Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza A4 B8 2.0 TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, borykam się z problemem 2.0TFSI CPMB , cały czas vcds wyrzuca mi błąd nieszczelność w układzie dolotowym powietrza ,czasami dodatkowy błąd za uboga mieszanka albo wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. Samochód przed kolizją jeździł normalnie nic mu nie było. I niby nie ma w tym nic skomplikowanego bo przecież wystarczy przejrzeć węże itp. w celu znalezienia nieszczelności, ale nie w tym przypadku.

Sprawdzone węże dolotowe
Nowy wąż turbo intercooler
Opaski sprawdzone podokręcane
Nowy intercooler
Nowy magnes faz rozrządu
Nowa odma z aso
Turbo po regeneracji

nowa pokrywa rozrządu

nowe koło pasowe 

oringi rurki bagnetu nowe
Uszczelki turbo węża odmy do turbo wszystko wymienione
Węże podciśnienia sprawdzone wszystko jest okej
Test dymiarką nie wykazuje nieszczelności w układzie dolotowym

Samochód jeździ normalnie, przyspiesza i po parunastu km wywala check  i czasami na wolnych obrotach dostaje czkawki .
Nie wiem gdzie szukać problemu bo już sprawdziłem dosłownie wszystko . Błąd da się skasować ale za chwile powraca. 

czasami wyrzuci błąd czujnika ciśnienia paliwa  nieprawidłowe działanie 

 

20240826_190217.thumb.jpg.20142542b32ca4bd560ce4f588969157.jpg

 

20240826_192949.thumb.jpg.0a8f7ced36c5367394b8e0f468cfee65.jpg

 

20240830_123816.thumb.jpg.fbee2a325f5d1c56b4a15ed8169ff3c0.jpg

Opublikowano

Jak sprawdzana była szczelność?

Opublikowano

Dymiarka w dolot i szukanie gdzie ucieka , no i nigdzie nie uciekał dym .

Dodatkowo zauważyłem podczas startu silnika na ssaniu to turbo regenerowane dziwnie zaczyna huczeć jak by zasysałl bardzo dużo powietrza szum podobny do szumu wentylatora na 2 biegu ale to nie wentylator tylko z turbo taki dźwięk. Jak samochód zejdzie z ssania to się to uspokaja 

Opublikowano

Zaglądałeś w dolot i zawory czy są zasyfione ? Sprawdziłbym jeszcze wtryskiwacze, teflony jak są wypierdziane na zimnym będą łapać nieszczelność i będą historie tego typu z czkawką, a po paru chwilach jak motor się rozgrzeje teflon się uszczelnia i wraca do normy.

Opublikowano

Nie zaglądałem bo skoro przed kolizją wszystko działało to i teraz powinno. Dla mnie to turbo po regeneracji dziwnie chodzi na ssaniu. Silnik powinien mieć podwyższone obroty a tu są podwyższone i jakiś dziwny huk z turbo które działa jak suszarka czego wcześniej nie było

 

 

 

 

 

Opublikowano

To brzmi jakby nie było kata i pucha rezonuje. A jak podniesiesz i trzymasz obroty na rozgrzanym silniku to tak samo wyje?

Opublikowano
22 minuty temu, matekboss napisał(a):

To brzmi jakby nie było kata i pucha rezonuje. A jak podniesiesz i trzymasz obroty na rozgrzanym silniku to tak samo wyje?

To wycie jest tylko na ssaniu na zimnym silniku, jak zejdą obroty to jest normalnie nawet jak się gazuje. Auto zachowuje się normalnie jeździ i przyspiesza w każdym przedziale obrotów,a błąd jak był tak jest. Dla świętego spokoju wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia oraz tłoczek popychający pompę, intercooler behr ,górną uszczelkę pokrywy rozrządu.Podmieniałem przepływomierz powietrza ale nic to nie zmienia 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...