pawel11181 Opublikowano 11 godzin temu Opublikowano 11 godzin temu Cześć, od niedawna jestem posiadaczem Audi A4 B9 35 TDI sedan z 2018r. Od zakupu odpalałem go/jeździłem nim praktycznie codziennie. Problem zauważyłem kiedy próbowałem odpalić auto po dwóch dniach. Wolno kręcił i niestety musiałem wspomóc się drugim autem i odpalić go z kabli. Podjechałem sprawdzić akumulator - wstępnie zakwalifikowany jako dobry. Po jakimś czasie zaczął wyskakiwać błąd "SOS Funkcja połączenia alarmowego: usterka! Ograniczona dostępność funkcji. Zgłoś się do serwisu". Wczoraj wyczytałem tutaj na forum, że bateria od sterownika gateway wymaga zmiany po 7 latach. Audi jest z 2018r. a więc w tym roku leci siódmy. Rozebrałem więc tylną kanapę żeby to sprawdzić - na multimetrze pokazało napięcie na niej 3,2 V, a więc tyle ile jest określone na etykiecie jako napięcie nominalne. Przy okazji dostępu do multimetra chciałem zweryfikować pobór prądu z akumulatora na postoju. Okazało się, że utrzymuje się on na poziomie 0,33A. Po wyjęciu bezpiecznika widocznego na załączonym zdjęciu pobór prądu spada do wartości 0,08A. Z tego co widzę jest to właśnie bezpiecznik od sterownika gateway. Po podpięciu prowizorycznego OBD pokazuje błąd sterownika gateway "16712040, B1916F3: Backup battery, discharged". Czy ktoś może już na tym etapie jest w stanie połączyć te fakty? Czy raczej to nie jest taka prosta sprawa? Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi. Pozdrawiam Paweł
Muskel1 Opublikowano 5 godzin temu Opublikowano 5 godzin temu Podłącz auto pod VCDS, wykonaj pełny auto-scan i go tu wrzuć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się