SkOs Opublikowano 26 Lipca Opublikowano 26 Lipca Mam problem z biciem przy hamowaniu. Najdziwniejsze jest to, że występuje tylko w jednym przypadku mianowicie przy delikatnym hamowaniu przy prędkości od 70km/h do 100km/h (tylko delikatnym). Zawieszenie zostało sprawdzone na SKP i powiedzieli, że nic nie widzą i znaleźli uszkodzoną osłonę przegubu zewnętrznego. Na prowizorycznym patyku sprawdziłem tj. odległości krańcowe opon z przodu i nie wiem czy przód opony nie jest ciut węższy niż tył opony (tj. nie miał zbieżności). Tarcze i klocki były wymieniane około pół roku temu.
RaThek Opublikowano 26 Lipca Opublikowano 26 Lipca Temat rzeka ale zapewne krzywe tarcze hamulcowe. Pomiar bicia musisz zrobić i sprawa się wyjaśni. Od czego się wygięło? Chociażby od doebania koła pneumatem przy wymianie a później udawanie że się dokręca dynamometrem - standard u gumiarzy.
Langista Opublikowano 26 Lipca Opublikowano 26 Lipca (edytowane) 2 godziny temu, RaThek napisał(a): Temat rzeka ale zapewne krzywe tarcze hamulcowe. Pomiar bicia musisz zrobić i sprawa się wyjaśni. Od czego się wygięło? Chociażby od doebania koła pneumatem przy wymianie a później udawanie że się dokręca dynamometrem - standard u gumiarzy. Jeszcze nie widziałem aby tarcza się wygięła od za mocno przykręconych kół. Prędzej felga się wygnie bo to alu, jak skrzywi stalową tarcze. Edytowane 26 Lipca przez Langista
RaThek Opublikowano 27 Lipca Opublikowano 27 Lipca Może nie dokładnie napisałem, producenci stosują coraz cieńsze piasty bo przecież trzeba masę redukować żeby spełniać kolejne normy euro i efekt jest taki że jak dokręcisz za mocno koło to wygniesz piastę - różnie w różnych miejscach - to z kolei spowoduje wychylenie i bicie tarczy hamulcowej. Później po krzywo osadzonej tarczy zaczynają jeździć klocki i efekt bicia jest jak w banku. Dlatego napisałem że trzeba zmierzyć bicie na tarczy, jeżeli jest to tarcza już do wymiany, do tego pomiar bicia piasty i prawdopodobnie również wymiana.
SkOs Opublikowano 27 Lipca Autor Opublikowano 27 Lipca ale przy tarczach biłoby tak jakby całą oś miało wyrwać?:)
RaThek Opublikowano 27 Lipca Opublikowano 27 Lipca (edytowane) Bicie od tarcz może być bardzo mocne. Zmierz te bicie i się sprawa wyjaśni. Edytowane 27 Lipca przez RaThek
SkOs Opublikowano 27 Lipca Autor Opublikowano 27 Lipca Wcześniejsze tarcze wymieniałem z powodu bicia ale biły przy każdym wciśnięciu hamulca a tu jest tylko jeden i wyłącznie przypadek. Jak docisnę nawet ciut mocniej to nie bije. Oczywiście sprawdzę te tarcze ale po prostu jakoś mi się to nie klei
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się