Wihajster Opublikowano 21 Maja 2009 Opublikowano 21 Maja 2009 ja jezdziłem kiedyś Golfem z silnikiem AGR i miałem dwumasa ale juz nie pamietam jaki był nr nadwozia.Musiałbym umowe kupna i sprzedaży poszukać...Był to rocznik 1998
jaro4444 Opublikowano 21 Maja 2009 Opublikowano 21 Maja 2009 Kurde stado niedowiarków Silnik ALH to nic innego jak np. ASV czy AHF tylko z wtryskami o dziurach 0.184 mm nie 0.205 mm. Seryjne sprzęgło w ALH miało 228 mm, było z dwumasem i produkcji Sachs'a. Przenosiło max momentu do ok 300-310 Nm. Tak mało bo po przeniesieniu produkcji docisków, bodajże na Słowenię, były problemy z jakością sprężyny talerzowej, czyli tzw "słoneczka". Później to poprawiono i dziś produkowane komplety Sachsa do tego motoru przenoszą ok 350 i więcej Nm. Silnik AGR do 100 000 nr silnika (nie nadwozia) oraz w Ibizie i pochodnych cały czas miały jednomas. Później w Golvie IV i pochodnych zastosowano dwumas LUK'a (taki sam jak w ASV i AHF) o średnicy tarczy 219 mm. Potrafiły one przenieść nawet po 380 Nm, a normą było przenoszenie 340 Nm. Ja w Leonie miałem ALH i na koniec miał on coś ok 385 Nm i 190 KM ale miałem złożoną skrzynię 6 biegów i sprzęgło 240 mm z Leona ARL (1,9 TDI 150 KM). Sprzęgło to mogło przenieść ok 400-415 Nm bez problemu. Zakładając jednomas + tarcza G60 + docisk G60 (docisk jest ten sam co w VR6) można spokojnie przenieść ok 400 Nm, a stosując tarczę z VR6 nawet 450 i więcej Nm. Nie polecam jednak tarczy od VR6 bo nie tłumi ona dobrze drgań silnika 4 cylindrowego. Skrzynie seryjne przy ALH w Leonie to EGR. Toczenie ma na celu wyłącznie zabielenie (bardzo delikatne przetoczenie powierzchni roboczej zamachu) celem jej wyrównania pod nową tarczę i uniknięcia szarpania. Używany jednomas ma mieć zdrowy wieniec zębaty od rozrusznika i nie być spalony na fioletowo. Poza tym zabieli się go i będzie jak nówka [br]Dopisany: 21 Maj 2009, 10:26_________________________________________________ co do AGR to czytalem na forum skody ze sprzeglo potrafi duzo wytrzymac, ale teraz nie wiem czy przypadkiem nie chodzi o to ze kolo zamachowe nie pada czy faktycznie sprzeglo daja rade? jako ze sam szukam rozwiazania na ok 160km (bo po samej zmianie wtryskow sprzeglo zaczelo sie slizgac) warto szukac uzywki od AGR? skrzynia chyba taka sama jak ALH? jaro444 z tym toczeniem to chyba nie chodzi o zbicie masy? Nie warto szukać używki AGR bo będzie miała pewnie z 200 kkm. Teraz najlepiej jest zastosować cały komplet Sachsa z dwumasem o średnicy tarczy 228 mm (końcówka nr katologowego Sachs 041) albo jednomas + komplet sprzęgła G60. Skrzynie poprzeczne 5 biegowe we wszystkich 1,9 TDI i 1,8T 150 KM mają ten sam dzwon sprzęgła, we wszystkich tych silnikach istnieją te same punkty bazowe dla sprzęgła i można w nich zamiennie (ale tylko całymi kompletami) stosować następujące zestawy: - dwumas Sachs + sprzęgło 228 mm (sprzęgło oczywiście ze sztywną tarczą), - dwumas LUK + sprzęgło 219 mm, - jednomas + zestaw 228 mm (VR6 lub G60) Wszystkie one pasują do skrzyń, rozruszników, wałków sprzęgłowych, ... Nie wolno tylko łączyć np. dwumasu LUK'a z tarczą Sachsa (chyba, że jest opisana jako "LUK type"). Podobne zasady dotyczą silników i skrzyń wzdłużnych ale jest trochę więcej niuansów. Jak widać VAG to wielkie klocki LEGO, tylko trzeba wiedzieć skąd i co wziąść
Flyer Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Opublikowano 22 Maja 2009 Dzieki duzej pomocy jaro4444 "projekt" rozwija sie . Namawiam kumpla ostro na inwestowanie w auto, a jemu to nie przeszkadza... wiec powstanie pewnie fajny projekt. W najblizszych 1-2 tygodniach Golfa czeka: * nowe turbo z kolektorem od 1.9TDi 130PS * nowe wtryski Boscha 0.216 * nowe sprzeglo od G60 + jednomas od Passata B4 1Z * strojenie u Rogala Aktualnie auto zostalo odchwaszczone nowym rozrzadem, filtrami i Motulem. Przeplywomierz po czyszczeniu odzyl. Seryjna skrzynia 5 zostanie raczej na miejscu, bo auto nie bedzie robilo dlugich tras czesciej niz 1-2 razy w roku. Za jakis blizej nieokreslony czas dojda nowe graty: * chlodniczka oleju * FMIC * sztywniejszy zawias i szersze koła
jaro4444 Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 * chlodniczka oleju Polecam jak najszybciej, bez zwłoki nawet w seryjnym silniku. ALH ma najmnieszje z możliwych chłodnic oleju i grzeje on się jak cholera. Dlatego polecam chłodniczkę największą czyli z motorów: - ASZ/ARL/APX - AWX/AVF - BTB Wszystkie one są identyczne. Do chłodniczki najlepiej dokup dwa węże do wody i śrubę mocującą (dłuższą) Chyba, że masz chłodnicę ALH starszego typu małą ale grubą. Może to da trochę do myślenia: Polecam także "wykopki" w dolocie czyli gruntowne czyszczenie kolektora dolotowego i EGR Zawsze polecać też będę kolektor dolotowy od mocnych PD. Wiem, że to dodatkowa kasa, ale nawet przy 150 KM wyrażnie lepiej napełniane są skrajne cylindry i silnik generuje mniej dymu i więcej mocy. O rzeczy tak oczywistej jak usunięcie kata to nawet zapewne nie muszę wspominać
Flyer Opublikowano 25 Maja 2009 Autor Opublikowano 25 Maja 2009 Tak, kat bedzie wywalony. Mysle, ze jak kumpel wsiadzie w auto po wystrojeniu to rozbije swinke skarbonke i zainwestuje w kolejne graty, o ktorych piszesz
Łaszczu Opublikowano 26 Maja 2009 Opublikowano 26 Maja 2009 Jaro4444 Jaka większa chłodniczka oleju będzie pasować do A4 AFN?I z jakiego motoru można ją kupić?
jaro4444 Opublikowano 26 Maja 2009 Opublikowano 26 Maja 2009 Jaro4444 Jaka większa chłodniczka oleju będzie pasować do A4 AFN?I z jakiego motoru można ją kupić? Wybacz ale czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją mocną stroną Dlatego polecam chłodniczkę największą czyli z motorów: - ASZ/ARL/APX - AWX/AVF - BTB Wszystkie one są identyczne. Do chłodniczki najlepiej dokup dwa węże do wody i śrubę mocującą (dłuższą) Chyba, że masz chłodnicę ALH starszego typu małą ale grubą.
Cristoforo Opublikowano 18 Czerwca 2009 Opublikowano 18 Czerwca 2009 chłodniczka oleju od AWX ok, ale czy u mnie czyli w AJM muszę stosować dłuższą srube? zastanawiam czy chłodniczka od silników 2.0tdi też bedzie pasować też chodzi mi pogłowie chłodnica oleju np. mocal wystarczy ta 10 rzędowa tylko jak zamontować te przewody olejowe?
jaro4444 Opublikowano 19 Czerwca 2009 Opublikowano 19 Czerwca 2009 chłodniczka oleju od AWX ok, ale czy u mnie czyli w AJM muszę stosować dłuższą srube? zastanawiam czy chłodniczka od silników 2.0tdi też bedzie pasować też chodzi mi pogłowie chłodnica oleju np. mocal wystarczy ta 10 rzędowa tylko jak zamontować te przewody olejowe? Jak masz małą ale grubą chłodniczkę to śruba idzie ta sama. Jak cienką to trzeba dłuższą śrubę. Zmierz jaką masz wysoką to Ci powiem czy trzeba dłuższą. Od 2.0 TDI np. BPW jest identyczna ja w AWX. Mocal jak już to np 13 rzędowy.
Maniusiek28 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Jaro4444 taka chłodnica oleju przypasi do ajm???(wygląda niemal identycznie jak ta z twojej fotki) http://moto.allegro.pl/item661582647_chlodnica_oleju_volkswagen_audi.html
jaro4444 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Ty masz na 99% taką: http://moto.allegro.pl/item660532070_chlodniczka_oleju_obudowa_filtra_a3_a4_a6_b5_1_9.html Więc ta co podałeś podejdzie P&P po przerobieniu węży od płynu chłodzącego (ucięcia ostatnich kolanek albo kupienia od mocnego PD).
Maniusiek28 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Ty masz na 99% taką: http://moto.allegro.pl/item660532070_chlodniczka_oleju_obudowa_filtra_a3_a4_a6_b5_1_9.html Więc ta co podałeś podejdzie P&P po przerobieniu węży od płynu chłodzącego (ucięcia ostatnich kolanek albo kupienia od mocnego PD). to zabawne ale myślałem że ta podana w przeze mnie w aukcji jest właśnie z mocnego PD
jaro4444 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Opublikowano 20 Czerwca 2009 to zabawne ale myślałem że ta podana w przeze mnie w aukcji jest właśnie z mocnego PD Problemy ze zrozumieniem słowa pisanego? Pisałem o wężach do płynu chłodzącego Chłodnica jest z mocniejszych PD.
Maniusiek28 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 to zabawne ale myślałem że ta podana w przeze mnie w aukcji jest właśnie z mocnego PD Problemy ze zrozumieniem słowa pisanego? Pisałem o wężach do płynu chłodzącego Chłodnica jest z mocniejszych PD. dziękuję za informację
Flyer Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 Auto jest juz po strojeniu. Wyszlo na razie "tylko" 130PS/300nm. Potencjal jest na okolice 150PS... trzeba przeczyscic kolektor ssacy, moze egr [relacja na goraco do Witka]. Setup: Wtryski 216 + turbo od 2.0TDi + sprzeglo z jednomasem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się