michael130 Opublikowano 14 Marca Opublikowano 14 Marca W instrukcji jest klasa 507 i 509 , jaki lac olej 5w30 czy 0w30 czy 0w20 . Auto z roku 2021 2tdi mildhabryt silnik DTPA
matekboss Opublikowano 14 Marca Opublikowano 14 Marca Dziwne bo u mojego ojca jest taki sam silnik i ma normę 504/507 0W30. Czytałem perypetie użytkowników zarówno w PL jak i za granicą, że te silniki lubią sobie łyknąć olej. Jeżeli nie masz z tym problemu zostałbym przy 0W30, jeżeli problem z poborem się pojawia zdecydowana większość użytkowników po przejściu na 5W30 obserwuje znaczący spadek poboru.
Lovely Man Opublikowano 14 Marca Opublikowano 14 Marca OW30 zaleca serwis i taki też lałem do A4B9 Allroad 2.0 TDI z 2021 roku
Lukaa5 Opublikowano 15 Marca Opublikowano 15 Marca na początku był 5w30 , potem serwis zalecił 0w30 (chyba ekologia) Oba będą ok 1
ELLIOTT Opublikowano 16 Marca Opublikowano 16 Marca Mylisz się, było to bardzo dobre posunięcie ze strony producenta. Taniej, lepszej jakości olej oparty na bazach glt+pakietem od Infineum P6080.. 1
matekboss Opublikowano 16 Marca Opublikowano 16 Marca Olej ORI w Audi to Shell. Polecam kanał "La Taberna del Motor", koleś rozkłada na czynniki pierwsze każdy popularny olej na rynku. 1
androv Opublikowano 10 Maja Opublikowano 10 Maja Dokładnie ori to Shell Italia 0W30, ale Top Tec 4200 5W30 jest lepszy
matekboss Opublikowano Niedziela o 22:00 Opublikowano Niedziela o 22:00 W dniu 10.05.2025 o 22:43, androv napisał(a): Dokładnie ori to Shell Italia 0W30, ale Top Tec 4200 5W30 jest lepszy No nie wiem czy półsyntetyk na bazie hydrokraku z homeopatyczną ilością dodatków przeciwzużyciowych za prawie 2x więcej hajsu jest lepszy. Nie chcę tu być panem marudą i niszczycielem uśmiechów dzieci, ale patrząc na wyniki badań laboratoryjnych w moim silniku prędzej zawita nasz rodzimy Orlen Oil niż ten produkt zza Odry.
Lovely Man Opublikowano Poniedziałek o 07:07 Opublikowano Poniedziałek o 07:07 Matek mnie dziwi jedna rzecz że nagle pojawiają się z d*py wzięci producenci olejów o których nikt wcześniej nie słyszał, wywalają za swoje cudowne oleje ceny z kosmosu i pojawia się cała masa kryptoreklam na forach. Kto kupuje te oleje prawie 2x droższe od Shella i twierdzi że jest super?
Hugo Opublikowano Poniedziałek o 07:31 Opublikowano Poniedziałek o 07:31 24 minuty temu, Lovely Man napisał(a): Matek mnie dziwi jedna rzecz że nagle pojawiają się z d*py wzięci producenci olejów o których nikt wcześniej nie słyszał, wywalają za swoje cudowne oleje ceny z kosmosu i pojawia się cała masa kryptoreklam na forach. Dokładnie tak samo było z Motulem. Jak się pojawił w Inter Cars, to bańka 5w40 505.01 kosztowała 285zł. Potem wjechał marketing na grubo i ceny zaczęły spadać. Pamiętam jak dało się kupić ten sam olej za 125zł. I trzeba im przyznać, że rozegrali temat koncertowo. Jak wejdziesz na grupę motoryzacyjną na Facebooku i zapytasz jaki olej, to 90% odpowiedzi to będzie Motul. Dodatkowo będą pisać, że po nim auto przestaje pobierać olej i silnik ciszej pracuje Sekta normalnie się zrobiła.
matekboss Opublikowano Poniedziałek o 09:28 Opublikowano Poniedziałek o 09:28 Wiem bo dawno temu też należałem do tej sekty, ale całe szczęście profesorowie na polibudzie wyciągnęli mnie z jej szponów. 1
Lukaa5 Opublikowano Poniedziałek o 19:26 Opublikowano Poniedziałek o 19:26 Musiałem to ominąć ale Motul x clean niby full syntetyk . Drogi też nie jest...
matekboss Opublikowano Wtorek o 09:04 Opublikowano Wtorek o 09:04 Dobrze że użyłeś słowa niby, bo Motul 8100 X-clean fullsyntetykiem nie jest. Zdradzę lifehacka, jest szansa że pewnie go znacie, ale jeśli szukacie oleju i zastanawiacie się czy olej który chcecie kupić to syntetyk czy półsyntetyk to wchodźcie na niemieckie strony tych producentów i tam pobieracie kartę informacyjną. Niemieckie prawo jest najbardziej restrykcyjne w UE pod tym względem i to co u nas jest full syntetykiem tam jest opisane jako technologia syntetyczna czyli baza mineralna z niewielkim dodatkiem frakcji syntetycznej. Nad Wisłą zresztą jak i reszcie Europy wystarczy żeby przypiąć plakietkę pełnego syntetyka.
Lukaa5 Opublikowano Wtorek o 10:47 Opublikowano Wtorek o 10:47 1 godzinę temu, matekboss napisał(a): Nad Wisłą zresztą jak i reszcie Europy wystarczy żeby przypiąć plakietkę pełnego syntetyka. No tu się zgadza że interpretacja jest dość frywolna. Wracając do motula x clean ( nie żebym bronił nie leje tego do siebie) na stronie jest napisane High performance 100% Synthetic lubrican i że baza olejowa z gazu ziemnego. To jest czy nie jest syntetyk ?
matekboss Opublikowano Wtorek o 13:34 Opublikowano Wtorek o 13:34 Nie umniejszam jakości Motula, olej jak każdy inny. Lepiej lać Motula co 10 tys. niż latać 20-30 tys.km na Ravenolu czy tam innym Amsoilu. Z mojej strony diss idzie na takie marki jak Liqui Moly gdzie za półsyntetyk karzą sobie płacić jak za świetny pełny syntetyk, ale do brzegu. Jeśli mówimy o Motulu 8100 X-Clean+ 5W30 to jest skomponowany w oparciu o bazę HC z II i III grupy z niewielkim dodatkiem uszlachetniaczy syntetycznych. Technologia o której mówisz czyli GTL jest opracowana i opatentowana przez Shell i chyba ktoś z Exxon maczał w tym palce albo się dogadali na górze bo również w olejach Mobil 1 ta baza występuje. Zasadniczo nie można jej przypisać ani do grupy III ani IV, bo nie wytwarza się jej z ropy naftowej tylko z gazu ziemnego, a jednocześnie nie spełnia wytycznych grupy IV. Osobiście uważam że oleje na bazie GTL są spoko, ponieważ dzięki wytwarzaniu z gazu są pozbawione śmieci które występują w ropie a przy okazji są atrakcyjne cenowo bo plasują się gdzieś pomiędzy tymi sztandarowymi półsyntetykami jak Valvoline, Motul a droższymi syntetykami jak Ravenol, Millers i spółka.
androv Opublikowano Czwartek o 16:46 Opublikowano Czwartek o 16:46 W dniu 12.05.2025 o 00:00, matekboss napisał(a): No nie wiem czy półsyntetyk na bazie hydrokraku z homeopatyczną ilością dodatków przeciwzużyciowych za prawie 2x więcej hajsu jest lepszy. Nie chcę tu być panem marudą i niszczycielem uśmiechów dzieci, ale patrząc na wyniki badań laboratoryjnych w moim silniku prędzej zawita nasz rodzimy Orlen Oil niż ten produkt zza Odry. Nikogo nie namawiam dla jasności, osobiście kupuje olej w DE do aut rodzinnych i ja jestem zadowolony. Niech każdy leje co chce. Polecam porównać ten olej kupiony w PL i kupiony w DE.
matekboss Opublikowano Czwartek o 18:13 Opublikowano Czwartek o 18:13 Takich porównań na necie jest tysiące jak nie setki i mit został już dawno obalony. Jeśli mówimy o oficjalnej dystrybucji a nie z jakiegoś alledrogo od sprzedawcy o nicku allegrowicz47329476298347 to takim koncernom wizerunkowo nie opyla się robić takich machlojek. Poza tym ile to ja już się nasłuchałem jak to na zachodzie i pszczoły większe itd.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się