Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana koła dwumasowgo na koło jednomasowe 1.9 TDI AFN - 1Z


kalik

Rekomendowane odpowiedzi

Nie pasował zahaczał o skrzynie nie mieścił się w fabrycznym otworze na rozrusznik w skrzyni :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eiam tyle że rozrusznik jest chyba z 80 jakiejś i jest to rozrusznik 3 generacji ani nie długi anie nie z zamkniętą kopułką tylko 3 rodzaj ten krótki otwarty :przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy sprzeglo o numerze 028 198 141 GX a 028 198 141 BX sie czyms rozni?

stary post ale mysle ze mogę pomóc

028 198 141 GX = 623 0829 00 = AUDI 80 1.9TDI czyli 1Z

028 198 141 BX = 623 1139 00 = PASSAT/A4 z pierwszych lat produkcji, sprzęgło dla sztywnego koła zamachowego 1Z/AHU

różnią sie tarczą (obie 23z) oraz dociskiem, obydwa pasują do sztywnego koła np z audi 80

to drugie zawsze bedzie droższe i mimo że obydwa pochodzą z silników mających 90KM "podobno" do drugie jest mocniejsze

po zmianie skrzyni na 6 biegową, napewno nie pasuje rozrusznik

koło i sprzeglo mozna załozyc np ori od 6biegowej skrzyni 240mm lub małe jedno-masowe 228mm

czy przy zmianie skrzyni nie trzeba wymieniać czasem jednej z poduszek ??

po przeczytaniu tego tematu widze ze udziela się tu sporo ludzi mających poprzeczne silniki golf/passat b4/seaty

i wprowadzają zamieszanie mówiąc ze pasuje np sprzeglo od G60 czy VR6 które do wzdłużnych silników NIE PASUJĄ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trzeba dorobić jedną łapę mocująca skrzynię siedząc w samochodzie jest to łapa od lewej strony od strony kierowcy ale jest bardzo banalna do zrobienia 3 kawałki blachy i śmiga nato farba antykorozyjna i spełnia swoją funkcję idealnie :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trzeba dorobić jedną łapę mocująca skrzynię siedząc w samochodzie jest to łapa od lewej strony od strony kierowcy ale jest bardzo banalna do zrobienia 3 kawałki blachy i śmiga nato farba antykorozyjna i spełnia swoją funkcję idealnie :cool1:

Można również wymienić sanki zawieszenia na takie z auta, które miało skrzynie 6 albo automat. Zdecydowanie bardziej pewne rozwiązanie jak spawanie łap itp.

Oczywiście temat dotyczy wymiany skrzyni z 5 na 6'tke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link z fotkami już podawałem niżej ale prosze oto jeszcze raz a łapy oczywiście można dokupić ale poco jedzić szukać i płacić dodatkowe pieniądze jak można samemu solidniej to zrobić niż fabryka i po kosztach (fabryka aluminium nasz zamiennik konkretny kawałek wytrzymałej stali ) :evil:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.326253910729918.77481.326214120733897&type=3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie mam problem ze sprzęgłem po wymianie koła dwumasowego na jednomasowe, zamontowany zestaw to koło zamachowe od audi 80 B4 1.9 TDI + kąplet sprzęgła z łożyskiem ślizgowym do tego silnika (Audi 80 1.9 TDI 1Z), po wymianie mam problem z wysprzęglaniem tzn objawia się to tym iż nie mogę wbić 1-go i wstecznego biegu po uruchomieniu silnika, na wyłączony biegi wchodzą jak należy. Zauważyłem również że jeżeli uruchomię silnik z wciśniętym sprzęgłem nie mam problemu z wbiciem biegów ale wystarczy że zwolnię pedał sprzęgła i wcisnę go ponownie problem powraca. Dzieje się to do momentu rozgrzania silnika, po rozgrzaniu biegi wchodzą znacznie lepiej. Wymieniłem już uszczelniacze na pompie sprzęgła i wysprzęgliku ale problem nadal pozostał, nie wiem co mam dalej robić może zrzucać skrzynię ponownie i sprawdzić czy czegoś tam nie skopałem przy składaniu chociaż żadnej filozofii nie ma chyba że tarcza odwrotnie zamontowana o ile się da tak zamontować. Objaw wygląda mi na nie dokońca rozłączone sprzęgło przy wciśniętym pedale sprzęgła.

Proszę was o pomoc bo już sam nie wiem co mam robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kolego ja po wymianie Skrzyni z 5 na 6 i rozrusznika i sprzęgle z 80 mam to samo co ty z tego co udało mi się ustalić jedno-mas podobno musi się dotrzeć ze sprzęgłem i coś w tym jest bo jak kilka razy poupalałem sprzęgło na śniegu czyli każdy bieg aż do 5 to dużo lepiej mi chodzi skrzynia ale fakt 1 na początku jak zimny silnik jest bardzo ciężka do wbicia kolega ma golfa 4 i mówi że Vagach tak jest ale jak miałem skrzynie 5 to 1 mi zawsze wchodziła gorzej ze wstecznym więc już sam nie wiem jak ktoś coś ustali to będę wdzięczny :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zwykły dwumas i z jedynką i wstecznym mam tak jak kolega wyżej. Zawsze czy ciepły czy zimny wchodzi ciężej niż pozostałe. Mam już wrażenie że te skrzynie tak mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jednak moje spostrzeżenia były trafne vagi tak mają i już :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kamilpolakiewicz.. byłbym mega wdzięczny jakbyś ogarnoł na 100% jaki masz rozrusznik bo robie przeszczep automatu na 6 bieg w swoim AFN i nie wiem jaki dać rozrusznik.

Zresztą drugi problem to zestaw sprzęgła i jednomas czy dwumas... Niewiem kompletnie co założyć żeby wytrzymało 350nm

---------- Post dopisany at 18:13 ---------- Poprzedni post napisany at 18:13 ----------

Kolego kamilpolakiewicz.. byłbym mega wdzięczny jakbyś ogarnoł na 100% jaki masz rozrusznik bo robie przeszczep automatu na 6 bieg w swoim AFN i nie wiem jaki dać rozrusznik.

Zresztą drugi problem to zestaw sprzęgła i jednomas czy dwumas... Niewiem kompletnie co założyć żeby wytrzymało 350nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy, mam problem z skrzynią tu opisany

http://a4-klub.pl/showthread.php?221132-B5-AFN-Problem-ze-skrzyni%B1-jedynka-i-dw%F3jka

dzisiaj problem znów sie pojawił, jutro chce wyciągac skrzynie i zobaczyć co z dociskiem i sprzęgłem.

Mam kilka zestawów 1masów sprzęgieł i docisków od adr 1.8 i kilka dwumasów sprzęgieł i docisków od 2.4 i 2.6 v6.

czy to podejdzie??

---------- Post dopisany at 20:39 ---------- Poprzedni post napisany at 00:55 ----------

panowie mozecie to ocenić

skrzynia wyjęta, miałem na stanie prawie nowy docisk i tarcz valeo od benzyny 1.8. prosze o ocene starego i nowego. Dwumas niby ok lewo prawo jakies 1-1,5cm , nie wiem czy wymieniac na 1 masa hmmm

docisk valeo ma 37mm, tarcz valeo 36mm

oryginalny jaki siedział -sachs docisk 40mm a tarcz 39mm

mam jeszcze docisk luk, (około 1mm materiału do starcia) 40mm z tarczą 38mm

czy można założyć docisk luk 40mm a tarcz valeo 36mm ??

albo docisk valeo 37mm, tarcz valeo 36mm , czy nie będzie za mała ???

20120523190.jpg

20120523189.jpg

---------- Post dopisany 24-05-2012 at 13:58 ---------- Poprzedni post napisany 23-05-2012 at 20:39 ----------

Panowie czy do serii afn 110 docisk sachs podejdzie docisk LUK od beny adr 125ps. Oba dociski mają identyczną średnicę??? - odpowiedź nie podejdzie jest niższy

---------- Post dopisany 30-05-2012 at 17:50 ---------- Poprzedni post napisany 24-05-2012 at 13:58 ----------

ok Panowie, kto mi powie jak wymienić to łożysko ze środka

http://i43.tinypic.com/11ig57b.jpg[/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby ktos chciał dokonac tego zabiegu - uciec z 2umasa na 1dnomas to mam cały zestaw bez srub. sprzegło nowe Luk i uzywane koło zamachowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie to opisałeś kolego, mam tylko pytanie czy tarcza i docisk są od 1z?? czy normalnie afn??

Użyłem zestawu sprzęgła od silnika 1Z, do takiego koła jednomasowego sprzęgło od AFN nie pasuje.

pasuje tez do tego sprzeglo od VW corrado G60 i VR6 :gwizdanie:

G60 to sprzęgło na jedno czy dwumasa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie to opisałeś kolego, mam tylko pytanie czy tarcza i docisk są od 1z?? czy normalnie afn??

Użyłem zestawu sprzęgła od silnika 1Z, do takiego koła jednomasowego sprzęgło od AFN nie pasuje.

pasuje tez do tego sprzeglo od VW corrado G60 i VR6 :gwizdanie:

G60 to sprzęgło na jedno czy dwumasa?

G60 to sprzęgło na jednomasowe koło zamachowe i do aut z silnikami poprzecznymi np Audi A3, VW Golf IV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...