to dosyć długo. Z aku generalnie nie mam problemów. To takie SPA dla niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_K 3 Opublikowano 28 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja Dziękuję Panowie na liczne odpowiedzi. Temat się wyjaśnił @AndrzejK jaki masz dokładnie model tej ładowarki Ctek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się