Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Awaria skrzyni biegów S-tronic w A6 C7


Kodzi12

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka,

 

Moment temu kupiłem auto - sprawdzone przez rzeczoznawcę, jazdy testowe itd. - nic strasznego się nie pokazało.

 

Problem dotyczy skrzyni S-Tronic, kod NSE. Ponoć jakoś 10 000 temu był zmieniany w niej olej.

 

Przejechałem trasę Polska - Belgia z kilkoma przystankami, skrzynia bardzo dobrze pracowała i zero problemów.

 

Po przyjeździe auto postało około 5 godzin zanim wyjechałem do pracy (30 km), po powrocie do auta po pracy (8,5h) pierwsze po zapaleniu to czerwona kontrolka - Awaria przekładni, proszę przełączyć na P (nie pamiętam dokładnie opisu błędu). Żadna z kontrolek się nie świeciła na skrzyni, tak jakby żaden bieg nie był wbity. Ruszyłem gałką na Drive i z powrotem na P ale nic się nie stało.

Auto wyłączyłem i włączyłem ponownie - Żółta kontrolka - awaria przekładni, dalsza jazda możliwa. (Po tym wydaję mi się, że auto troszkę straciło na mocy)

 

Gdy dojechałem do domu, auto odpalałem kilka razy, parkowałem również kilka razy, "bujałem się w tył i w przód", aby przełączać biegi i zrobiłem małe kółko wokół domu, kilkaset metrów, jednak błąd ponownie nie wyskoczył. Auto również po tym myślę, że odzyskało moc.

 

Poniżej błędy, które pokazał mi VCDS.

Address 02: Auto Trans (J217)       Labels: 0B5-927-156.clb
   Part No SW: 4G1 927 156 F    HW: 0B5 927 156 J
   Component: 0B5 28 FSIRdW H01 0002  
   Revision: --H01---    Serial number: 0000000309
   Coding: 000001
   Shop #: WSC 02311 785 00200
   ASAM Dataset: EV_TCMDL501021 001008
   ROD: EV_TCMDL501021_VW51.rod
   VCID: 306E285C6B2352C159-8064

3 Faults Found:
17597 - Selector Lever Sensor
          P179E 00 [032] - Electrical Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 39
                    Mileage: 268256 km
                    Date: 2024.06.04
                    Time: 17:12:39

                    Engine speed: 738 /min
                    Transmission input speed: 738 /min
                    Transmission output speed: 0 /min
                    Engine torque: -4 Nm
                    Transmission fluid temperature: 29  C
                    Accelerator position: 0.0 %
                    Clutch status: Beide Kupplungen offen
                    Unlearning counter according OBD: 39

17601 - Selector Lever Sensor
          P179F 00 [032] - Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 40
                    Mileage: 268256 km
                    Date: 2024.06.04
                    Time: 17:12:22

                    Engine speed: 727 /min
                    Transmission input speed: 727 /min
                    Transmission output speed: 0 /min
                    Engine torque: -4 Nm
                    Transmission fluid temperature: 29  C
                    Accelerator position: 0.0 %
                    Clutch status: Beide Kupplungen offen
                    Unlearning counter according OBD: 40

8126 - Internal Control Module - Processor Performance Monitoring
          P060A 00 [101] - -
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 40
                    Mileage: 268256 km
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:00:00

                    Engine speed: 0 /min
                    Transmission input speed: 0 /min
                    Transmission output speed: 2000 /min
                    Engine torque: 0 Nm
                    Transmission fluid temperature: 0  C
                    Accelerator position: 0.0 %
                    Clutch status: Beide Kupplungen offen

 

 



Dodatkowo:

 

 

 



Address 09: Cent. Elect. (J519)       Labels: 4H0-907-063-V1.clb
   Part No SW: 4H0 907 063 CF    HW: 4H0 907 063 F
   Component: BCM1 2.0      H12 0130  
   Revision: 20012002    Serial number: 00000001336273
   Coding: 2600E01040349FE08181008320001D0CCF9CC70A26090201000004606101
   Shop #: WSC 02391 785 00200
   VCID: 6ED2F624B99704310B-803A

   Subsystem 1 - Part No SW: 4G1 955 119     HW: 4G8 955 119   Labels: 1KX-955-119.CLB
   Component: WWS57X 120427  H35 0080
   Serial number:         120509181615
   Coding: 0045F7

   Subsystem 2 - Part No SW: 8U0 955 559 B    HW: 8U0 955 559 B  Labels: 8U0-955-559.CLB
   Component: G397_RLFS  H06 0002
   Serial number: 20308744            
   Coding: 02006D

   Subsystem 3 - Part No SW: 4G0 941 531 E    HW: 4G0 941 531 E
   Component: E1 - LDS  H07 0044
   Serial number: 03 06 2012  00000152

   Subsystem 4 - Part No SW: 4G0 907 658 A    HW: 4G0 907 658 A
   Component: Humidity_Sens  H02 0002
   Serial number: 21884E26000000000001

1 Fault Found:
01315 - Transmission Control Module
            013 - Check DTC Memory - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101101
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 95
                    Mileage: 268256 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2024.06.04
                    Time: 17:12:00

 

 

Wiadomo może o co chodzi? Internet na ten moment mi mówi, że czujniki położenia lewarka, czy coś w ten deseń, jednak nie każdemu wymiana czujników pomogła z tym problemem.

 

@Muskel1 słyszałem, że znasz się na skrzyniach, pomógłbyś proszę? 😅

 

Edytowane przez Kodzi12
Poprawiony mały błąd w nazewnictwie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd wskazuje na usterkę czujnika położenia lewarka znajdującego się wewnątrz skrzyni. Trzeba skrzynię wyciagac i rozbierac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Błąd wskazuje na usterkę czujnika położenia lewarka znajdującego się wewnątrz skrzyni. Trzeba skrzynię wyciagac i rozbierac.

Dzisiaj znowu gdy jechałem autem błąd pokazał się po kilku kilometrach jazdy (żółty) i zniknął po krótkim czasie.

 

Sama skrzynia ogólnie pracuje bardzo dobrze, nie szarpie.

 

Niestety krótko po tym jak się pojawił, wyskoczyły kolejne błędy, tj:

 

1. Błąd hamulca ręcznego (działa normalnie)

2. Błąd TPMS (nie odczytuje wartości)

3. Błąd ABS

 

Te 3 błędy zostały.

 

Jest możliwość, że jakaś kuna weszła i pogryzła?

Planuję oddać auto do serwisu żeby spojrzeć od spodu ale termin mają dopiero za 2,5 tygodnia. 😬

 

Myślę aby podnieść w weekend auto samemu i spojrzeć co tam się stało ale nie wiem czy mogę podnieść auto bez żadnego ustawienia w mmi?

 

Dodatkowo, mechanik sprzedawcy powiedział, że jeśli coś się dzieje ze skrzynią to system automatycznie zacznie blokować dalsze moduły, dlatego dodatkowe błędy, faktycznie tak jest?

 

Z góry dzięki za pomoc!

Messenger_creation_d9d9752c-047a-4853-87c7-a31aa842e531.jpeg

Messenger_creation_40985e40-ab43-4406-bf66-2bf09f2a912f.jpeg

Messenger_creation_ef5dba3b-a7d3-491d-973a-6382dcaafd5a.jpeg

Messenger_creation_2e750db5-2658-462d-b1ab-d11006ae7b8d.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz walniętą skrzynie, nie wiem czego chcesz szukać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...