dominbdg Opublikowano Niedziela o 13:28 Opublikowano Niedziela o 13:28 Witam, Mam taki problem, chodzi o auto Audi A4 B9 2.0TDI, silnik DEUA rok 2018 Kupiłem ostatnio obdeleven, mam licencje pro, Kiedy wchodzę na sekcję silnika, zmieniam serwis na PRO, pojawia mi się komunikat, "marginal conditions" cannot be met. Nie mam opisanej przyczyny a jedynie sam błąd, Czy mogę prosić o pomoc - jak mogę przejść na PRO w sekcji silnika ? Chciałem wykonać procedurę regeneracji DPF'a
Muskel1 Opublikowano Niedziela o 13:47 Opublikowano Niedziela o 13:47 Co ty tam cudujesz? Wszchodzisz w sterownik silnika, następnie w nastawy podstawowe i wybierasz z listy regenerację serwisową DPF. Żadnych zmian serwisów nie robisz.
dominbdg Opublikowano Niedziela o 14:06 Autor Opublikowano Niedziela o 14:06 @Muskel1 no widzisz początki są zawsze trudne, W moim przypadku ja nha początku tak robiłem, Wchodzę w sekcję silnik/ ustawienia podstawowe, regeneracja serwisowa i wyskakuje mi błąd: incorrect diagnostic mode. nie wiem co mogę z tym zrobić.
dominbdg Opublikowano Niedziela o 14:30 Autor Opublikowano Niedziela o 14:30 (edytowane) a to maska musi być otwarta ? nie, zamknięta próbowałem z otwartą maską - dostaję ten sam błąd Edytowane Niedziela o 14:39 przez dominbdg
Muskel1 Opublikowano Niedziela o 14:48 Opublikowano Niedziela o 14:48 W niektórych przypadkach musi być otwarta. W jakiej sesji próbowałeś?
Muskel1 Opublikowano Niedziela o 16:17 Opublikowano Niedziela o 16:17 Ustaw OBD-Diagnostic mode Jak nie da rady to Development mode.
dominbdg Opublikowano Niedziela o 18:51 Autor Opublikowano Niedziela o 18:51 próbowałem niestety ani jedno ani drugie nie pomogło. nie rozumiem dlaczego mam taką sytuację
Muskel1 Opublikowano Niedziela o 18:54 Opublikowano Niedziela o 18:54 Silnik pracował? Czy na zapłonie?
dominbdg Opublikowano Niedziela o 19:06 Autor Opublikowano Niedziela o 19:06 (edytowane) na włączonym silniku, no bo wypalanie DPF'a chyba powinno być na odpalonym motorze Edytowane Niedziela o 19:07 przez dominbdg
Muskel1 Opublikowano Niedziela o 19:19 Opublikowano Niedziela o 19:19 Sprawdź tylko na zapłonie. Wrzuć też screen z ustawień z profilu z OBDeleven (Imię/Profil zamaskuj). Zobaczymy, czy masz wszystko aktywne.
dominbdg Opublikowano Niedziela o 20:19 Autor Opublikowano Niedziela o 20:19 niestety u mnie na zgaszonym motorze i przejściu z trybu VW na OBD albo DEV nic nie dało, poniżej w załączniku mój profil, widać na nim że mam pro aktywne. Może napiszę Ci z kąd u mnie wyszło czyszczenie DPF'a bo to też jest ważne. U mnie wyszło od tego że pojawiły się dwa błędy w sekcji silnika. Jeden z pompą AdBlue, byłem w warsztacie, facet mi powiedział że narazie wyczyści mi błąd a jak się pojawi ponownie to będziemy myśleli. No i się pojawił Drugi błąd - ten na dole wskazuje na DPF'a. Pomyślałem że jeśli uruchomię czyszczenie DPF'a to się może rozwiąże. Wrzucam zrzut ekranu z tych błędów.
Muskel1 Opublikowano Niedziela o 20:30 Opublikowano Niedziela o 20:30 Jaką masz wartość sadzy? Jeżeli jest chyba ponad 40g to nie będzie się dało uruchomić regeneracji. Zbiornik paliwa powinien mieć ponad 1/4 paliwa, temperatura płynu ponad 70°C, silnik pracuje, maska zamknięta. Jeżeli te warunki zostaną spełnione, powinno dać się uruchomixć regenerację serwisową.
dominbdg Opublikowano Niedziela o 21:10 Autor Opublikowano Niedziela o 21:10 a jak ja mogę sprawdzić wartość sadzy ? przeglądałem wszystko co możliwe w tym kodzie błędu tym dolnym i nic tam nie znalazłem. Muszę powiedzieć że jest zmiana. Może nie miałem tej wymaganej temperatury, ale teraz mam błąd że z przyczyn bezpieczeństwa nie może być uruchomione. Czy ja mam jakieś ustawienie w całym obdeleven która mi to blokuje ?
Muskel1 Opublikowano Niedziela o 21:23 Opublikowano Niedziela o 21:23 W live daten (w blokach pomiarowych) sterownika silnika sprawdzisz wartość sady obliczonej, zmierzonej oraz wartości graniczne.
dominbdg Opublikowano Niedziela o 21:29 Autor Opublikowano Niedziela o 21:29 a czy ten błąd na niebiesko ma z tym związek ? Bo to nie pojawia się tylko w przypadku DPF'a, Chciałem zrobić test EGR'a i mam dokładnie to samo. Czyli wyszedł z przyczyn bezpieczeństwa no i kółko koło niego się kręci i kręci. Czy mogę coś zrobić żeby nie mieć tego niebieskiego komunikatu o wyjściu z przyczyn bezpieczeństwa ?
Muskel1 Opublikowano Poniedziałek o 06:22 Opublikowano Poniedziałek o 06:22 Miałeś wrzućić wartości sadzy...
Muskel1 Opublikowano Poniedziałek o 06:23 Opublikowano Poniedziałek o 06:23 Masz zapchany egr i pewnie dpf także. Dlatego nie możesz nic wykonać.EGR do wymiany.
dominbdg Opublikowano Poniedziałek o 13:07 Autor Opublikowano Poniedziałek o 13:07 dzieki za podpowiedź, a możesz mi napisać czy wymiana tego egr'a jest skomplikowana czy sam bym dał radę ? gdzie ten egr się znajduje ? pod autem czy gdzieś pod maską ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się