Flyer Opublikowano 17 Maja 2009 Opublikowano 17 Maja 2009 Witajcie, Szybkie pytanie - tak jak w temacie. Zajmuje sie wlasnie kumpla Golfem 4. Dwumas ostro telepie, wiec zastanawiam sie nad wymiana na jednomasa. Jest taka mozliwosc w tym silniku bez jakiejs rzezby?
Wihajster Opublikowano 17 Maja 2009 Opublikowano 17 Maja 2009 Witajcie, Szybkie pytanie - tak jak w temacie. Zajmuje sie wlasnie kumpla Golfem 4. Dwumas ostro telepie, wiec zastanawiam sie nad wymiana na jednomasa. Jest taka mozliwosc w tym silniku bez jakiejs rzezby? spytaj Oniaka on to robił kiedyś u siebie
marewel Opublikowano 17 Maja 2009 Opublikowano 17 Maja 2009 Sa komplety sahcsa na zamienik z jednomasem. Cena jakies 1250zl
Flyer Opublikowano 17 Maja 2009 Autor Opublikowano 17 Maja 2009 Super, dzieki za odpowiedzi. Generalnie diagnozy jeszcze nie ma, ale czuc mocno telepanie budą na 3 i 4 biegu przy pelnym bucie. [na pozostalych tez, ale mniej] Na jalowym silnik tez drga... pod pedalem sprzegla nie czuc nic - zadnego bicia.
marewel Opublikowano 17 Maja 2009 Opublikowano 17 Maja 2009 Komplet sprzegla z jednomasem od VALEO VAL826317 jakieś 1200zl. Dwumasowe ze sprzeglem mozna miec 100zl taniej
spetsnaz Opublikowano 17 Maja 2009 Opublikowano 17 Maja 2009 Komplet sprzegla z jednomasem od VALEO VAL826317 jakieś 1200zl. Dwumasowe ze sprzeglem mozna miec 100zl taniej Warto kupić koło zamachowe jednomasowe z rynku wtórnego i kompletować resztę gratów do sprzęgła.
Flyer Opublikowano 17 Maja 2009 Autor Opublikowano 17 Maja 2009 Heh, myslalem, ze dwumas bedzie drozszy od jednomasa - rozumiem, ze samo kolo mozna kupic? Czy razem ze sprzeglem?
marewel Opublikowano 17 Maja 2009 Opublikowano 17 Maja 2009 W IC gdzie ja kupuje raczej nie ma samego jednomasa,przynajmniej w katalogu.
jaro4444 Opublikowano 17 Maja 2009 Opublikowano 17 Maja 2009 Szybkie pytanie - tak jak w temacie. Zajmuje sie wlasnie kumpla Golfem 4. Dwumas ostro telepie, wiec zastanawiam sie nad wymiana na jednomasa. Jest taka mozliwosc w tym silniku bez jakiejs rzezby? Czytaj dokładnie tutaj, opisałem tam wszystko co trzeba. To samo dotyczy ALH (opisywany AFN był poprzeczny w Passacie B4): http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=128380&postdays=0&postorder=asc&start=0 Zacytuję dla leniwych : "Więc po kolei: - AFN ma na 100 % dwumas, - tarcza i doscisk od AFN nie pasują do jednomasowego koła i odwrotnie, - da się bez bólu założyć kompletny jednomas do tego silnika. Więc konkrety: - potrzebujesz jedmasowe koło od poprzecznie postawionych 1Z (VW 028 105 269 , początkowych AGR lub od benzyn ABF (2.0 16V Golf III GTI 150 KM), 9A (2.0 16V 136 KM), PG (G60) nr VW 037 105 273C, - łożysko wyciskowe kupujesz od silnika G60 albo innych wymienionych wyżej (to samo co w AFN ) SKF VKC 2241, - tarcza sprzęgła może być od VR6 albo G60 228 mm 28 zębów, - docisk od G60, - potrzebujesz śruby do mocowania zamachu do wału korbowego (inne jak w AFN) i śrubki do mocowania docisku do koła zamachowego. Najprościej kupić zamach od ww. silników i dać do niego kompletne sprzęgło (tarcza, łożysko, docisk) od G60 nr Sachs 3000 332 001. Zamach warto przetoczyć w profesjonalnym zakładzie przed założeniem, to nic nie szarpie wówczas na 100% przy ruszaniu. Sprzęgło najtaniej kupisz to tu (też tam kupiłem ): http://www.allegro.pl/ite...skoda_nowe.html Koszt całości sprzęgła: 100-150 zł zamach ze śrubkami, 370 zł sprzęgło, 30 zł przesyłka, toczenie zamachu 40-50 zł. Łącznie "całe" 550-600 zł Moment przenosi lepiej jak oryginał. Masz dla przykładu: http://forum.vwgolf.pl/vi...124038&start=45 Mam tak zrobione w ojca Passacie i za***iście chodzi. Polecam"
Flyer Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Opublikowano 18 Maja 2009 jaro4444, dzieki Zmienie troche temat - na odchwaszczanie Golfa ALH Problemy: 1) Turbina przeladowuje, przeplywomierz tnie dawki juz od 2200 obr [logi wrzuce jak tylko dostane je od letallec'a]. 2) Przy pelnym bucie szczegolnie na 3/4 biegu wyczuwalne sa wibracje - na tunelu srodkowym - na kierownicy czy karoserii raczej nie. Przy nizszych obrotach i wcisnieciu pedalu w podloge - tez. Po podniesieniu maski silnik nieco drga na biegu jalowym. Dwumas? Poduchy? Pod pedalem sprzegla czuc minimalnie bicie/wibracje, ale bez dramatu. Widzialem gorsze przypadki. 3) Przedmuchy :gwizdanie: - po odkreceniu korka oleju powietrze daje ostro... jak polozylem korek na wlewie oleju to doslownie skakał. Nie jest to zadna olejowa mgielka, czy spaliny - powietrze. 4) Po podpieciu VAGa wyskoczyl blad G62, ale po usunieciu zniknal i nie wrocil. Termostat minimalnie niedomaga - temp. wody to 85-86 stopni. Jutro lub pojutrze oddaje auto na rozrzad, przeglad i sprawdzenie tych przedmuchow i telepania... Poki co bede wdzieczny za Wasze doswiadczenia w podobnych problach.
jaro4444 Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 jaro4444, dzieki Zmienie troche temat - na odchwaszczanie Golfa ALH Problemy: 1) Turbina przeladowuje, przeplywomierz tnie dawki juz od 2200 obr [logi wrzuce jak tylko dostane je od letallec'a]. 2) Przy pelnym bucie szczegolnie na 3/4 biegu wyczuwalne sa wibracje - na tunelu srodkowym - na kierownicy czy karoserii raczej nie. Przy nizszych obrotach i wcisnieciu pedalu w podloge - tez. Po podniesieniu maski silnik nieco drga na biegu jalowym. Dwumas? Poduchy? Pod pedalem sprzegla czuc minimalnie bicie/wibracje, ale bez dramatu. Widzialem gorsze przypadki. 3) Przedmuchy :gwizdanie: - po odkreceniu korka oleju powietrze daje ostro... jak polozylem korek na wlewie oleju to doslownie skakał. Nie jest to zadna olejowa mgielka, czy spaliny - powietrze. 4) Po podpieciu VAGa wyskoczyl blad G62, ale po usunieciu zniknal i nie wrocil. Termostat minimalnie niedomaga - temp. wody to 85-86 stopni. Jutro lub pojutrze oddaje auto na rozrzad, przeglad i sprawdzenie tych przedmuchow i telepania... Poki co bede wdzieczny za Wasze doswiadczenia w podobnych problach. Turbina do czyszczenia albo do porządnego wypalenia w trasie Przepływka do wymiany. Drgania to dwumas, wewnętrzne przeguby półosi albo któryś wtrysk kuleje. ALH ma wtryski 0.184 mm i często się zapychają, niedomagają.... Wymień na 216 Bosch + program i pękają okolice 140-145 KM Przedmuchy normalne w Dieslu. Temperatura wody raczej normalna, w razie czego wymienić czujnik. Poczytaj co się da zrobić z ALH : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111458&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=77eab97a8560a12e961ad7a529d8d413
Musashi Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 drganiami obarczylbym raczej polsie napedowe, sprawdz czy wystepuja na kazdym biegu: - czy przy tej samej predkosci obrotowej silnika - przyczyna, dwumas, skrzynia biegow, wtrysk, obejrzyj stan plecionki i zawieszenia ukladu wydechodwego, potrafia generowac przedziwne efekty, - czy przy tej samej predkosci samochodu - przyczyna polosie, lozyska kol, elementy mechanizmu roznicowego, skrzynia co do wymiany na jednomasa, darowalbym sobie. szkoda silnika. zamienilbym na zestaw naprawczy VALEO: zawierajacy sztywne kolo zamachowe i sprzeglo z tlumiekiem drgan.
jaro4444 Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 co do wymiany na jednomasa, darowalbym sobie. szkoda silnika. zamienilbym na zestaw naprawczy VALEO: zawierajacy sztywne kolo zamachowe i sprzeglo z tlumiekiem drgan. Kolego Musahi chyba się zapętliłeś w swojej odpowiedzi Jednomas z AGR + tarcza sprzęgła + docisk z G60 to taki sam zestaw jak montowany seryjnie w Golfach III 1Z, Ibizach AGR lub Octaviach AGR do 100000 nr silnika Jest on tańszy jak ten z Valeo i przenosi znacznie więcej momentu. Polecam tarcze G60 nie VR6, bo ma tłumik drgań dostosowany do silnika 4 cylindrowego nie 6 jak VR6.
Musashi Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 moze niezbyt precyzyjnie sie wyrazilem chodzilo mi o niestosowanie, sztywnego kola i tradycyjnego sprzegla, tylko alternatywy dwumasa jaka oferuje valeo, w ktorej to role kola dwumasowego przejmuje stosowny system wbudowany w sprzeglo
jaro4444 Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 w ktorej to role kola dwumasowego przejmuje stosowny system wbudowany w sprzeglo Ten "stosowny system" to sprężyny tarczy sprzęgła i piasta tarczy. Taki sam mają tarcze od silników G60 (pasuje on do całej gamy motorów VW począwszy od 1,8 G60, przez 1,9 TDI, 2.0 16V; 2,4 D po 2,5 benzyny z Transportera T5 nawet w wersji Syncro) Po co więc przepłacać za Valeo?
Flyer Opublikowano 19 Maja 2009 Autor Opublikowano 19 Maja 2009 Hm... czy to jest normalne? http://www.youtube.com/watch?v=n5HdbthvDVA
Musashi Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 Po co więc przepłacać za Valeo? na pewno cenna jest kwiestia wiedzy o mozliwosci takiego rozwiazania. ktos, przejechal na takim swapie wiekszy przebieg? rzedu 100.000 km? zastanawiam sie nad jednym. budowa sprzegla jest podobna, jednak G60 to silnik benzynowy i posiada inna charakterystyke pracy. w pewnych szczegolnych sytuacjach niewlasciwa charakterystyka pracy zastosowanych sprezyn tlumiacych w sprzegle z G60, moze dzialac niekorzystnie na uklad napedowy. a wiec i na silnik. jako ze nie jest sie w stanie w warunkach warsztatowych zbadac jak owo sprzeglo funkcjonuje w silniku diesla, jestem zwolennikiem czesci dedykowanych. trzeba pamietac, ze kiedys bedziemy swoj pojazd sprzedawac, moze nam rozwiazanie posluzy, ale nie wiadomo jakis wplyw nasza oszczednosc bedzie miala dla kolejnego wlasciciela
spetsnaz Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 ja w zastąpieniu dwumasa nie widzę nic złego. Rozwiązanie z jednomasowym kołem zamachowym jest sprawdzone i spisuje się bardzo dobrze.. autopsja z posiadania 1Z i AFN.
Flyer Opublikowano 19 Maja 2009 Autor Opublikowano 19 Maja 2009 specu, miales doswiadczenia z padajacym dwumasem? Bys sie dzis karnal na spocie tym Golfem, bo sam nie wiem z czego moze wynikac to telepanie :gwizdanie:
Musashi Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 nie wiem z czego moze wynikac to telepanie :gwizdanie: a sprawdzales korekcje dawek?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się