Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przy zmianie biegu z 4 na 5 w Audi A4 B9 2.0 TDI przy wyższych obrotach słychać zgrzyt


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

W trakcie jazdy w momencie zmiany biegu przy wyższych obrotach(powyzej 2500) z 4 na 5 słychać wyraźny "zgrzyt". Dźwięk ten występuje tylko i wyłącznie przy zmianie z tego na ten bieg. Auto nie traci mocy, nie szarpie, jeździ płynnie. W ASO chcą rozebrać całą skrzynie i wyminieć sprzęgło - koszt... nie pytajcie... Podzwoniłęm po niezależnych warsztatach i powiedzieli mi że to na 90% synchronizator. Niestey obecnie jest okres urlopowy i wszyscy mnie odsyłają na drzewo aż do września. Dodatkowo żęby było ciekawiej to od sierpnia zmieniam miejsce zamieszkania - przenoszę się pod Bydgoszcz.

 

Pytanka do Was:

 

1. Czy można z tym jeździć do września (jeśli nic nie znajdę)?

2. Czy ktoś z Bydgoszczy lub okolić polecił by jakiegóś magika od automatycznych skrzyni biegów?

3. Czy może faktycznie naprawić to w ASO za o wiele większą kasę czy raczej oni naciągają?

 

Przy niższych obrotach zgrzytu nie słychać. 

Opublikowano
Godzinę temu, protoss napisał(a):

Czy można z tym jeździć do września (jeśli nic nie znajdę)?

Nie polecam. Zajedziesz skrzynię.

 

Godzinę temu, protoss napisał(a):

Czy może faktycznie naprawić to w ASO za o wiele większą kasę czy raczej oni naciągają?

Nie naciągają. Takie mają ceny. 

 

Opublikowano
5 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nie polecam. Zajedziesz skrzynię.

 

Nie naciągają. Takie mają ceny. 

 

Hej. Dziękuje jak zawsze za szybką odpowiedź. Zalecasz wymianę całego sprzęgła a nie samego synchronizatora?

 

Opublikowano

Co należy wymienić okaże się po rozebraniu skrzyni. Trzeba zadecydować na podstawie tego co tam zastaną. Jaki masz przebieg?

Jeżeli już duży, to przy okazji można pomyśleć o wymianie sprzęgła, skoro i tak wszystko rozebrane.

Opublikowano
55 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Co należy wymienić okaże się po rozebraniu skrzyni. Trzeba zadecydować na podstawie tego co tam zastaną. Jaki masz przebieg?

Jeżeli już duży, to przy okazji można pomyśleć o wymianie sprzęgła, skoro i tak wszystko rozebrane.

200k. To teraz dałeś mi do myślenia... i mam dylemat czy faktycznie wszystko zmienić czy tylko ten synchronizator.

Opublikowano (edytowane)

Wszystko zależy od tego jak długo chcesz tym autem jeszcze jeździć. Jeżeli masz je zamiar za 1-2 lata sprzedać, to bym nie wymieniał.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Wszystko zależy od tego jak długo chcesz tym autem jeszcze jeździć. Jeżeli masz je zamiar za 1-2 lata sprzedać, to bym nie wymieniał.

Auto jest 9 letnie. I planowaliśmy z rodziną jeszcze z 4-5 lat pojeżdzić. ASO chce za taką usługę 18k

 

Edytowane przez protoss
  • Rozwiązanie
Opublikowano

18k to nie mało, ale zważywszy na przebieg i zamiar zatrzymania pojazdu jeszcze przez 4-5 lat, dobrze jest rozważyć wymianę sprzęgła przy okazji. Może znajdziesz inny warsztat.

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Muskel1 napisał(a):

18k to nie mało, ale zważywszy na przebieg i zamiar zatrzymania pojazdu jeszcze przez 4-5 lat, dobrze jest rozważyć wymianę sprzęgła przy okazji. Może znajdziesz inny warsztat.

Dzięki wielkie za poradę i dyskusję. Do wtorku muszę podjąć decyzję. Dużo naprowadziłeś stwierdzeniem że jak 2 lata to tylko sychronizator a jak dłużej to całość. Pozdrawiam

Edytowane przez protoss
Opublikowano

Wszystko zależy od tego w jakim stanie jest skrzynia/sprzęgło. Od tego jak była serwisowana (regularne wymiane oleju?) i przede wszystkim jak eksploatowana (była upalana? Ciągała duże przyczepy/ciężary?). Od tego jak obecnie pracuje, czy pracuje płynnie, czy szarpie, czy są drgania, czy się ślizga... Każdy przypadek jest inny. Niektóre sprzęgła i bez problemu 300kkm zrobią. Trzeba ocenić po rozbiórce.

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Wszystko zależy od tego w jakim stanie jest skrzynia/sprzęgło. Od tego jak była serwisowana (regularne wymiane oleju?) i przede wszystkim jak eksploatowana (była upalana? Ciągała duże przyczepy/ciężary?). Od tego jak obecnie pracuje, czy pracuje płynnie, czy szarpie, czy są drgania, czy się ślizga... Każdy przypadek jest inny. Niektóre sprzęgła i bez problemu 300kkm zrobią. Trzeba ocenić po rozbiórce.

Serwisowana regularnie w ASO. Auto jest po chipie i nie raz zdarzało mi się cisnąć na zimnym silniku ale bez przesady. W trasie po A lub S - 160-170 km/h na 7 Nie wiem jak jeżdził właściciel przede mną. Żadnych przyczep, czy ciężarów - czasem auto załadowane - cała rodzina urlopowała (3 osoby). Auto jeżdzi płynie, bez ządnych szarpań i utraty mocy.

 

Edytowane przez protoss
Opublikowano

Chip także przyczynia się do wcześniejszego wyeksploatowania sprzęgieł. 

Opublikowano
5 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Chip także przyczynia się do wcześniejszego wyeksploatowania sprzęgieł. 

:(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...