Muskel1 Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca 7 minut temu, Koalakm napisał(a): zupelnie sie nie zgodze. A pisze z doswiadczenia, bo mialem xenon, obecnie mam full led. To są Twoje subiektywne odczucia. Praw fizyki nie oszukasz. Między 2000 lm a 3200 lm jest redukcja o 37,5% Podobnie jak z ich mocą z 35W na 25W. D5S to w porównaniu z D1S, D3S i LED świeczki.
Koalakm Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca 16 minut temu, Muskel1 napisał(a): To są Twoje subiektywne odczucia. Praw fizyki nie oszukasz. Między 2000 lm a 3200 lm jest redukcja o 37,5% Podobnie jak z ich mocą z 35W na 25W. D5S to w porównaniu z D1S, D3S i LED świeczki. Muskel Ty piszesz nie o fizyce tylko o parametrach na papierze. Odczucia raczej tu sie licza, skoro osoby ktore jezdzily i jezdza jednym i drugim widza co widza - albo raczej wlasnie nie widza wielkiej zadnej roznicy. To jest fakt. Ja kiedys nawet o tym pisalem w zestawieniu z Q5 na Full led - ktorym tez jezdze - ze nie widze wlasciwie roznicy w porownaniu do xenon A4. Pamietam chyba pisales ze moze tak byc bo full led (full led ma zawsze spryskiwacze?) swieci slabiej niz matrix... Swoja droga moglbys podeslac jakas strone z parametrami, najlepiej producenta gdzie jasno pisza z jaka moca swietlna swieci dana lampa?
wuPiotrek Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca (edytowane) te papierowe dane dużo nie znaczą jak widać, wlasnie wpadlem na wątek na zagranicznym forum gdzie jest taki sam werdykt - w specyfikacji wygrywa led, ale ludzie ktorzy jezdzili jedną i drugą wersją piszą że nie ma zauważalnej różnicy prócz barwy światła Edytowane 19 Lipca przez wuPiotrek 1
Muskel1 Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca 35 minut temu, Koalakm napisał(a): Pamietam chyba pisales ze moze tak byc bo full led (full led ma zawsze spryskiwacze?) Coś Ci się pomylliło. Pisałem, że Matrix ma zawsze spryskiwacze a nie full LED, gdyż Matrix ma większy strumień światła. 37 minut temu, Koalakm napisał(a): najlepiej producenta gdzie jasno pisza z jaka moca swietlna swieci dana lampa? To żadna tajemnica. Wejdź sobie na strony producentów żarników i przeczytaj specyfikacje danych żarników. I to nie są dane na papierku, bo mowa tu o produktach, które muszą spełniać wymogi aby otrzymały homologację i nikt ich sobie o tak tam nie wpisał. Bez przesady, to nie garaż pana Janusza, który sobie lampy przerobił i napisał, że malą teraz 3200 lm. Wymóg stosowania spryskiwaczy jest uregulowany w ustawie unijnej ECE Nr. 48 paragraf 6.2.9 -jest tam wzmianka o 2000 lm i nakazem stosowania spryskiwaczy powyżej 2000 lm. Możemy długo o tym dyskutować ale fakty są takie a nie inne. Wasze odczucie nie daje odzwierciadlenia na jakie kowiek mierzone wartości rzeczywiste, więc dla mnie dyskusja nie ma sensu.
Koalakm Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca 17 minut temu, Muskel1 napisał(a): Coś Ci się pomylliło. Pisałem, że Matrix ma zawsze spryskiwacze a nie full LED, gdyż Matrix ma większy strumień światła. Zle zrozumiales , nawias byl tylko wtraceniem odnosnie spryskiwaczy bo juz nie pamietalem - natomiast sens zdania mowi o tym ze full led swieci podobnie bo tam taki sam strumien swiatla - czyli do 2000 lm 19 minut temu, Muskel1 napisał(a): Wymóg stosowania spryskiwaczy jest uregulowany w ustawie unijnej ECE Nr. 48 paragraf 6.2.9 -jest tam wzmianka o 2000 lm i nakazem stosowania spryskiwaczy powyżej 2000 lm. no tu wlasnie tez potwierdziles, czyli jak napisales: 20 minut temu, Muskel1 napisał(a): Pisałem, że Matrix ma zawsze spryskiwacze a nie full LED wiec FULL LED ma tak samo jak xenon swiatlo max 2000 lm. 21 minut temu, Muskel1 napisał(a): Możemy długo o tym dyskutować ale fakty są takie a nie inne. Wasze odczucie nie daje odzwierciadlenia na jakie kowiek mierzone wartości rzeczywiste, więc dla mnie dyskusja nie ma sensu. no dla mnie ma, bo nasze odczucia sa poprawne, skoro pisalismy o odczuciach xenon vs full led - gdzie wlasnie potwierdziles ze maja max 2000 lm (no full led nie moze miec wiecej skoro nie musi miec spryskiwaczy) - pisalem ze nie wiem jak w porownaniu z matrix - bo tu zapewne jest odczuwalna roznica.
Muskel1 Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca Oko ludzkie nie jest dla mnie przyrządem pomiarowym, więc nie ma sensu prowadzić dalszej dyskusji.
wuPiotrek Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca (edytowane) lampy jak lampy, skoro oko nie widzi różnicy - nie ma różnicy, a przynajmniej nie tak duża żeby przekreślała auto na xenon. samochodami też nie jezdza przyrządy pomiarowe tylko ludzie ale ja bym więcej nie kupił b9 na xenon bo te lampy wyglądają tragicznie w stosunku do led, auto jak z innej epoki Edytowane 19 Lipca przez wuPiotrek 1
Muskel1 Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca (edytowane) 2 godziny temu, wuPiotrek napisał(a): samochodami też nie jezdza przyrządy pomiarowe tylko ludzie No widzisz, temat możemy ciągnąć w nieskończoność, bo moje (i wielu innych) odczucia w porównaniu tych źródeł światła są całkiem inne😄 Na 10 osób połowa będzie miała inne odczucia, bo każdy ma inne postrzeganie. Edytowane 19 Lipca przez Muskel1
matbruk Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca Jeździłem B8 z xenonem z spryskiwaczami , i teraz B9 full LED i LED świeca lepiej , szerzej doświetlają , mocniej. 2
Muskel1 Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca No widzisz, to Twoje odczucia i to przy porównaniu tych mocniejszych żarników D3S do full LED. Ciekawe co byś powiedział porównując te słabsze D5SS😜
matbruk Opublikowano 19 Lipca Opublikowano 19 Lipca 2 godziny temu, Muskel1 napisał(a): No widzisz, to Twoje odczucia i to przy porównaniu tych mocniejszych żarników D3S do full LED. Ciekawe co byś powiedział porównując te słabsze D5SS😜 Dlatego kupując już nowsze auto , odrazu wykluczylem Xenon , bo to jak krok wstecz , a wolę zrobić krok naprzód , no i kwestia wizualna też duża różnica. 1
czareq Opublikowano 20 Lipca Opublikowano 20 Lipca 17 godzin temu, matbruk napisał(a): Jeździłem B8 z xenonem z spryskiwaczami , i teraz B9 full LED i LED świeca lepiej , szerzej doświetlają , mocniej. zapewne oba auta miały takie same idealne klosze nie zmasakrowane kamieniami te porównania 2 epok są bez sensu
Koalakm Opublikowano 20 Lipca Opublikowano 20 Lipca 21 godzin temu, wuPiotrek napisał(a): te papierowe dane dużo nie znaczą jak widać, wlasnie wpadlem na wątek na zagranicznym forum gdzie jest taki sam werdykt - w specyfikacji wygrywa led, ale ludzie ktorzy jezdzili jedną i drugą wersją piszą że nie ma zauważalnej różnicy prócz barwy światła no wlasnie, o tytm pisalem, ze roznicy nie widac - ale to juz wyjasnilem skoro full led i xenon maja podobne natezenie swiatla. 21 godzin temu, Muskel1 napisał(a): To żadna tajemnica. Wejdź sobie na strony producentów żarników i przeczytaj specyfikacje danych żarników. I to nie są dane na papierku, bo mowa tu o produktach, które muszą spełniać wymogi aby otrzymały homologację i nikt ich sobie o tak tam nie wpisał. no wlasnie tu jest pies pogrzebany. Zarowka ma mniejsze znaczenie niz odblysnik. Ta sama zarowka w roznych lampach bedzie swiecic z rozna moca - to zadne przeciez odkrycie. Dlatego ja pytalem o jakies info na jakiejs stronie jakie dokladnie wartosci mocy swiatla daja odpowiednio lampy z A4 B9: xenon, full led i matrix. 21 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Możemy długo o tym dyskutować ale fakty są takie a nie inne. Wasze odczucie nie daje odzwierciadlenia na jakie kowiek mierzone wartości rzeczywiste, więc dla mnie dyskusja nie ma sensu. nadal uwazam ze dyskotowac nalezy bo po to jest forum, aby wymieniac doswiadczenia i swoje zdanie. Wiele osob sie wypowiedzialo jakie maja odczucia i jak ich zdaniem swieci dana lampa, takze na forach jak widac zagranicznych ludzie maja podobne zdanie. Dowodzi to tylko caly czas ze xenon = full led jakoscia swiecenia mniej wiecej. Zapewne matrix swieci lepiej - ale tego nikt nie podwaza. 20 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Na 10 osób połowa będzie miała inne odczucia, bo każdy ma inne postrzeganie. narazie nikt sie wlasciwie nie wypowiuedzial zeby twierdzil ze full led swieci mocniej od xenon. 21 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Oko ludzkie nie jest dla mnie przyrządem pomiarowym, więc nie ma sensu prowadzić dalszej dyskusji. caly czas nie rozumiem. Przeciez ustalilismy ze full led i xenon maja takie same niby natezenie swiatla. Wiec pomiary nie maja znaczenia tylko odczucia, bo pomiary mowia ze obie lampy maja 2000lm max. 20 godzin temu, wuPiotrek napisał(a): lampy jak lampy, skoro oko nie widzi różnicy - nie ma różnicy, a przynajmniej nie tak duża żeby przekreślała auto na xenon. samochodami też nie jezdza przyrządy pomiarowe tylko ludzie dokladnie 18 godzin temu, matbruk napisał(a): Jeździłem B8 z xenonem z spryskiwaczami , i teraz B9 full LED i LED świeca lepiej , szerzej doświetlają , mocniej. heh, no wlasnie, czyli moc pomiarowe moze miec malo do rzeczy co do jakosci swiecenia i odczucia ludzkiego oka Dobrze napisales ze szerzej doswietlaja i byc moze dlatego odczucia jakosci swiecenia pomimo "na papierze" mniejszej mocy daje efekt lepszy i bardziej komfortowy.
matbruk Opublikowano 20 Lipca Opublikowano 20 Lipca 2 godziny temu, Koalakm napisał(a): no wlasnie, o tytm pisalem, ze roznicy nie widac - ale to juz wyjasnilem skoro full led i xenon maja podobne natezenie swiatla. no wlasnie tu jest pies pogrzebany. Zarowka ma mniejsze znaczenie niz odblysnik. Ta sama zarowka w roznych lampach bedzie swiecic z rozna moca - to zadne przeciez odkrycie. Dlatego ja pytalem o jakies info na jakiejs stronie jakie dokladnie wartosci mocy swiatla daja odpowiednio lampy z A4 B9: xenon, full led i matrix. nadal uwazam ze dyskotowac nalezy bo po to jest forum, aby wymieniac doswiadczenia i swoje zdanie. Wiele osob sie wypowiedzialo jakie maja odczucia i jak ich zdaniem swieci dana lampa, takze na forach jak widac zagranicznych ludzie maja podobne zdanie. Dowodzi to tylko caly czas ze xenon = full led jakoscia swiecenia mniej wiecej. Zapewne matrix swieci lepiej - ale tego nikt nie podwaza. narazie nikt sie wlasciwie nie wypowiuedzial zeby twierdzil ze full led swieci mocniej od xenon. caly czas nie rozumiem. Przeciez ustalilismy ze full led i xenon maja takie same niby natezenie swiatla. Wiec pomiary nie maja znaczenia tylko odczucia, bo pomiary mowia ze obie lampy maja 2000lm max. dokladnie heh, no wlasnie, czyli moc pomiarowe moze miec malo do rzeczy co do jakosci swiecenia i odczucia ludzkiego oka Dobrze napisales ze szerzej doswietlaja i byc moze dlatego odczucia jakosci swiecenia pomimo "na papierze" mniejszej mocy daje efekt lepszy i bardziej komfortowy. LED to też trochę inny rodzaj światła niż żarówka Xenon, poświata , barwa ,intensywność to wszystko też wpływa na odbiór , czy ktoś z Was ma w domu/mieszkaniu zwykłe żarówki ? Podejrzewam że nie i wszyscy już dawno przeszli na Led. , więc nie rozumiem czemu ktoś na siłę chce bronić / świadomie wybrać Xenon w samochodzie , skoro ma dostępna technologie LED.
Muskel1 Opublikowano 20 Lipca Opublikowano 20 Lipca (edytowane) 5 godzin temu, Koalakm napisał(a): Dowodzi to tylko caly czas ze xenon = full led jakoscia swiecenia mniej wiece Sorry ale jest to bzdura jakich mało. Najwidoczniej nie masz zielonego pojęcia o budowie i zasadzie działania żarników, tak przy okazji zaznaczę, że są to żarnik, a nie tak jak Ty piszesz żarówki. Gdybyś mianowicie miał pojęcie o tym, wiedziałbyś, że jedną podstawową wadą żarników jest ich starzenie się i nieprzerwana utrata jasności świecenia. Średnia żywotność żarnika to ok. 2000 godzin pracy. W tym czasie tracą ciągle na mocy świecenia i tak po 1500 h pracy tracą nawet 75% na jasności. Biorąc pod uwagę ten fakt oraz to, że w LED problem ten praktycznie nie występuje, nie mogą świecić tak samo. Masz auto z 2016 czy 17 r i z pewnością jeszcze pierwsze żarniki w lampach, więc nie świecą jak nowe bo się wypaliły i nie mogą fizycznie świecić tak jasno jak LED, szczególnie zważywszy jeszcze na to, że mowa tu o najsłabszych z możliwych żarników. Akurat temat ksenonów i LED jest moim ulubionym i testowałem wszysktie możliwe typy żarników stosowanych do tej pory w autach, począwszy od D2S a skończywszy właśnie na tych D5S. Edytowane 20 Lipca przez Muskel1
Koalakm Opublikowano 20 Lipca Opublikowano 20 Lipca 5 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Sorry ale jest to bzdura jakich mało. Najwidoczniej nie masz zielonego pojęcia o budowie i zasadzie działania żarników, tak przy okazji zaznaczę, że są to żarnik, a nie tak jak Ty piszesz żarówki. Gdybyś mianowicie miał pojęcie o tym, wiedziałbyś, że jedną podstawową wadą żarników jest ich starzenie się i nieprzerwana utrata jasności świecenia. Średnia żywotność żarnika to ok. 2000 godzin pracy. W tym czasie tracą ciągle na mocy świecenia i tak po 1500 h pracy tracą nawet 75% na jasności. Biorąc pod uwagę ten fakt oraz to, że w LED problem ten praktycznie nie występuje, nie mogą świecić tak samo. Masz auto z 2016 czy 17 r i z pewnością jeszcze pierwsze żarniki w lampach, więc nie świecą jak nowe bo się wypaliły i nie mogą fizycznie świecić tak jasno jak LED, szczególnie zważywszy jeszcze na to, że mowa tu o najsłabszych z możliwych żarników. Akurat temat ksenonów i LED jest moim ulubionym i testowałem wszysktie możliwe typy żarników stosowanych do tej pory w autach, począwszy od D2S a skończywszy właśnie na tych D5S. spoko Muskel. No tego ze sie zuzywaja zarniki nie wiedzialem. Okreslenie zarowka bylo skrotem myslowym. Wczesniej nie pisales ze sie zuzywaja wiec nie wiedzialem, teraz juz wiem. Nadal jednak nie mamy zadnego info o lampie - zakladamy ze chodzi o nowe lampy. Jaka moc swietlna ma nowa lampa xenon a jaka full led w a4 b9. Bo w przypadku nowych rozumiem ze bveda swiecic podobnie... (z podobna moca swiatla w lumenach)
Krzysiek 941 Opublikowano 21 Lipca Autor Opublikowano 21 Lipca nie do końca rozumiem muskel1 dlaczego tak się uczepiłeś tych świateł. Rozumiem, znasz się na światłach ale czy jeżeli ktoś Ci powie, że woli kolor biały to kupisz samochód koloru białego? Gdybym miał się patrzeć przez pryzmat każdego elementu, to b9 nie wziąłbym za lusterka, według mnie mało w nich widać. Trzeba się cieszyć tym co się ma a nie co mogłoby się mieć. Pewnie jakbym chciał, osobiście mógłbym dołożyć trochę aby mieć więcej bajerów ale ja tego nie potrzebuje
Koalakm Opublikowano 22 Lipca Opublikowano 22 Lipca (edytowane) 7 godzin temu, Krzysiek 941 napisał(a): nie do końca rozumiem muskel1 dlaczego tak się uczepiłeś tych świateł. Rozumiem, znasz się na światłach ale czy jeżeli ktoś Ci powie, że woli kolor biały to kupisz samochód koloru białego? Gdybym miał się patrzeć przez pryzmat każdego elementu, to b9 nie wziąłbym za lusterka, według mnie mało w nich widać. Trzeba się cieszyć tym co się ma a nie co mogłoby się mieć. Pewnie jakbym chciał, osobiście mógłbym dołożyć trochę aby mieć więcej bajerów ale ja tego nie potrzebuje 👍 Co do lusterek potwierdzam zdecydowanie mogłyby być większe, choć tragedii nie ma. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale poprzednio miałem w a4 b9 zwykle lusterka (bez opcji samosciemniania) i mam wrażenie że było widać "więcej" niż teraz w samosciemniajacych. Edytowane 22 Lipca przez Koalakm
Muskel1 Opublikowano 22 Lipca Opublikowano 22 Lipca 8 godzin temu, Krzysiek 941 napisał(a): nie do końca rozumiem muskel1 dlaczego tak się uczepiłeś tych świateł To Ci wyjaśnię. Otworzyłeś ten temat z zapytaniem przed kupnem B9 aby się poradzić, bo jak pisałeś, ma to być pierwsze Twoje Audi. Z tego powodu napisałem Ci jakie są negatywne cechy i opisałem podlinkowane przez Ciebie modele. Jeszcze czegoś nie rozumiesz?
Krzysiek 941 Opublikowano 22 Lipca Autor Opublikowano 22 Lipca tak ale co mi po światłach jak już kupiłem wątek nie tyczy się wyboru świateł tylko samochodu. Kiedy pierwsza wymiana rozrządu w 1.4 tfsi 150km?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się