Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Check engine i błędy P2279, P2188, P2178, P2179 oraz P0016 w A4 B8 2.0TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry

Chciałbym poprosić Was o opinię i pomoc w rozwiązaniu problemu pojawiającego się check engine i błędów w moim aucie.

Samochód to 2.0 tfsi quattro tiptronic - przebieg 133.000 km po generalnym remoncie silnika ponad rok temu ze względu na pobór oleju (m.in. nowe tłoki, rozrząd).

Niestety po jakimś czasie pojawił mi się check oraz błąd P2279 - nieszczelność w układzie dolotowym (ssącym). Po konsultacji z mechanikiem wymieniłem odmę na oryginał.

Po miesiącu znów check i błąd P2188 i P2178 – zbyt bogata mieszanka na biegu jałowym – sprawdzono wtryski i okazało się że były ponoć niesprawne więc wymieniłem na nowe Boscha.I tak cyklicznie pojawiają się te błędy w czasie jazdy bez wyraźnych innych objawów - po skasowaniu od razu się nie pojawiają.

Raz obok błędu P2179 pojawił się błąd P0016 dotyczący położenia wałka rozrządu

 

Ale co najważniejsze. Dwa czy trzy razy samochód po odpaleniu nie chciał złapać obrotów, które falowały dodatkowo silnik prychał i strzelał – dopiero dodanie gazu wyrównało obroty i uspokoiło pracę silnika trwało to kilka sekund. Raz po takiej sytuacji po podłączeniu do OBD pojawiło się wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach i widziałem zwiększona ilość oleju na MMI (tak jakby dolał benzyny do oleju) i czuć było zapach niespalonej benzyny w garażu.

Poza tym samochód jeździ normalnie bez innych objawów. Przyspiesza, równo pracuje, oleju praktycznie nie bierze.

Sprawdzałem u mechanika nieszczelności w dolocie ale nic nie znalazł.

Nie wiem gdzie może leżeć przyczyna tego typu dolegliwości – układ rozrządu, sam silnik, układ zapłonowy (świece, kable) czy paliwowy (pompa paliwa lub pompa wysokiego ciśnienia)?

 

Proszę o Waszą pomoc i opinię

Opublikowano

Po paru miesiącach spokoju znowu błędy P2188 i P2178 (zbyt bogata mieszanka na biegu jałowym) i mały problem przy odpalaniu, trzeba było dodać gazu i po paru dniach P2279 (nieszczelność w układzie dolotowym).

Proszę  w dalszym ciągu o opinie i pomoc.

Opublikowano

pompa paliwa sprawdzona?..

Opublikowano
12 minut temu, janusz75 napisał(a):

pompa paliwa sprawdzona?..

Nie. Jeszcze nie sprawdzałem

Opublikowano

odkręć korek oleju (oczywiście silnik unieruchomiony) i sprawdź czy czuć opary benzyny... tzn. czy wyczuwalna jest woń

benzyny w oleju...

Opublikowano
3 minuty temu, janusz75 napisał(a):

odkręć korek oleju (oczywiście silnik unieruchomiony) i sprawdź czy czuć opary benzyny... tzn. czy wyczuwalna jest woń

benzyny w oleju...

A jeśli będzie czuć?

Opublikowano

najpierw sprawdź... potem będziemy się martwili dalej...

Opublikowano
3 minuty temu, janusz75 napisał(a):

najpierw sprawdź... potem będziemy się martwili dalej...

Ok. Myślałem też o pompie wysokiego ciśnienia

Opublikowano

Moim zdaniem śmierdzi. I ubyło płynu chłodzącego

Opublikowano

płyn chłodniczy to inna bajka... musisz zlokalizować wyciek...

jeśli wyczułeś woń benzyny w oleju to nastepnym krokiem jest demontaż pompy paliwa, własnie tą którą wspomniałeś...

często się zdarza, iż "poddaje się" uszczelnienie w pompie i paliwo przedostaje się do oleju... objawy tej usterki są takie jak opisujesz;

falowanie obrotów, nierówna praca, zapisane błędy odnośnie bogatej mieszanki, itp... zdemontuj pompę i jeśli się okaże że spręzyna

powrotna pompy jak i popychacz są "suche" to pompa do wymiany... przy sprawnej pompie oba elementy powinne być wilgotne od oleju...

 

Opublikowano

Dziękuję za pomoc. Podjadę do mechanika i zobaczymy. Ewentualnie dam znać na priv

Opublikowano
15 minut temu, Bajdon napisał(a):

Ewentualnie dam znać na priv

Idea forum jest taka, żeby pisać na nim, a nie na priv, bo jak ktoś będzie miał taki sam problem, to znajdzie rozwiązanie i skorzysta :hi:

  • Lubię to 2
Opublikowano

Jak znajdę rozwiązanie to jasne że napiszę wszystkim

  • Lubię to 2
Opublikowano

dokładnie jest tak jak Prezes pisze... po to jest forum, aby się dzielić wiedzą i wzajemnie Sobie pomagać... zdarzają się niestety ,,orły" które jak coś potrzebują to pięknie i ładnie... a jak uda Im się znaleźć co było nie tak to zamykają temat i pa... a jak pytasz co było, to cisza jak po śmierci organisty... 

ps.

zobacz tą pompę, bo jest duże prawdopodobieństwo, że to ona robi Ci zamieszczenie... jeśli to ona to oprócz pompy wymień także popychcz, bo on także dostał ,,popalić" pracując na sucho...

  • Lubię to 1
Opublikowano

Pewnie  -też bym chciał przeczytać na forum jak jakiś problem został rozwiązany. Inaczej to nie ma sensu

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...