AdrianoA4B6 Opublikowano Środa o 12:25 Opublikowano Środa o 12:25 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Mój silnik do 1.8T BFB 163km. Autko generalnie coś źle znosi obecne chłody ... Każdego dnia pierwsze uruchomienie silnika, kręcę kręcę parę sekund nie odpala, wyłączam zapłon włączam kręcę ponownie i dopiero odpali... przez chwilę słychać pompkę paliwa. W aucie jest sporo rzeczy powonienianych: - pompka paliwa Pierburg 7.02550.63 najlepsza, lepszej nie ma do 1.8T - filtr paliwa wymieniony na oryginalny o ciśnieniu 4 bary (ciśnienie sprawdzone) - świece zapłonowe NGK, żadnych Bosch ani innych - cewki zapłonowe nie były wymieniane od 4 lat (tyle ile mam auto) w planach jest wsadzenie Beru ZSE 043. - czujnik położenia wałków (halla) wymieniony na bodajże Delphi - czujnik położenia wału wymieniony Nigdy nic nie robiłem z wtryskiwaczami zarówno benzynowymi jak i gazowymi, może być tak że są zabrudzone.. nigdy nie stosowałem żadnych dodatków do wtryskiwaczy
przem8 Opublikowano Środa o 12:45 Opublikowano Środa o 12:45 Sprawdź odczyt z czujnika temp silnika przed rozruchem i przede wszystkim czy reduktor nie puszcza gazu podcisnieniem w kolektor 18 minut temu, AdrianoA4B6 napisał(a): Nigdy nic nie robiłem z wtryskiwaczami zarówno benzynowymi A co tu robić?. To się nie psuje w tych silnikach
AdrianoA4B6 Opublikowano Środa o 12:51 Autor Opublikowano Środa o 12:51 2 minuty temu, przem8 napisał(a): Sprawdź odczyt z czujnika temp silnika przed rozruchem i przede wszystkim czy reduktor nie puszcza gazu podcisnieniem w kolektor A co tu robić?. To się nie psuje w tych silnikach Hm przeczyscic ? Chemia ? Zdemontować i jakoś przepłukać no nwm 🤷 Kolejna poważna sprawa od jakiś 3 miesięcy ... Na przełączniku pb/lpg dochodzą wszystkie diody po czym przełącza się rodzaj paliwa, rutynowo.. od paru miesięcy dzieje się tak że temu przełączaniu się towarzyszy szarpanie silnikiem i trzeba trzymać na 3000obr by nie zgadł silnik.. gdy wtedy np zjeżdżam z górki, trzymam na sprzęgle i operuje pedałem hamulca a pedał gazu jest nietykalny to silnik zgaśnie. Coś jakby problem z mieszanką no też nie wiem. Do jesieni było dobrze z tym . Auto odpalone pierwszy raz danego dnia, bez dotykania pedałów, w momencie zmiany paliwa zgaśnie na 100% Zawsze konieczne jest zrobienie przygazówki
przem8 Opublikowano Środa o 13:55 Opublikowano Środa o 13:55 (edytowane) Nie mam szklanej kuli. Bez podpięcia się pod sterownik lpg to mozna zgadywać... Jaką masz i instalacje? Podejrzewam, że reduktor lub wtryskiwacze puszczają gaz po zgaszeniu silnika i stąd masz problemy z rozruchem i prócz tego problemy z instalacją lub jej regulacją. Edytowane Środa o 13:56 przez przem8
AdrianoA4B6 Opublikowano Środa o 21:40 Autor Opublikowano Środa o 21:40 KME Nevo z reduktorem GT gold. Mam nadzieję że dobrze zapamiętałem . Listwa wtryskowa Fenix Instalacja była regulowana gdzieś w okolicach lata 2024 (sierpień-wrzesień) po regulacji instajacli pracowała ona jak świeżo po montażu , czyli dynamika na jeździe na LPG była ok. 80% tego co dynamika na jeździe na PB
przem8 Opublikowano Środa o 21:49 Opublikowano Środa o 21:49 5 minut temu, AdrianoA4B6 napisał(a): czyli dynamika na jeździe na LPG była ok. 80% tego co dynamika na jeździe na PB To coś słabo z tą dynamiką...
AdrianoA4B6 Opublikowano 22 godziny temu Autor Opublikowano 22 godziny temu 10 godzin temu, przem8 napisał(a): To coś słabo z tą dynamiką... Normalna jest. 80-85% tego co pb. Autogaz nigdy nie będzie paliwem tak jakościowym jak benzyna
przem8 Opublikowano 22 godziny temu Opublikowano 22 godziny temu (edytowane) Taa, powtarzaj te stereotypy. Byłeś na hamowni, że masz tak dokładne dane procentowe? Różnica przy prawidłowo dobranej i wyregulowanej instalacji jest niezauważalna, a jak się zrobi program pod lpg to nawet uzyskasz więcej mocy niż na benzynie. Mnie się na przykład wydawało, ze na gazie idzie lepiej niz na benzynie. Zdejmij na noc wężyk podcisnieniowy z kolektora, ktory idzie od reduktora, i sprawdź jak odpala. Edytowane 22 godziny temu przez przem8 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się