Robert Poznan Posted October 26 Posted October 26 Cześć Dzisiaj w nocy skradziono mi sterownik adblue. Prośba o podanie nr części, z tego co czytałem to 4M0907355 , ale niektóre są z literka D , E, F na końcu. Który wybrać. Czy trzeba ten sterownik programować, czy wystarczy montaż i usuniecie błędów A4 B9 2,0TDI 2017 WAUZZZF47HA139086 Moze macie jakieś doświadczenie gdzie to najpewniej kupić, Gielda samochodowa Poznań , czy omijać. Z gory dziekuje 1
simon__75 Posted October 26 Posted October 26 1 godzinę temu, Robert Poznan napisał(a): Cześć Dzisiaj w nocy skradziono mi sterownik adblue. Prośba o podanie nr części, z tego co czytałem to 4M0907355 , ale niektóre są z literka D , E, F na końcu. Który wybrać. Czy trzeba ten sterownik programować, czy wystarczy montaż i usuniecie błędów A4 B9 2,0TDI 2017 WAUZZZF47HA139086 Moze macie jakieś doświadczenie gdzie to najpewniej kupić, Gielda samochodowa Poznań , czy omijać. Z gory dziekuje Do czego to doszlo, zeby sterowiki adblue zaczeli krasc 🙈
Muskel1 Posted October 26 Posted October 26 Ubezpieczalnia pokryje koszta, jedź do ASO niech Ci dobiorą. Kupienie używanego sterownika AdBlue to wielkie ryzyko, gdyż ze względu właśnie na sposób umiejscowienia, prawie wszystkie mają usterkę, gdyż dostaje się do nich woda. Poczytaj sobie tutaj.
Robert Poznan Posted October 26 Author Posted October 26 14 minut temu, Rob@k napisał(a): Masakra. Na giełdzie to może swój odkupisz 🤣 Na to liczę, mój był sprawny 😀. 1
Robert Poznan Posted October 26 Author Posted October 26 33 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Ubezpieczalnia pokryje koszta, jedź do ASO niech Ci dobiorą. Kupienie używanego sterownika AdBlue to wielkie ryzyko, gdyż ze względu właśnie na sposób umiejscowienia, prawie wszystkie mają usterkę, gdyż dostaje się do nich woda. Poczytaj sobie tutaj. Najprościej , ale zniżki ociekną. Cena widzę 500-1000, wiec nie warto przez ubezpieczalnie.
Robert Poznan Posted October 26 Author Posted October 26 44 minuty temu, simon__75 napisał(a): Do czego to doszlo, zeby sterowiki adblue zaczeli krasc 🙈 Łatwy dostęp, odkręcenie osłony, 2 śruby i jego. Dobrze ze nic więcej nie uszkodzone, syn dojechał 15 km, błędy na wyświetlaczu o ad blue i odliczanie 1000 km, wiec myślał ze trzeba dolać adblue.
Muskel1 Posted October 26 Posted October 26 12 minut temu, Robert Poznan napisał(a): Najprościej , ale zniżki ociekną. Cena widzę 500-1000, wiec nie warto przez ubezpieczalnie. Tak jak pisałem, używki to loteria, więc może się okazać, że będziesz kupował drugi lub trzeci raz.
dekiel 13 Posted October 27 Posted October 27 >>>rwa porąbany kraj i to już kradną. trzeba będzie zabierać do domu jak kiedyś kierownice od fiatów , jeśli ktoś parkuje pod chmurką.
czareq Posted October 28 Posted October 28 Typowo polskie myślenie 🤔 lepiej kupić używkę niewiadomego pochodzenia najwyżej zapłacę 3x 500zł może się uda i auto przyjmie 🙈 W takim razie po co ubezpieczasz samochód ?
Lukaa5 Posted October 28 Posted October 28 3 godziny temu, czareq napisał(a): Typowo polskie myślenie 🤔 lepiej kupić używkę niewiadomego pochodzenia najwyżej zapłacę 3x 500zł może się uda i auto przyjmie 🙈 W takim razie po co ubezpieczasz samochód ? Kupując uzywke sprzedawca bierze na siebie odpowiedzialność że produkt jest sprawny , chyba że opisany jest jako nie działający . Prawie zawsze jest jakaś gwarancja "rozruchowa" . Chyba że kupujesz z koszyka na giełdzie ...
Muskel1 Posted October 29 Posted October 29 Taką gwarancję rozruchową można sobie gdzieś wsadzić. Sprzedający ci napisze, że jak wysyłał był sprawny i możeś się dochodzić. Poza tym nawet jak trafisz na uczciwego, który przyjmie zwrot, to i tak będziesz kupował kolejny i pewnie kolejny. Szkoda czasu i nerwów, o pieniądzach, które można stracić już nie wspomnę. 1
Robert Poznan Posted November 1 Author Posted November 1 Temat załatwiony. Sprzedający z olx przejezdzal przez Poznań, podjechał do mojego mechanika, pierwszy sterownik(4M0907355)nie zadziałał, drugi 4M0907355D po wsadzeniu i uruchomieniu pojazdu zero błędów, jazda próbna, kilkukrotne odpalenie, sprawdzenie jeszcze VCDS. Koszt sterownika 700.
Muskel1 Posted November 1 Posted November 1 (edited) 3 godziny temu, Robert Poznan napisał(a): pierwszy sterownik(4M0907355)nie zadziałał, Czyli tak jak pisałem 3 godziny temu, Robert Poznan napisał(a): drugi 4M0907355D po wsadzeniu i uruchomieniu pojazdu zero błędów Zobaczymy jak długo. Membrany oczywiście też nie przykleiłeś. Edited November 1 by Muskel1
Lukaa5 Posted November 2 Posted November 2 Muskel1 cięty na używji jesteś widzę A tak na marginesie , niestety zaklejanie naklejką-membraną może okazać się nie skuteczne . Okazuje się że puszcza też masa uszczelniająca i woda dostaje się bokami pokrywy... i wygląda że równie często jak mambraną. No więc chyba najlepiej pełny lifting robić ,, uszczelka i masa/silikon pokrywy. pozdro
Muskel1 Posted November 2 Posted November 2 13 minut temu, Lukaa5 napisał(a): Muskel1 cięty na używji jesteś widzę Nie jestem cięty tylko piszę z obserwacji dokonanych tutaj. Nie jest on pierwszym i nie ostatnim, który kupował kilka sterowników. Osobiście jest mi to obojętne, i jak kto woli, to niech nawet 10 x kupuje. Więcej niż dobrej rady dać nie mogę. Nie spotkałem się jeszcze z nierosklejanym sterownikiem do którego wtargnęła woda bokiem. Jak masz taki to wrzuć zdjęcia, czętnie obejrzę.
Lukaa5 Posted November 2 Posted November 2 (edited) 23 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Nie spotkałem się jeszcze z nierosklejanym sterownikiem do którego wtargnęła woda bokiem. Jak masz taki to wrzuć zdjęcia, czętnie obejrzę. Wlaśnie fajnie by było gdyby robiona była "sekcja" zalanych sterowników , a nawet u nas na forum był niedawno sterownik z wypalonymi dosłownie pinami przy wtyczce . Dodając znaki mogł być to właśnie jakiś przeciek z boku. Albo ktoś pisze że zakleił a itak padło . (wiadomo jak była wilgoćto już za późno zaklejone , ale czy aby napewno ?) na tym filmie daje do myślenia . (od jakieś 2:40) Edited November 2 by Lukaa5
Muskel1 Posted November 2 Posted November 2 (edited) 1 godzinę temu, Lukaa5 napisał(a): forum był niedawno sterownik z wypalonymi dosłownie pinami przy wtyczce Najwidoczniej wynikiem dostania się wody do wtyczki, lub słabym stykiem na pinach między wtyczką a sterownikiem, powodem czego wzrosła diametralnie rezystancja przejścia, na skutek wysokiej temperatury wytopiło i wypaliło piny. Nie znając historii pojazdu, ciężko stwierdzić, czy nie było tam dłubane i być może nieprawidłowo zapięli wtyczkę, chociaż z tym systemem ryglowania wtyczki raczej nie można popełnić błędu, ale zdolnych nie brakuje i nie takie rzeczy już widziałem Edit Wyszukałem ten wątek ze stopionym sterownikiem, i jest najprawdopodobniej tak, jak wyżej opisałem. Na zdjęciu widać wyraźnie urwany plastikowy zaczep do ryglowania wtyczki. Wtyczka była zatem nieprawidłowo wpięta, wynikiem czego był słaby kontakt na pinach oraz możliwość dostania się tam wody/wilgoci. Ktoś upierdyknął i wpiął "na sztukę", resztę jak się takie coś kończy opisałem wyżej... Edited November 2 by Muskel1
dekiel 13 Posted November 2 Posted November 2 O umiejscowieniu sterownika za tylnym kołem w a4b9 decydował jełop w audi to bezsprzeczne skoro w innych modelach jest przy tylnej lampie. Wracając do sprawy należy też uszczelnić plastikową osłonę sterownika ,która też jest niedoróbką szpary nawet po 4 cm i wali woda z syfem wszelkiego rodzaju spod kół. to tak jak sterownik dać pod myjkę ciśnieniową i czekać ile wytrzyma membrana i wtyczka.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now