Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy rozrządu i ciśnienia oleju w Audi A4 B6 3.0


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim. 
Na wstępie dodam, że przeczytałem już mnóstwo tematów ale nie mogę dojść do ładu. 
zakupiłem b6 po wymianie rozrządu. Właściciel powiedział, że po przejechaniu 200km od wymiany rozrządu zapalił się check. Mechanicy powiedzieli że wariatory do wymiany więc auto zostało sprzedane - mi :)

sa dwa błędy IMG_5923.thumb.jpeg.42da36aec72e2ffcc914994ebf05d84f.jpeg

 

Po skasowaniu oczywiście wracają. 
sprawdzałem grupę 093 ale mam wartość tylko dla jednej głowicy. Macie pomysł czemu widać tylko z jednej głowicy?
IMG_6011.thumb.jpeg.a4d5ce9c2f01774d4f98d1deda7f3ad9.jpegIMG_6012.thumb.jpeg.95639743d3828e1e91a2ad317da4038a.jpegIMG_6013.thumb.jpeg.be190930b0d17280d4f5f95f4e5cd169.jpeg

 

Tak to wygląda. Będę sprawdzał ustawienie rozrządu, bo ktoś prawdopodobnie ustawiał go na kropki. Widać je na wariatorach i obudowie. 

Mam prośbę jakby ktoś mógł mi opisać bloki tych grup - co od czego. Byłbym wdzięczny za to. 
Druga sprawa to ciśnienie oleju.

Po dobrym rozgrzaniu zapaliła się podczas gwałtownego ruszania. Zmierzę ciśnienie manometrem i sprawdzę jakie są wartości. Będę ściągał miskę i wymieniał  oringi na rurkach. 
1- Pytanie czy zwalać pompę i ją oglądać czy nie ma to sensu i wymienić tylko oringi na rurkach i wyczyścić smok?

2- czy w vcds ciśnienie powinno mieć cały czas status ok, niezależnie od obrotów?
Bo poniżej 1200 zmienia się z „ok” na „<min”

Z góry dziękuję za wszelką pomoc. 

Opublikowano

Coś czuję że tu się nie skończy na gapieniu się w VCDSa.

Opublikowano (edytowane)

Wymień czujnik ciśnienia oleju, zwyczajnie czas już na niego przyszedł. Co do braku odczytu, pewnie czujniki uszkodzone ale przejrzyj dokładnie okular, często go uszkadzają w warsztatach bo są delikatne. Ten silnik ogólnie jest banalny w ustawianiu rozrządu ale jak ktoś do 1.9 TDI na pompie przywykł, to 3.0 takiego partactwa w robocie już nie zniesie. Trzeba mieć blokady i narzędzia żeby to z głową ustawić. Problemem też są same śruby od wariatorów, które już w tamtym roku nie były nigdzie w Europie dostępne i sam brałem coś ze Skody z zawieszenia.

 

 

Ogólnie po odczytach widać że ustawienie rozrządu ewidentnie nie wyszło, skoro jest odczyt 18,5 stopnia na wolnych. Wadliwe są też napinacze paska rozrządu, które robi tylko Gates, zwyczajnie się cofają zamiast trzymać pasek w napięciu, jeździ się jak z tykającą bombą tak właściwie.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Czujnik wymienię ale chciałbym być pewny, że z ciśnieniem jest wszystko okey dlatego zamierzam zwalić miskę. Zastanawiam się tylko czy ściągać całkiem pompę czy wystarczą oringi na rurkach, stąd moje pytanie. Wleję płukankę i zmienię olej na coś porządnego bo jest świeży chyba ale nie wygląda najlepiej…

Co do rozrządu to oczywiście poprawię na blokadach tylko czemu tych wartości tam nie widać. 
jakbym mógł prosić o wyjaśnienie  bloków w poszczególnych grupach.

Opublikowano
1 godzinę temu, RaThek napisał(a):

Coś czuję że tu się nie skończy na gapieniu się w VCDSa.

Nie miała baba kłopotu to kupiła sobie ASNa 😃

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...