DejwB5 Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Witam Wszystkich forumowiczów Otóz mam taki problem ze nieraz rozładowuje mi sie akumulator w mojej audi.jest to o tyle denerwujace ze nie zawsze to występuje.byłem niedawno na sprawdzeniu u elektryka poboru pradu i wykazało ze jest ok w normie ,test akumulatora wykazał sparwnosc na 85%.wiec tez ok.dodam ze samochód jest wyposażony tylko w to co fabryka mu dała nic niema takigo co by mogło pobierac prąd na postoju.usterka ta wystepuje nie zawsze wiec ciezko ja zdiagnozować,sprawdzałem czy woda sie gdzies nie dostaje co mogło by powodowac drobne zwarcia,ale jest ok,rece mi opadaja bo niewiem juz gdzie szukac i co dalej robić prosze bardzo o pomoc kazda rada na wage złota.pozdrawiam i sory ze tak długo napisane .pozdro
czaja77 Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 witaj,a działa ci spryskiwacz szyby tylnej? ?bo jak nie to może masz to co u mnie mianowicie tz może masz uszkodzony wężyk i płyn leje się prosto na instalacje pod wykładzinę kierowcy.
DejwB5 Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Opublikowano 22 Maja 2009 czesć spryskiwacz działa prawidłowo,nic nieczuc zeby gdzies woda sie lała na instalacje i powodowała zwarcie delikatne przez co sie rozładowuje akumulator.ale dzieki za podpowiedz widze ze nikt z koklegów niemiał takiego problemu hmm.
mily Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Sprawdź bezpieczniki czy są odpowiednich wartości. W przypadku jakiegoś zwarcia (a musi gdzieś płynąć ok 10-20A, żeby rozładować akumulator) powinny zadziałać zabezpieczenia (może być tak że coś wyrzucało i ktoś założył większy bezpiecznik). Będzie gorzej jak nic nie wyrzuci, wtedy trzeba amperomierz cęgowy i szukać gdzie ten prąd sie "ulatnia".
DejwB5 Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Opublikowano 22 Maja 2009 ok dzieki kolego tam tez zerkne, ale niewiem,bo ta usterka sie pojawiła tak z 6 miesiecy temu a sprzetem smigam prawie 16 miesiecy a w tym czasie jak to sie stało to niebył nigdzie odatawiany na warsztat samochodzik wiec kombinacje raczej odpadaja, ja co do bezpieczników i takich podobnych sparaw jak ojeje i płyny to nie kombinuje,a mam pytanko jak mozna sprawdzic przekazniki czy nie wariuja i one nie robia zwarcia??
mlodyy Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 sprawdz pompke centranlego czaem potrafia zlapac wilgoci i sie wlaczac samo czynie i robic zwarcia
mily Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Wszystkie przekaźniki nie powinny działać bez uruchomionej stacyjki, więc raczej odpada (są wyjątki jak światła awaryjne). Jak dla mnie masz gdzieś zwarcie o dużej rezystancji z masą. Nie znam innego sposobu na zdiagnozowanie tego problemu za pomocą amperomierza cęgowego. Można jeszcze mierzyć za pomocą omomierza (może w ten sposób się cokolwiek uda ustalić). Wyjmujesz wszystkie bezpieczniki i jeden kabel do masy a drugi w miejscu gdzie do bezpiecznika wchodzi plus, jak pokaże jakąś rezystancję to trzeba by przeanalizować ten układ czy to jest zwarcie czy jakieś urządzenie namierzyliśmy o takiej rezystancji.
DejwB5 Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Opublikowano 22 Maja 2009 ok rozumiem kolego "mily" to jest mysl dobra a tylko takie jeszcze pytanie jaki powinien byc pobór pradu na tych bezpiecznikachi od której strony jest plus o ile wiesz to bede wdzieczny
Daimos Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Sprawdziłbym pobór prądu przez instalacje w stanie spoczynku przy wyłączonych wszystkich urządzeniach (rozłączasz klemę akumulatora i wpinasz szeregowo amperomierz), ewentualnie podmieniłbym akumulator na inny i zobaczył czy tak samo się rozładowuje.
mily Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Sprawdziłbym pobór prądu przez instalacje w stanie spoczynku przy wyłączonych wszystkich urządzeniach (rozłączasz klemę akumulatora i wpinasz szeregowo amperomierz), ewentualnie podmieniłbym akumulator na inny i zobaczył czy tak samo się rozładowuje. O tym samym mówię, ale to tego celu jednak namawiam wykorzystać amperomierz cęgowy bo nie trzeba rozłączać wszystkiego po koleji. No plus sprawdzisz probówką z której strony masz, jak byś odważył się sprawdzać omomierzem rozłącz akumulator (wystarczy zdjąć klemę)
DejwB5 Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Opublikowano 22 Maja 2009 aha co do podłaczenia amperomierza pod kleme to jest tak ze wykazał mi na naładowanym akumulatorze 13,4V na odłaczonej klemie a po podpieciu klemy wskaznik pokazywał 12,7V i jak mysle to zaduzo,umówiłem sie z elektrykiem na szukanie tej usterki i jak do niego pojechałem to to róznica u niego wykazywała 0.01v powiedział ze wszystko jest sprawne i sprawdził akumulator tez jest ok.jutro bede sprawdzał amperomierzem te bezpieczniki i napisze co i jak ale jak byscie mieli jakies jeszcze pomysły to z góry dziekuje
mily Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Eh, powoli, troche teorii co i jak podłączać: Amperomierz mierzy w Amperach i jest to prąd. Amperomierz włącza się szeregowo (ponieważ amperomierz ma małą rezystancję i stanowi dla obwodu zwarcie, jak byś podłączył równolegle amperomierz to możesz iść po nowy miernik), czyli zdejmujesz klemę z akumulatora i jeden koniec kabla od miernika podłączasz pod akumulator, a drugi koniec kabla z miernika podłączasz pod zdjęty kabel. W takim podłączeniu amperomierz powinien pokazywać 0A (ale są odbiorniki które pobierają prąd mimo że auto jest wyłączone, nie mam pojęcia ile Amperów pobierają ale tak na oko ok 1-2A) Woltomierz podłącza się równolegle do odbiornika (ma dużą rezystancję co dla obwodu stanowi przerwę i można go włączać zarówno w szereg jak i równolegle i nic mu nie będzie, najwyżej pokaże głupotę), gdzie odbiornikiem może być radio, żarówka itp. Woltomierzem można sprawdzić wartość zasilania, czyli pomiaru można dokonać bezpośrednio na akumulatorze. Woltromierzem możesz sprawdzić czy akumulator jest ok, robisz to w ten sposób, że jeden kabelek od miernika do minusa akumulatora, a drugi do plusa (akumulator jest w stanie normalnym czyli ma podłączone klemy), przekręcasz kluczyk i uruchamiasz auto, podczas gdy następuje rozruch to wartość nie powinna spaćś poniżej 10 V,ale za pomocą woltomierza jest ciężko namierzyć powód rozładowania akumulatora. Opisałem co i jak działa bo kolega nie bardzo się orientuje w elektonice: aha co do podłaczenia amperomierza pod kleme to jest tak ze wykazał mi na naładowanym akumulatorze 13,4V [br]Dopisany: 22 Maj 2009, 22:38_________________________________________________Aha jeszcze omomierz.Mierzy rezystancję obwodu, jeżeli jest zwarcie pokazuje wartość 0Ohm, jeżeli ma przerwę pokazuje niekończoność (w większości mierników jest to taka charakterystyczna jedynka: 1) Omomierz lepiej włączać w stanie beznapięciowym, bo on sobie puszcza jakieś napięcie mierzy prąd płynący i na tej podstawie wyznacza rezystancję. Jeżeli rozładowywuje Ci się akumulator to prąd poboru musi być min ok 10A (tak zakładam do obliczeń ale może brać więcej lub mniej), co oznacza że gdzieś jest zwarcie przez "rezystor" o wartości mniejszej niż 1 Ohm. Więc aby potwierdzić moją teorię (mogę się mylić bo to trzeba trochę posiedzieć żeby znaleźć przyczynę) to odłącz akumulator całkowicie i podłącz się jednym kablem omomierza do jednej klemy a drugim do drugiej i odczytaj rezystancję. Jak będzie duża to znaczy żę nie ma zwarcia a akumulator rozładowywuje jakieś urządzenie które z jakiegos powodu zaczęło pobierać więcej prądu, jednak to można namierzyć już tylko amperomierzem które i ile pobiera.
DejwB5 Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Opublikowano 22 Maja 2009 dziękuje kolego za tak obszerne wytłumaczenie mi tego tematu.masz racje ja mam wieksze doswiadczenie w mechanice niz elektryce,a wiec w sobote lub w poniedziałek musze zdobyc amperomierz i badac kiedy ta usterka wysteuje bo jest to o tyle denerwujace ze nie zawsze ona jest.wazna sprawa z tym podłaczeniem tego ampermierza dzieki bo chyba bym go zjarał jak napisałes.pozdrawiam dzieki jeszcze raz dam znac jak cos znajde bo moze komus to pomoze na przyszłosc.pozdrawiam dobrej nocki
Dasiek Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 kolego mam identyczny problem. jak samochod stoi tak 3 dni bez ruchu to juz nie idzie go zapalic bo aku jest rozladowane. po podlaczeniu pod kompa nic nie wykazuje, woda tez mi sie nigdzie nie dostaje. zaprowadzilem go juz do 2 elektykow i zaden nie wie co jest grane. Moj kumpel mial taki sam problem w 80tce i tam dopiero w serwisie doszli ze cos bylo nie tak ze sterownikiem od szyb. ale u mnie raczej to nie wchodzi w gre. wiec jak bys juz cos wiedzial to napisz w tym temacie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się