Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B9 2.0TDI dłużej kręci po postoju


IRO293

Rekomendowane odpowiedzi

Audi a4 b9 sedan 2.0 tdi 190km. Cześć! Mam auto drugi tydzień, ale zauważyłem, ze jak postoi kilka, kilkanaście godzin to musi chwilę pokręcić zanim odpali, później juz zapala normalnie. Takie wrażenie jakby paliwo się cofalo, czy coś w tym rodzaju... Co o tym sądzicie ? Pozdrawiam 

Edytowane przez IRO293
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ciekawości zrób  taki test np: jutro po nocnym postoju: wejdź do auta naciśnij start poczekaj jak zgaśnie świeca żarowa potem naciśnij stop i raz jeszcze start  - daj znać jak zapali :)

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, RALF76 napisał(a):

z ciekawości zrób na taki test np: jutro po nocnym postoju: wejdź do auta naciśnij start poczekaj jak zgaśnie świeca żarowa potem naciśnij stop i raz jeszcze start  - daj znać jak zapali :)

Zrobię tak i dam znać... 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, IRO293 napisał(a):

Zrobię tak i dam znać... 

Zrobiłem dzisiaj wvten sposób i zapalił bez długiego kręcenia. Teraz nasuwa się pytanie dlaczego tak się dzieje? Skoro w instrukcji nie ma o takim odpalaniu mowy. Zrobię jeszcze kilka testów w kolejne dni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, IRO293 napisał(a):

Zrobiłem dzisiaj wvten sposób i zapalił bez długiego kręcenia. Teraz nasuwa się pytanie dlaczego tak się dzieje? Skoro w instrukcji nie ma o takim odpalaniu mowy. Zrobię jeszcze kilka testów w kolejne dni. 

hehe nikt tego nie wie, może ogarnie to ktoś klasy Muskel lub podobne osoby z dużą wiedzą

temat znany w grupie VAG, dzieje się tak szacuje w 90% aut a4b9 i podobnych z tymi silnikami, ludzie wymieniają masę części i nic to nie daje, zaczynając od aku po czujniki i rozruszniki (choć podobno komuś pomogła wymiana rozrusznika) ale dzieje się to w autach już od nowości - coś chyba jednak sknocili ale obejście tego jest :)

 

Moim zdaniem dwie opcje:

1. Cofające się paliwo, wystarczy ze jest chwila zwłoki i pompa stworzy ciśnienie a ze latem kręci odrazu to jest problem, zimą nie występuje gdyż jest komunikat trwa uruchamianie silnika, świece grzeją chwile trwa i zapala odrazu

2. Kiedyś jeden Pan w TV twierdzi że kompy sterujące muszą być coraz wydajniejsze gdyż dostają masę danych z czujników celem dostosowania dawki, może "ta" zwłoka powoduje że po pewnym czasie (2-3sek) są wszystkie dane i komp lepiej steruje - nie wiem trudno powiedzieć bo na ciepłym czy nawet kilku godzinny postoju efektu tego nie ma

 

ps. testuj i daj znać :)

 

A moze ktos ma dostęp i spotkał się z tym jak sobie radzą serwisy....jakieś akcje naprawcze?

 

Edytowane przez RALF76
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, RALF76 napisał(a):

hehe nikt tego nie wie, może ogarnie to ktoś klasy Muskel lub podobne osoby z dużą wiedzą

temat znany w grupie VAG, dzieje się tak szacuje w 90% aut a4b9 i podobnych z tymi silnikami, ludzie wymieniają masę części i nic to nie daje, zaczynając od aku po czujniki i rozruszniki (choć podobno komuś pomogła wymiana rozrusznika) ale dzieje się to w autach już od nowości - coś chyba jednak sknocili ale obejście tego jest :)

 

Moim zdaniem dwie opcje:

1. Cofające się paliwo, wystarczy ze jest chwila zwłoki i pompa stworzy ciśnienie a ze latem kręci odrazu to jest problem, zimą nie występuje gdyż jest komunikat trwa uruchamianie silnika, świece grzeją chwile trwa i zapala odrazu

2. Kiedyś jeden Pan w TV twierdzi że kompy sterujące muszą być coraz wydajniejsze gdyż dostają masę danych z czujników celem dostosowania dawki, może "ta" zwłoka powoduje że po pewnym czasie (2-3sek) są wszystkie dane i komp lepiej steruje - nie wiem trudno powiedzieć bo na ciepłym czy nawet kilku godzinny postoju efektu tego nie ma

 

ps. testuj i daj znać :)

 

A moze ktos ma dostęp i spotkał się z tym jak sobie radzą serwisy....jakieś akcje naprawcze?

 

Ok! Testujemy dalej 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RALF76 napisał(a):

na nowym to samo, nie ma znaczenia

U mnie była różnica 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.09.2024 o 14:31, IRO293 napisał(a):

Ok! Testujemy dalej 🙂

Witam! Sytuacja wygląda tak, że najpierw szybciej odpalił na po wcześniejszym uruchomieniu zapłonu, tak jak zasugerował RALF76  Ale teraz pali od strzała bez względu na to ile stoi i czy włączam najpierw zapłon czy nie? W między czasie wypalił się DPF, może to ma jakieś znaczenie? 🙂 Wiem, że nic nie wiem, ale dzięki za sugestie! Pozdro! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...