Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania i przegrzewanie się silnika Audi A4 B8 2.0 TDI CAGA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry,

na początku tego roku w moim Audi A4 B8 2.0 TDI CAGA 143 KM zauważyłem, że ubywa cieczy chłodzącej oraz że owa ciecz nie osiąga temperatury 90 stopni. Wymieniono termostat - rozwiązało to problem z temperaturą lecz płyn dalej ubywał (ubytek rzędu ok 300 ml na 6 tys. km, potem mniej). Mechanik robił testy na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, sprawdzał chłodniczkę EGR oraz zwykłą chłodnicę i nigdzie nie stwierdził uszkodzeń. Jeździłem dalej i obserwowałem poziom płynu. W ostatnim czasie, kiedy temperatury na zewnątrz stały się niższe, zauważyłem, że pojawiły się dziwne wibracje odczuwalne w fotelu kierowcy oraz dziwny (niestandardowy) dźwięk wydechu. Ponadto auto (moim zdaniem) dość szybko łapie te 90 stopni - po przejechaniu ok 6 km, po zaparkowaniu i zgaszeniu silnika dalej włączony jest wentylator chłodnicy, a z lewej strony samego silnika słychać odgłosy sugerujące o mocnym nagrzaniu się metalowych elementów osprzętu silnika (turbina?)

Dodam, że powyższe dźwięki i wibracje pojawiają się tylko podczas jazdy miejskiej i to nie zawsze, a  na trasie (prędkość ok 120/130 km/h) jeszcze coś takiego mi się nie przytrafiło.

Poduszki pod silnikiem raczej nie stanowią źródła wibracji.

 

Edit:

dodam, że sprawdzałem auto komputerem diagnostycznym Delphi DS150, który nie wykrył żadnych błędów po skanowaniu.

 

 

Czy ktoś z Was miał podobny problem? Co było przyczyną?

Pozdrawiam

Edytowane przez rychu911
Opublikowano
11 minut temu, rychu911 napisał(a):

po przejechaniu ok 6 km, po zaparkowaniu i zgaszeniu silnika dalej włączony jest wentylator chłodnicy

Zapewne przerywasz procedure wypalania dpf, a szybsze nagrzewanie też występuje jak sterownik chce szybko wymusic wypalanie. 

Opublikowano

A co z nietypowymi wibracjami? I czy procedura wypalania DPF nie objawia się zawsze podświetleniem kontrolki na desce rozdzielczej?

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, rychu911 napisał(a):

czy procedura wypalania DPF nie objawia się zawsze podświetleniem kontrolki na desce rozdzielczej?

Nigdy. Jak sie pojawia na desce ikona dpf to juz po zawodach 😂

Edytowane przez przem8
  • Lubię to 1
Opublikowano

Informację o podświetlaniu się ikony filtra cząstek stałych zaciągnąłem z instrukcji do tego przedmiotowego modelu auta.

image.png

Opublikowano

Trzeba tak użytkować żeby się nie zapalała kontrolka, jak się zapala to już jest źle i w instrukcji masz napisane że powinna zgasnąć po wypaleniu ,a nie że informuje o wypalaniu. Jak 

wypala się zapchany dpf to temperatury szybują.

Opublikowano

Zakładając, że mamy tu do czynienia z procedurą wypalania DPF, to czy może mieć ona związek z dziwnymi wibracjami?

I co z ubytkiem cieczy chłodzącej?

Opublikowano
38 minut temu, rychu911 napisał(a):

co z ubytkiem cieczy chłodzącej?

Nikt nie ma szklanej kuli.

Wypal tego dpfa jak najszybciej i podejrzyj jego podstawowe parametry. Jak po wypaleniu znikną drgania to bedziesz miec odpowiedź.

Opublikowano

Drgania mogą występować, gdyż podczas aktywnej regeneracji dpf, ma miejsce dodatkowy dotrysk paliwa, aby podwyższyć i utrzymać temperaturę spalin do ponad 600°C, co jest niezbędne do wypalenia sadzy. Jeżeli któryś z injektorów nie trzyma tolerancji może to objawiać się wystąpieniem drgań.

Jaki auto ma przebieg?

Czy dpf jest jeszcze fabryczny (czy był wymieniany/czyszczony)?

Tak jak kolega już wyżej napisał, musisz sprawdzić podstawowe parametry dpf aby móc cokolwiek na jego temat napisać.

 

Opublikowano

Z tego co wiem to DPF jest fabryczny, nie był wymieniany lub czyszczony.

Auto ma przebieg ok 301 tys. km

Niedługo planuję przejechać trasę ok 120 km po drodze ekspresowej, zobaczę co się dalej będzie działo z drganiami i poziomem płynu chłodniczego.

Opublikowano

Zainteresuj się aplikacją VAG DPF (android).

Opublikowano
Godzinę temu, rychu911 napisał(a):

Auto ma przebieg ok 301 tys. km

Jeżeli dpf jest jeszcz pierwszy to całkiem możliwe, że osiągnął już swoją maksymalną wartość zapełnienia. Musisz odczytać wartości.

Opublikowano

Obecnie wszelkie objawy zniknęły, nawet płynu chłodniczego nie ubywa. Kiedyś poprzedni właściciel wymieniał chłodnicę, słyszałem że być może przez to cały układ się zapowietrzył i stąd w jakiś sposób po trochu ubywa tego płynu. Pojeżdżę jeszcze trochę i dam znać co się dzieje, jeśli wszystko będzie w porządku, to może oznaczać, że po prostu drgania były spowodowane rzeczywiście wypalaniem DPF. Dziękuję wszystkim za zaangażowanie w dyskusję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...