rychu911 Opublikowano 2 godziny temu Udostępnij Opublikowano 2 godziny temu (edytowane) Dzień dobry, na początku tego roku w moim Audi A4 B8 2.0 TDI CAGA 143 KM zauważyłem, że ubywa cieczy chłodzącej oraz że owa ciecz nie osiąga temperatury 90 stopni. Wymieniono termostat - rozwiązało to problem z temperaturą lecz płyn dalej ubywał (ubytek rzędu ok 300 ml na 6 tys. km, potem mniej). Mechanik robił testy na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, sprawdzał chłodniczkę EGR oraz zwykłą chłodnicę i nigdzie nie stwierdził uszkodzeń. Jeździłem dalej i obserwowałem poziom płynu. W ostatnim czasie, kiedy temperatury na zewnątrz stały się niższe, zauważyłem, że pojawiły się dziwne wibracje odczuwalne w fotelu kierowcy oraz dziwny (niestandardowy) dźwięk wydechu. Ponadto auto (moim zdaniem) dość szybko łapie te 90 stopni - po przejechaniu ok 6 km, po zaparkowaniu i zgaszeniu silnika dalej włączony jest wentylator chłodnicy, a z lewej strony samego silnika słychać odgłosy sugerujące o mocnym nagrzaniu się metalowych elementów osprzętu silnika (turbina?) Dodam, że powyższe dźwięki i wibracje pojawiają się tylko podczas jazdy miejskiej i to nie zawsze, a na trasie (prędkość ok 120/130 km/h) jeszcze coś takiego mi się nie przytrafiło. Poduszki pod silnikiem raczej nie stanowią źródła wibracji. Edit: dodam, że sprawdzałem auto komputerem diagnostycznym Delphi DS150, który nie wykrył żadnych błędów po skanowaniu. Czy ktoś z Was miał podobny problem? Co było przyczyną? Pozdrawiam Edytowane 1 godzinę temu przez rychu911 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przem8 Opublikowano 2 godziny temu Udostępnij Opublikowano 2 godziny temu 11 minut temu, rychu911 napisał(a): po przejechaniu ok 6 km, po zaparkowaniu i zgaszeniu silnika dalej włączony jest wentylator chłodnicy Zapewne przerywasz procedure wypalania dpf, a szybsze nagrzewanie też występuje jak sterownik chce szybko wymusic wypalanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rychu911 Opublikowano 1 godzinę temu Autor Udostępnij Opublikowano 1 godzinę temu A co z nietypowymi wibracjami? I czy procedura wypalania DPF nie objawia się zawsze podświetleniem kontrolki na desce rozdzielczej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przem8 Opublikowano 1 godzinę temu Udostępnij Opublikowano 1 godzinę temu (edytowane) 10 minut temu, rychu911 napisał(a): czy procedura wypalania DPF nie objawia się zawsze podświetleniem kontrolki na desce rozdzielczej? Nigdy. Jak sie pojawia na desce ikona dpf to juz po zawodach 😂 Edytowane 1 godzinę temu przez przem8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rychu911 Opublikowano 1 godzinę temu Autor Udostępnij Opublikowano 1 godzinę temu Informację o podświetlaniu się ikony filtra cząstek stałych zaciągnąłem z instrukcji do tego przedmiotowego modelu auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuG Opublikowano 35 minut temu Udostępnij Opublikowano 35 minut temu Trzeba tak użytkować żeby się nie zapalała kontrolka, jak się zapala to już jest źle i w instrukcji masz napisane że powinna zgasnąć po wypaleniu ,a nie że informuje o wypalaniu. Jak wypala się zapchany dpf to temperatury szybują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rychu911 Opublikowano 15 minut temu Autor Udostępnij Opublikowano 15 minut temu Zakładając, że mamy tu do czynienia z procedurą wypalania DPF, to czy może mieć ona związek z dziwnymi wibracjami? I co z ubytkiem cieczy chłodzącej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się