Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana koła dwumasowgo na koło jednomasowe 1.9 TDI AFN - 1Z


kalik

Rekomendowane odpowiedzi

no to za.......e k...a kupiłem zestaw który nie pasuje to z......e koło od jakiego silnika w końcu jest.

jeżeli ktoś to wymieniał niech poda nr części

kolego poluzuj.

jakbys czytal uwaznie pierwszy post....

tam wszystko pisze.

taki zestaw pasuje nawet do audi a4 b6(tdi-101km i 130km 5 biegow)tylko w 130 trzeba takie sprzeglo wzmocnic.

prosze sie dokladnie przyjzec kompletowi sprzegla,bo choc od tdi 90 ps to bardzo duzo jest do dwumasow.

do a4, 80 cena wacha sie od 600pln(okolo)

zreszta prosze napisac do kolegow z dzialu promocje i rabaty i bedziecie wiedziec ile kosztuje sprzeglo od silnika 1z wzdluznego!!!

:hi: :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to za.......e k...a kupiłem zestaw który nie pasuje to z......e koło od jakiego silnika w końcu jest.

jeżeli ktoś to wymieniał niech poda nr części

kolego poluzuj.

jakbys czytal uwaznie pierwszy post....

tam wszystko pisze.

taki zestaw pasuje nawet do audi a4 b6(tdi-101km i 130km 5 biegow)tylko w 130 trzeba takie sprzeglo wzmocnic.

prosze sie dokladnie przyjzec kompletowi sprzegla,bo choc od tdi 90 ps to bardzo duzo jest do dwumasow.

do a4 cena wacha sie od 600pln(okolo)

zreszta prosze napisac do kolegow z dzialu promocje i rabaty i bedziecie wiedziec ile kosztuje sprzeglo od silnika 1z!!!

:hi: :hi:

ok tylko w pierwszym poście napisany jest konkretny nr którego na allegro brak, pytanie moje od jakiego dokładnie silnika jednomas ten jest. Jeżeli tylko taki pasuje to chyba muszę kupić sprzęgło i zamach dokładnie z pierwszego postu ?

a więc poszukuję Koło jednomasowe od silnika 1Z 026105269L jakby ktoś miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie kupowalem kola po numerze tylko po modelu.

jak wyzej ktos napisal pasuje nawet od 2.0 benzyny.

napewno audi 80 1z bedzie pasowac,sprzeglo tez bierz do 80 tdi i spij spokojnie.

ja nie spalem spokojnie przed wymiana bo mi terz nikt nie dal konkretnej odpowiedzi czy spasi do ajm-a.

ale ryzyk i sam mechanik co mi zakladal sie zdziwil ze do pd tez podeszlo p&p.

odradzano mi bo podobno silnik nie moze utrzymac rownych obrotow,bo waga kola inna,ze beda drgania,ze komfort spadnie.

dla mnie super bo za tysiaka lacznie z wymiana sie zamknalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie kupowalem kola po numerze tylko po modelu.

jak wyzej ktos napisal pasuje nawet od 2.0 benzyny.

napewno audi 80 1z bedzie pasowac,sprzeglo tez bierz do 80 tdi i spij spokojnie.

ja nie spalem spokojnie przed wymiana bo mi terz nikt nie dal konkretnej odpowiedzi czy spasi do ajm-a.

ale ryzyk i sam mechanik co mi zakladal sie zdziwil ze do pd tez podeszlo p&p.

odradzano mi bo podobno silnik nie moze utrzymac rownych obrotow,bo waga kola inna,ze beda drgania,ze komfort spadnie.

dla mnie super bo za tysiaka lacznie z wymiana sie zamknalem.

czyli kupić zestaw sprzęgła LUK 623 113 900 a koło zamachowe może być takie?

http://allegro.pl/audi-80-b4-2-0-90km-kolo-zamachowe-i1574975025.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli kupić zestaw sprzęgła LUK 623 113 900 a koło zamachowe może być takie?

http://allegro.pl/audi-80-b4-2-0-90km-kolo-zamachowe-i1574975025.html

To koło co Ci podałem wczoraj również bedzie pasować wg ETKI, to co podałeś jest od audi 80 b4 benz 90km ABT i tez jest ok. Te same koła zamachowe są sprzedawane od 50zł do 150zł. Ja kupiłem od benzyniaka 2.0 ABK 115km za 50zł, a ten sam gościu sprzedawał również koło od 1Z i za nie chciał 80zł "bo to z TDI". Ale niczym się nie różniły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie obyło się bez zmiany na jednomas :decayed:

:bicz3: dostało mi sie od mechaniora za zamawianie części bez wcześniejszej diagnozy dwumasy :rant:

okazało się po demontażu, że sprzęgło jeszcze oryginalne, tarcza i docisk już blisko końca swojego żywota,

a dwumas jest w bardzo dobrej kondycji i nie trzeba go ruszać.

Wymieniony komplet na sachsa, efekty:

niesamowicie lekko chodzi pedał sprzęgła i bieżę już od połowy.

Jestem mega zadowolony :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie obyło się bez zmiany na jednomas :decayed:

:bicz3: dostało mi sie od mechaniora za zamawianie części bez wcześniejszej diagnozy dwumasy :rant:

okazało się po demontażu, że sprzęgło jeszcze oryginalne, tarcza i docisk już blisko końca swojego żywota,

a dwumas jest w bardzo dobrej kondycji i nie trzeba go ruszać.

Wymieniony komplet na sachsa, efekty:

niesamowicie lekko chodzi pedał sprzęgła i bieżę już od połowy.

Jestem mega zadowolony :decayed:

Padła mi skrzynia, od razu sprawdziliśmy stan dwumasa, był niby w super stanie, po niecałym roku wymieniałem na jednomas, bo dwumas się rozsypał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padła mi skrzynia, od razu sprawdziliśmy stan dwumasa, był niby w super stanie, po niecałym roku wymieniałem na jednomas, bo dwumas się rozsypał.

Prawda, dlatego i tak nie sprzedaje zestawu na jednomas, zawsze może się przydać :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sam robisz to ok, parę godzin w kanale i zrobione, ale jak przyjdzie płacić mechanikowi 2 x 300zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się sugerowałem tematem z tego linku http://www.toledoclubpolska.pl/printview.php?t=752&start=0&sid=3a37a67f6160f3eddbe79acf845a097e

Wreszcie udało mi się zebrać wszystkie potrzebne części do zmiany sprzęgła i koła zamachowego dwumasowego na komplet sprzęgła od G60 + koło zamachowe jednomasowe od G60.

Od razu podam wszystkie potrzebne części z nr katalogowymi:

- koło zamachowe od G60 nr katalogowy VW 037 105 273C

- kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) 228mm, 28 zębów, nr kat. Sachs 3000 332 001

- śruby do mocowania koła zamachowego mają nr katalogowy N 101 010 01

- śruby do mocowania docisku (od G60) mają nr katalogowy N 902 061 03

Wszystko pasuje Plug&Play do TDI z 5 biegową skrzynią. Przed założeniem warto przeszlifować powierzchnię koła zamachowego, żeby równo łapało.

Dzisiaj wymieniłem cały komplet i jestem baaaardzo zadowolony Wszystko chodzi bardzo lekko i miękko, brak jakichkolwiek drgań. Teraz pozostało tylko dorzucić więcej koksu na wiosne

zresztą na forum vw, czy też passata były te same informację. Sprawadź jeszcze raz wszystko, dopiero poźniej myśl o kupnie drugiego koła. Ja na 99% jestem pewny co do koła o nr 273C takie jak my mamy, że będzie pasować :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie znalazłem koło za 80zł może być nie ma oznaczeń, żadnych numerów

ale gość mówi że jest od silnika audi 80 B4 1.9 tdi 1Z 90 KM

http://img813.imageshack.us/img813/3285/img0203x.jpg

co z tymi bolcami długimi zostawić może je wykręcić nie będzie bicia?

Pisałem Ci przecież priva żeby zostawić te bolce. 3 krótsze są ustalające docisk na kole, a te 2 długie to nie wiem może jakieś doważenie koła. To koło zamachowe ze zdjęcia jest identyczne jak moje, które założyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie znalazłem koło za 80zł może być nie ma oznaczeń, żadnych numerów

ale gość mówi że jest od silnika audi 80 B4 1.9 tdi 1Z 90 KM

http://img813.imageshack.us/img813/3285/img0203x.jpg

co z tymi bolcami długimi zostawić może je wykręcić nie będzie bicia?

Pisałem Ci przecież priva żeby zostawić te bolce. 3 krótsze są ustalające docisk na kole, a te 2 długie to nie wiem może jakieś doważenie koła. To koło zamachowe ze zdjęcia jest identyczne jak moje, które założyłem.

ok dzięki nie czytałem pw a te bolce to też tak myślę że to odważniki

koło nie ma oznaczeń ale jest od 1.9 tdi 90KM

widać że zęby są od silnika więc musi pasować

jeszcze raz dzięki

a zestaw sprzęgła zamówiłem sachs bo był tańszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale spalone to koło...

kolego to koło zamchowe które my mamy czyli 037 105 273 C nie moze byc u nas. i sprzegło które jest nam potrzebne to LUK 623 113 900

jak masz to sprzegło za 500zł to ja tez chce za tyle. bo ja najtaniej mam za 630zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak zamawiałem sprzęgło firmy Sachsa to nie wiem czemu ale nie pasowało na te bolce w jednowasie. Jak zamowiłem LUKa to PyK i idealnie. Chodź i tak będę zdejmował jednomasa(będzie na sprzedaż) bo przy quattro są mega wibracje :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich zainteresowanych tym tematem. Wczoraj w końcu zapodałem całe sprzęgło do auta, więc części pasują "plug and play" wszystko śmiga żadnych problemów czas realizacji wraz z mechanikiem 8h. Panowie wszystko co potrzeba jest dokładnie w pierwszym poscie. Moje koło zamachowe było od silnika 1Z 1.9 tdi 90 KM chyba Audi B4 zęby od strony silnika nie miało żadnych numerów ale wyglądało identycznie jak tamto. Sprzęgło sachs zamiast LUK bo było tańsze.Sprzęgło wciska się a ze 2 razy lżej .Na polnej drodze na jedynce bez sprzęgła zrywa bez problemu a wtedy nie. Polecam tan zabieg nie ma żadnych obaw.

Mam chyba jeszcze do wymiany poduchy silnika bo jak nacisnę i puszczę gaz bez wciskania sprzęgła to czuć jak buja się silnik i widać jak lata lewarek zmiany biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...