Mhl_ Opublikowano 29 Września Opublikowano 29 Września (edytowane) Cześć! Mam problem z wypadaniem zapłonów w swoim 1.8t AVJ, lecz nie jest to typowe wypadanie, gdzie trzęsie budą i miga check, wręcz przeciwnie, błędu nie ma, na budzie praktycznie tego nie czuć. Widać to natomiast doskonale w vcds - kanał 15 i 16. Podczas normalnej jazdy od czasu do czasu licznik zliczy pojedynczą przerwę w zapłonie, której praktycznie nie da się odczuć na aucie, no ale jednak problem występuje. Wypada na różnych cylindrach - najczęściej 1 i 4. Ogólnie dziwne rzeczy się dzieją, gdy przekładam cewki... Jedna cewka wydawała się podejrzana, więc kupiłem nową. Nową cewkę założyłem na cylinder 1, który miał te przerwy w zapłonie, przeszło to na cylinder 4, postanowiłem więc jeszcze raz przełożyć nową cewkę na cylinder 4, przy czym by wyeliminować ewentualnie niesprawną cewkę z cylindra 4, przełożyłem ją na cylinder 3, na którym nigdy zapłon nie wypadał, a z kolei cewkę z 3 na 1. I tutaj co dziwne, wypadanie przeszło na cylinder 2, w którym nie ruszałem nic. LPG jest, ale problem występuje raczej na obu paliwach Problem zauważyłem po serwisie - nowe oleje, filtry, nowe świece pfr6q (co nie znaczy, że wcześniej nie występował - nie sprawdzałem) Jak wcześniej wspomniałem kupiłem jedną cewkę nową, zamieniałem je miejscami, w międzyczasie też nowy przepływomierz bo stary zaniżał, lecz poprawy brak. Sytuację udało mi się uchwycić na logach, dokładnie w czasie 145.35 (pierwsza kolumna), cylinder 4: https://vaglogs.com/log/015-016-032-2d8fd9de-98dd-43d6-9d2c-acb1a35a31a4 I tutaj, czas 370.52, cylinder 4: https://vaglogs.com/log/014-015-016-8439d334-bb15-4ef6-af75-07ffdc887dc6 Szukając przyczyny tych wypadań jakiś czas temu zrobiłem też komplet logów dynamicznych, na razie na benzynie (po zrobieniu logów auto było u gazownika na delikatnym podregulowaniu, ale skoro logi były robione na benzynie to chyba nic nie zmienia, nie?) https://vaglogs.com/log/002-033-Not-Running-03b75c74-bf28-4d81-a196-b3641223782a https://vaglogs.com/log/003-020-Not-Running-e2907f57-49e4-458f-83a1-092919c1782d https://vaglogs.com/log/115-118-Not-Running-e273f62b-49ea-4d82-a6f6-b6c0ff50a9d1 Pytanie jest następujące - co dalej robić, czego się czepić? Może świece trafiły się jakieś felerne? Czy może po prostu olać temat i czekać do momentu aż naprawdę zacznie sypać błędami o wypadaniu zapłonu? Edytowane 5 Października przez Mhl_
przem8 Opublikowano 29 Września Opublikowano 29 Września Sprawdź zawór dv ale to nie związane z wypadaniem zapłonu. Wypadanie jest cały czas bez wględu na temp. silnika i takie same na obu paliwach? Może wadliwe świece? NIe zasysa korka oleju na odpalonym?
Mhl_ Opublikowano 29 Września Autor Opublikowano 29 Września (edytowane) 32 minuty temu, przem8 napisał(a): Sprawdź zawór dv ale to nie związane z wypadaniem zapłonu. Wypadanie jest cały czas bez wględu na temp. silnika i takie same na obu paliwach? Może wadliwe świece? NIe zasysa korka oleju na odpalonym? a co z dv? Coś nie tak w logach? Bo szczerze to niewiele mogę sam wywnioskować z tych logów Szczerze, logi związane z wypadaniem zapłonów z tego co pamiętam robiłem zawsze na zimnym, sprawdzę jeszcze przy najbliższej okazji na rozgrzanym silniku, ale coś mi mówi, że nic to nie zmieni Zazwyczaj na LPG sprawdzam, ale jak patrzyłem jakiś czas temu na benzynie to też były te pojedyncze przerwy w zapłonie Korek podskakuje, odma raczej w porządku bo niedawno była okazja zajrzeć do niej Co do świec, pierwsze kilka dni po wymianie świec miałem dziwne telepawki w aucie, falowanie obrotów sporadyczne, ale tylko na LPG. Uspokoiło się samo, jednak byłem u gazownika i tak. Nic nie wyszło Edytowane 29 Września przez Mhl_
przem8 Opublikowano 29 Września Opublikowano 29 Września Godzinę temu, Mhl_ napisał(a): co z dv? Coś nie tak w logach? Turbo pozno wstaje i podbija ciśnienie po puszczeniu gazu.
Mhl_ Opublikowano 29 Września Autor Opublikowano 29 Września (edytowane) Godzinę temu, przem8 napisał(a): Turbo pozno wstaje i podbija ciśnienie po puszczeniu gazu. Dzięki za informację, zajmę się też tym. W pierwszej kolejności jednak chciałbym uporać się jakoś z tymi przerwami w zapłonie :x Edytowane 29 Września przez Mhl_
Mhl_ Opublikowano 2 Października Autor Opublikowano 2 Października W dniu 29.09.2024 o 18:31, przem8 napisał(a): Może wadliwe świece? Podmieniłem świece zapłonowe i na to wygląda, że w nich leży problem. Na innych świecach problemu nie zauważyłem. Generalnie stare Denso z przebiegiem 30 tys km chodzą lepiej niż nowe NGK PFR6Q (przynajmniej te konkretne sztuki, które mam). Teraz tylko pytanie co kupić, bo jednak moje zaufanie do NGK zostało trochę nadszarpnięte mimo świadomości, że raczej u każdego producenta może trafić się trefny towar od czasu do czasu.
przem8 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Może jakies podróby trafiłeś. Ponad 10lat jeździłem na takich ngk i nigdy nie miałem problemu.
Mhl_ Opublikowano 2 Października Autor Opublikowano 2 Października 2 minuty temu, przem8 napisał(a): Może jakies podróby trafiłeś Kupione w sprawdzonym miejscu, więc raczej mało prawdopodobne :x
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się