Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sterownik Adblue do Audi A4 B9 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Dzisiaj w nocy skradziono mi sterownik adblue.

Prośba o podanie nr części, z tego co czytałem to 4M0907355 , ale niektóre są z literka D , E, F na końcu. Który wybrać.

Czy trzeba ten sterownik programować, czy wystarczy montaż i usuniecie błędów

A4 B9 2,0TDI  2017

WAUZZZF47HA139086

 

Moze macie jakieś doświadczenie gdzie to najpewniej kupić, Gielda samochodowa Poznań , czy omijać.

Z gory dziekuje

  • Wrrr 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Robert Poznan napisał(a):

Cześć

Dzisiaj w nocy skradziono mi sterownik adblue.

Prośba o podanie nr części, z tego co czytałem to 4M0907355 , ale niektóre są z literka D , E, F na końcu. Który wybrać.

Czy trzeba ten sterownik programować, czy wystarczy montaż i usuniecie błędów

A4 B9 2,0TDI  2017

WAUZZZF47HA139086

 

Moze macie jakieś doświadczenie gdzie to najpewniej kupić, Gielda samochodowa Poznań , czy omijać.

Z gory dziekuje

Do czego to doszlo, zeby sterowiki adblue zaczeli krasc 🙈

Opublikowano

Ubezpieczalnia pokryje koszta, jedź do ASO niech Ci dobiorą. Kupienie używanego sterownika AdBlue to wielkie ryzyko, gdyż ze względu właśnie na sposób umiejscowienia, prawie wszystkie mają usterkę, gdyż dostaje się do nich woda. Poczytaj sobie tutaj.

 

Opublikowano

Masakra. Na giełdzie to może swój odkupisz 🤣

Opublikowano
14 minut temu, Rob@k napisał(a):

Masakra. Na giełdzie to może swój odkupisz 🤣

Na to liczę, mój był sprawny 😀.

  • Lubię to 1
Opublikowano
33 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Ubezpieczalnia pokryje koszta, jedź do ASO niech Ci dobiorą. Kupienie używanego sterownika AdBlue to wielkie ryzyko, gdyż ze względu właśnie na sposób umiejscowienia, prawie wszystkie mają usterkę, gdyż dostaje się do nich woda. Poczytaj sobie tutaj.

 

Najprościej , ale zniżki ociekną. Cena widzę 500-1000, wiec nie warto przez ubezpieczalnie.

Opublikowano
44 minuty temu, simon__75 napisał(a):

Do czego to doszlo, zeby sterowiki adblue zaczeli krasc 🙈

Łatwy dostęp, odkręcenie osłony, 2 śruby i jego. Dobrze ze nic więcej nie uszkodzone, syn dojechał 15 km, błędy na wyświetlaczu o ad blue i odliczanie 1000 km, wiec myślał ze trzeba dolać  adblue.

Opublikowano
12 minut temu, Robert Poznan napisał(a):

Najprościej , ale zniżki ociekną. Cena widzę 500-1000, wiec nie warto przez ubezpieczalnie.

Tak jak pisałem, używki to loteria, więc może się okazać, że będziesz kupował drugi lub trzeci raz. 

Opublikowano

>>>rwa porąbany kraj i to już kradną. trzeba będzie zabierać do domu jak kiedyś kierownice od fiatów  , jeśli ktoś parkuje pod chmurką.

Opublikowano

Typowo polskie myślenie 🤔 lepiej kupić używkę niewiadomego pochodzenia najwyżej zapłacę 3x 500zł może się uda i auto przyjmie 🙈

W takim razie po co ubezpieczasz samochód ?

Opublikowano
3 godziny temu, czareq napisał(a):

Typowo polskie myślenie 🤔 lepiej kupić używkę niewiadomego pochodzenia najwyżej zapłacę 3x 500zł może się uda i auto przyjmie 🙈

W takim razie po co ubezpieczasz samochód ?

Kupując uzywke sprzedawca bierze na siebie odpowiedzialność że produkt jest sprawny , chyba że opisany jest jako nie działający . Prawie zawsze jest jakaś gwarancja "rozruchowa" . Chyba że kupujesz z koszyka na giełdzie ...

Opublikowano

Taką gwarancję rozruchową można sobie gdzieś wsadzić. Sprzedający ci napisze, że jak wysyłał był sprawny i możeś się dochodzić. Poza tym nawet jak trafisz na uczciwego, który przyjmie zwrot, to i tak będziesz kupował kolejny i pewnie kolejny. Szkoda czasu i nerwów, o pieniądzach, które można stracić już nie wspomnę.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Temat załatwiony. Sprzedający z olx przejezdzal przez Poznań, podjechał do mojego mechanika, pierwszy sterownik(4M0907355)nie zadziałał, drugi 4M0907355D po wsadzeniu i uruchomieniu pojazdu zero błędów, jazda próbna, kilkukrotne odpalenie, sprawdzenie jeszcze VCDS.  Koszt sterownika  700.

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Robert Poznan napisał(a):

pierwszy sterownik(4M0907355)nie zadziałał,

Czyli tak jak pisałem:whistling:

3 godziny temu, Robert Poznan napisał(a):

drugi 4M0907355D po wsadzeniu i uruchomieniu pojazdu zero błędów

Zobaczymy jak długo.

Membrany oczywiście też nie przykleiłeś.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Muskel1 cięty na używji jesteś widzę :decayed:

A tak na marginesie , niestety zaklejanie naklejką-membraną może okazać się nie skuteczne .

Okazuje się że puszcza też masa uszczelniająca i woda dostaje się bokami pokrywy... i wygląda że równie często jak mambraną.

 

No więc chyba najlepiej pełny lifting robić ,, uszczelka i masa/silikon pokrywy.

pozdro

 

Opublikowano
13 minut temu, Lukaa5 napisał(a):

Muskel1 cięty na używji jesteś widzę :decayed:

Nie jestem cięty tylko piszę z obserwacji dokonanych tutaj. Nie jest on pierwszym i nie ostatnim, który kupował kilka sterowników. Osobiście jest mi to obojętne, i jak kto woli, to niech nawet 10 x kupuje. Więcej niż dobrej rady dać nie mogę.

 

Nie spotkałem się jeszcze z nierosklejanym sterownikiem do którego wtargnęła woda bokiem. Jak masz taki to wrzuć zdjęcia, czętnie obejrzę.

 

Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

 

 

Nie spotkałem się jeszcze z nierosklejanym sterownikiem do którego wtargnęła woda bokiem. Jak masz taki to wrzuć zdjęcia, czętnie obejrzę.

 

Wlaśnie fajnie by było gdyby robiona była "sekcja" zalanych sterowników , a nawet u nas na forum był niedawno sterownik z wypalonymi dosłownie pinami przy wtyczce . Dodając znaki mogł być to właśnie jakiś przeciek z boku. Albo ktoś pisze że zakleił a itak padło . (wiadomo jak była wilgoćto już za późno  zaklejone , ale czy aby napewno ?)

na tym filmie daje do myślenia . (od jakieś 2:40)

 

 

Edytowane przez Lukaa5
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Lukaa5 napisał(a):

forum był niedawno sterownik z wypalonymi dosłownie pinami przy wtyczce

Najwidoczniej wynikiem dostania się wody do wtyczki, lub słabym stykiem na pinach między wtyczką a sterownikiem, powodem czego wzrosła diametralnie rezystancja przejścia, na skutek wysokiej temperatury wytopiło i wypaliło piny. Nie znając historii pojazdu, ciężko stwierdzić, czy nie było tam dłubane i być może nieprawidłowo zapięli wtyczkę, chociaż z tym systemem ryglowania wtyczki raczej nie można popełnić błędu, ale zdolnych nie brakuje i nie takie rzeczy już widziałem:whistling:

 

Edit

Wyszukałem ten wątek ze stopionym sterownikiem, i jest najprawdopodobniej tak, jak wyżej opisałem. Na zdjęciu widać wyraźnie urwany  plastikowy zaczep do ryglowania wtyczki. Wtyczka była zatem nieprawidłowo wpięta, wynikiem czego był słaby kontakt na pinach oraz możliwość dostania się tam wody/wilgoci. Ktoś upierdyknął i wpiął "na sztukę", resztę jak się takie coś kończy opisałem wyżej...

Screenshot_20241102_171351_Opera.jpg

Screenshot_20241102_172140_Opera.jpg

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

O umiejscowieniu sterownika za tylnym kołem w a4b9  decydował jełop w  audi to bezsprzeczne skoro w innych modelach jest przy tylnej lampie.

Wracając do sprawy należy też uszczelnić plastikową osłonę sterownika ,która też jest niedoróbką szpary nawet po 4 cm i wali woda z syfem wszelkiego rodzaju spod kół. to tak jak sterownik dać pod myjkę ciśnieniową i czekać ile wytrzyma membrana  i wtyczka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...