Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o sprawdzenie stanu DPF w A4 B8 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzien dobry. Kupilem wlasnie taki sam samochod jak rozbilem. Czyli b8 z 2011r. Sprzedajacy jak to zwykle ma miejsce twierdzi ze z niczym nie ma problemu i ze wszystko sprawnie dziala. Ogolnie korekty wtryskow sa niskie i bliskie 0. Rura wydechowa czysta. Nie dymi ani na wolnych ani podczas jazdy. Wszystko wydaje sie sprawne ale raczej DPF mimo ze wypala sie co 400km chyba jest juz zabity?!

 

IMG_3192.JPG

IMG_3193.JPG

Edytowane przez lukpie
Opublikowano

Już od dawna nadaje się do prania/wymiany.

Opublikowano

Jak wyżej, dpf już dawno do czyszczenia. Jaki przebieg 340 kkm?

Opublikowano

Podepne sie pod temat bo moj CCWA rowniez zaczyna swirowac. Wypala sie dosc czesto i lapie bledy... Jakie sa maksymalne dopuszczalne wartosci kontrolne roznicy cisnien i ilosci sadzy dla dpf? A4 B8 Alroad 2010 przebieg 216k jesli to ma jakies znaczenie...

Opublikowano

Wrzuć zdjęcia jak powyżej.

Masa sadzy nie jest ważna, przynajmniej nie bezpośrednio. Liczy się wartość popiołu olejowego.

Opublikowano

Zdjecia to raczej po weekendzie bo czekam wlasnie na VCDSa, a Delphi pokazuje glupoty...

Opublikowano
2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Jak wyżej, dpf już dawno do czyszczenia. Jaki przebieg 340 kkm?

dokladnie taki:) Czy samo czyszczenie dpf wystarczy czy warto przyjrzec sie innym podzespołom?

Opublikowano

Ja zalecam przy czyszczeniu/wymianie dpf wymienić także czujnik różnicy ciśnień na nowy oryginalny.

 

Opublikowano
53 minuty temu, lukpie napisał(a):

dokladnie taki:) Czy samo czyszczenie dpf wystarczy czy warto przyjrzec sie innym podzespołom?

Masz świadomość że po wyczyszczeniu/wypraniu ten system i tak nie będzie działał jak nowe auto z fabryki ?

Tematów jakoś sporo o DPF"ach które po czyszczeniu nie wykazują poprawy. 

Opublikowano
4 minuty temu, czareq napisał(a):

Tematów jakoś sporo o DPF"ach które po czyszczeniu nie wykazują poprawy

Jest to spowodowane tym, że podobnie jak tutaj, zamiast wymienić/wyczyścić dpf po osiągnięciu wartości popiołu 175 ml, tak jak zaleca producent, było nadal jeżdżone, aż to zapchania dpf tak, że później czyszczenie nie przynosi oczekiwanego skutku.

 

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, lukpie napisał(a):

DPF mimo ze wypala sie co 400km chyba jest juz zabity?!

Gdyby był "zabity", regeneracja nie zostałaby przeprowadzana, co 400km ale częściej...znacznie częściej.

Ten DPF jest dobrej kondycji, o czym świadczą wartości sadzy tzw. rzeczywistej - 2,06 g po 120km od regeneracji. 

Przyznaję, że różnica ciśnienia 38 hPa jest niepokojąco wysoka (jeśli odczyt był na biegu jałowym) i trochę dziwna w parze z 2,06g (patrz zdanie wyżej). I chyba pierwsze zdjęcie jest wykonane, gdy silnik pracuje na jałowych, tak ?

A 0,22 l to przecież wartość "nieczujnikowa", a obliczona algorytmem - taka ilość popiołu "według programu", powinna znajdować się w filtrze.  

Przy ocenie filtra brałbym pod uwagę częstotliwość przeprowadzanych regeneracji w zależności od warunków (poza miastem/miasto), w których poruszał się pojazd, długość ich trwania (sprawność przeprowadzanego procesu) i test maksymalnego przyspieszenia, w którym rejestrujemy ciśnienie różnicowe, oceniając jego maksymalną wartość, temperaturę filtra w procesach regeneracji. Jeśli wszytko jest ok, nie przykładałbym uwagi do wartości nierzeczywistych. 

Koniecznym wydaje się korzystanie z aplikacji VAG DPF.  

 

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano
W dniu 30.08.2024 o 17:34, czareq napisał(a):

Masz świadomość że po wyczyszczeniu/wypraniu ten system i tak nie będzie działał jak nowe auto z fabryki ?

Tematów jakoś sporo o DPF"ach które po czyszczeniu nie wykazują poprawy. 

Ogolnie to proces wypalania przechodzi prawidlowo. Samochod mam tydzien czasu. Wypalil sie raz na 400km w tej chwili. Rura wydechowa czysta. Nie mam zastrzezen do wypalania dpf. Zaniepokoily mnie tylko te wartosci i tyle. Dlatego napisalem tutaj na forum zeby dopytac czy cos z tym fantem robic czy jezdzic dalej.

 

W dniu 30.08.2024 o 23:27, Tomnik napisał(a):

Gdyby był "zabity", regeneracja nie zostałaby przeprowadzana, co 400km ale częściej...znacznie częściej.

Ten DPF jest dobrej kondycji, o czym świadczą wartości sadzy tzw. rzeczywistej - 2,06 g po 120km od regeneracji. 

Przyznaję, że różnica ciśnienia 38 hPa jest niepokojąco wysoka (jeśli odczyt był na biegu jałowym) i trochę dziwna w parze z 2,06g (patrz zdanie wyżej). I chyba pierwsze zdjęcie jest wykonane, gdy silnik pracuje na jałowych, tak ?

A 0,22 l to przecież wartość "nieczujnikowa", a obliczona algorytmem - taka ilość popiołu "według programu", powinna znajdować się w filtrze.  

Przy ocenie filtra brałbym pod uwagę częstotliwość przeprowadzanych regeneracji w zależności od warunków (poza miastem/miasto), w których poruszał się pojazd, długość ich trwania (sprawność przeprowadzanego procesu) i test maksymalnego przyspieszenia, w którym rejestrujemy ciśnienie różnicowe, oceniając jego maksymalną wartość, temperaturę filtra w procesach regeneracji. Jeśli wszytko jest ok, nie przykładałbym uwagi do wartości nierzeczywistych. 

Koniecznym wydaje się korzystanie z aplikacji VAG DPF.  

 

Dzieki!tak pierwsze zdjecie jest na luzie. Drugie na 2500 obrotow. Nie mam zastrzezen do wypalania bo przebiega prawidlowo. Wczesniej bylo po ok 400km i teraz mi sie wypalil po 400km. Nie wiem ile trwalo wypalanie bo nie mialem jeszcze podlaczonego DPF control. Teraz juz mam. Okaze sie nastepnym razem czy jest co 400km. Czyli jak moglbym sprawdzic sprawnosc tego DPF? bo montaz i demontaz i czyszczenie to nie sa tanie rzeczy i jesli nie musze tego robic teraz to wolalbym nie robic. Moze byl czyszczony a nie byly zresetowane wartosci? Uwazasz ze warto go demontowac i czyscic?!

 

W dniu 30.08.2024 o 17:42, Muskel1 napisał(a):

Jest to spowodowane tym, że podobnie jak tutaj, zamiast wymienić/wyczyścić dpf po osiągnięciu wartości popiołu 175 ml, tak jak zaleca producent, było nadal jeżdżone, aż to zapchania dpf tak, że później czyszczenie nie przynosi oczekiwanego skutku.

 

Rozumiem ze zalecasz czyszczenie na podstawie danych z VCDS? bo jak wspominalem wypala sie co 400km i nie ma tutaj zastrzezen bo proces przechodzi prawidlowo. Zaczyna sie tam przy 22g chyba a po skonczeniu jest 5g chyba. Tak sugeruje dpf control. Sam nie wiem co juz zrobic bo jakby sa tutaj odmienne zdania i wlasciwie to obie wydaja sie popraawne...

Opublikowano

38hpa przy 2.5k RPM to są bardzo dobre parametry i ja bym się nie przejmował i nie kombinował z czyszczeniami. Skoro wypalanie przebiega prawidłowo co 400km to znaczy że jest OK tym bardziej na taki przebieg.

Sprawdź jeszcze różnice ciśnień pod pełnym obciążeniem

Opublikowano

Jeżeli byłoby to moje auto, to oddałbym dpf do czyszczenia.

Pomimo tego co kolega @Tomnik słusznie zaznaczył, że wartość popiołu nie jest wartością mierzeoną (rzeczywistą) popiołu, a obliczaną, masz przebieg 340 kkm i wartość 0,22 l. Dopóki jest szansa wyczyszczenia dpfu skorzystałbym z niej. Dalsza jazda może doprowadzić do tego, że nie będzie się dało go należycie  wyczyścić, co już wiele razy obserwowałem w autach z podobnie wysokimi lub wyższymi przebiegami. Koszt nowego oryginalnego dpf to w zależności od rodzaju silnika nawet ponad 2000€, tak że sam musisz zdecydować, czy zapłacić tylko czyszczenie gdy jest na to duża szansa, czy później szukać dpf.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 31.08.2024 o 16:48, Muskel1 napisał(a):

Jeżeli byłoby to moje auto, to oddałbym dpf do czyszczenia.

Pomimo tego co kolega @Tomnik słusznie zaznaczył, że wartość popiołu nie jest wartością mierzeoną (rzeczywistą) popiołu, a obliczaną, masz przebieg 340 kkm i wartość 0,22 l. Dopóki jest szansa wyczyszczenia dpfu skorzystałbym z niej. Dalsza jazda może doprowadzić do tego, że nie będzie się dało go należycie  wyczyścić, co już wiele razy obserwowałem w autach z podobnie wysokimi lub wyższymi przebiegami. Koszt nowego oryginalnego dpf to w zależności od rodzaju silnika nawet ponad 2000€, tak że sam musisz zdecydować, czy zapłacić tylko czyszczenie gdy jest na to duża szansa, czy później szukać dpf.

Nie wiem nie znam się z czego jest liczona masa popiołu w oleju ? przebieg czy czas regeneracji filtra czy od wymiany oleju ? jak dla mnię liczy się przepływ znowu to napiszę przepływ jest zabity co trzeba zrobić udrożnić. Udrożniony sprawia problemy nie więc jakie masy popiołu liczyć przepływ hpa moze być zabity to trzeba go wymienić . Lub go nie ma jest taki przepływ nie spełnia norm wymienić a nie liczyć od masy sadzy skąd ta masa jest liczona ???

 

5 godzin temu, Silver3833 napisał(a):

Nie wiem nie znam się z czego jest liczona masa popiołu w oleju ? przebieg czy czas regeneracji filtra czy od wymiany oleju ? jak dla mnię liczy się przepływ znowu to napiszę przepływ jest zabity co trzeba zrobić udrożnić. Udrożniony sprawia problemy nie więc jakie masy popiołu liczyć przepływ hpa moze być zabity to trzeba go wymienić . Lub go nie ma jest taki przepływ nie spełnia norm wymienić a nie liczyć od masy sadzy skąd ta masa jest liczona ???

Teraz masę sadzy liczysz po regeneracji filtra czy przed czy po wymianię oleju czy przed liczyć tą sadzę w oleju ???

Edytowane przez Silver3833
Opublikowano

Masa sadzy nie ma gra tu roli. 

Opublikowano

Tylko rozumiem Cię ale ta sadzę liczyć przed regeneracja filtra czy zaraz po bo to chyba istotnę jest ??? Jak dla mnie parametry DPF powinno się sprawdzać po jego regeneracji i bo wtedy wiadomo jaka jest jeszczę jego sprawność alę to moję zdanię. 

 

A nikt o tym chyba nie piszę 🤣

Opublikowano

Sadzy nie liczysz, robi to sterownik silnika. Madz obliczaną masę sadzy i mierzoną masę sadzy. Obliczana jest na podstawie kilku parametrów w czasie jazdy, a mierzona masa sadzy to informacja z czujnika różnicy ciśnień. W sterowniku zapisana jest wartość masy sadzy, przy której osiągnięciu sterownik silnika rozpoczyna regenerację. Jest to ok. 22-23g.

Opublikowano
Teraz, Muskel1 napisał(a):

Sadzy nie liczysz, robi to sterownik silnika. Madz obliczaną masę sadzy i mierzoną masę sadzy. Obliczana jest na podstawie kilku parametrów w czasie jazdy, a mierzona masa sadzy to informacja z czujnika różnicy ciśnień. W sterowniku zapisana jest wartość masy sadzy, przy której osiągnięciu sterownik silnika rozpoczyna regenerację. Jest to ok. 22-23g.

Wiem liczy sterownik silnika tak samo jak zurzycie oleju itp. tylko piszcię żeby wszystkie parmetry sprawdzac po regeneracji DPF  i jak dla mnię najważniejszym jest przepływa hpa 😁

Opublikowano

Wrzystkie patametry są istotne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...