Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana koła dwumasowgo na koło jednomasowe 1.9 TDI AFN - 1Z


kalik

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie a jak z silnikiem benzynowym?przerabiał ktoś benzyniaka w ten sposób?Bo widzę udane operacje ale same ON,a co z PB? Gdzie szukać jednomasa do bezynowca czy to koło od 1z podejdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dotarło sprzęgło LUK-a 623 113 900 za które dałem 500zł z wysyłką :decayed: Koło zamachowe od benzyniaka za 50zł. Teraz tylko znaleźć czas na montaż :confused4:

20110502491.th.jpg

20110502492.th.jpg

kolego kupiłeś zestaw LUK a i tak dostałeś docisk SACHS. Ja mam całość SACHS kupiłem normalnie w sklepie. W razie "w" sklep pod nosem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dotarło sprzęgło LUK-a 623 113 900 za które dałem 500zł z wysyłką :decayed: Koło zamachowe od benzyniaka za 50zł. Teraz tylko znaleźć czas na montaż :confused4:

20110502491.th.jpg

20110502492.th.jpg

kolego kupiłeś zestaw LUK a i tak dostałeś docisk SACHS. Ja mam całość SACHS kupiłem normalnie w sklepie. W razie "w" sklep pod nosem.

Tak to już jest :> kupujesz LUK a i tak wybite SACHS. Tarcza jest LUK-a. Tylko na docisku jest LUK-SACHS :)

Ale zestaw LUK 623 113 900 ciężko dostać w tej cenie :decayed: Chociaż już chciałem kupić SACHSA za ok 420zł zdecydowałem sie na LUK-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dotarło sprzęgło LUK-a 623 113 900 za które dałem 500zł z wysyłką :decayed: Koło zamachowe od benzyniaka za 50zł. Teraz tylko znaleźć czas na montaż :confused4:

20110502491.th.jpg

20110502492.th.jpg

kolego kupiłeś zestaw LUK a i tak dostałeś docisk SACHS. Ja mam całość SACHS kupiłem normalnie w sklepie. W razie "w" sklep pod nosem.

Tak to już jest :> kupujesz LUK a i tak wybite SACHS. Tarcza jest LUK-a. Tylko na docisku jest LUK-SACHS :)

Ale zestaw LUK 623 113 900 ciężko dostać w tej cenie :decayed: Chociaż już chciałem kupić SACHSA za ok 420zł zdecydowałem sie na LUK-a

kolego gdzie ty kupujesz części bo ja w sklepie za SACHS 3000 722 002 dałem 640zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze szukam na allegro. Ewentualnie intercars.

przykład pasującego sachsa ale nie SACHS 3000 722 002 tylko 3000 386 001

http://moto.allegro.pl/sachs-sprzeglo-audi-80-b4-a6-c4-1-9tdi-90-km-tanio-i1560847105.html

A LUK-a wyrwałem od goscia który kupił to sprzęgło do swojego samochodu lecz nie zdążył zmienić sprzęgła ponieważ sprzedał samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze szukam na allegro. Ewentualnie intercars.

przykład pasującego sachsa ale nie SACHS 3000 722 002 tylko 3000 386 001

http://moto.allegro.pl/sachs-sprzeglo-audi-80-b4-a6-c4-1-9tdi-90-km-tanio-i1560847105.html

No widzisz jeżeli oba zestawy pasują to kupiłem droższy a mogłem tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich zainteresowanych tym tematem. Wczoraj w końcu zapodałem całe sprzęgło do auta, więc części pasują "plug and play" wszystko śmiga żadnych problemów czas realizacji wraz z mechanikiem 8h. Panowie wszystko co potrzeba jest dokładnie w pierwszym poscie. Moje koło zamachowe było od silnika 1Z 1.9 tdi 90 KM chyba Audi B4 zęby od strony silnika nie miało żadnych numerów ale wyglądało identycznie jak tamto. Sprzęgło sachs zamiast LUK bo było tańsze.Sprzęgło wciska się a ze 2 razy lżej .Na polnej drodze na jedynce bez sprzęgła zrywa bez problemu a wtedy nie. Polecam tan zabieg nie ma żadnych obaw.

Mam chyba jeszcze do wymiany poduchy silnika bo jak nacisnę i puszczę gaz bez wciskania sprzęgła to czuć jak buja się silnik i widać jak lata lewarek zmiany biegów.

zostaw poduchy w spokoju,taki efekt bujania przy odejmowaniu czy dodawaniu gazu to normalne .

poprostu sie naucz jezdzic z takim sprzeglem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak czytam i czytam i widze że kazdy po czasie wraca do dwumasa :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio myslałem ostro o wymianie bo dwumas mi wali ale znajomy mechanik odradza strasznie taki zabieg i żeby wymienić na używke ale dwumas jeśli nie mam kasy. Zobaczymy na czym stanie :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak czytam i czytam i widze że kazdy po czasie wraca do dwumasa :gwizdanie:

Ja już 2 lata jeżdżę i nie mam zamiaru wracać do dwumasa.... Ile 1Z za***prza w tym kraju i jakoś nikt z nich dwumasa nie zakładał, a 20kM między nimi nie jest aż tak drastyczną różnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak czytam i czytam i widze że kazdy po czasie wraca do dwumasa :gwizdanie:

efekt bujania silnikiem to nie są skutki wymiany na jednomas. Miałem to wcześniej.

Poduchy mam wywalone bo jak potelepię silnikiem za alternator góra dół to buja się strasznie. Porównywałem z kolesiem w innym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile te jednomasy przenosza NM ? Da sie zrobić ze docisk dac z VR6 lub g60 ?

jak myslisz o wzmacnianiu auta to lepiej kup sprzegło AWX i oddaj do wzmocnienia jak maja to być konkretne osiągi :gwizdanie:

będzie 100% lepsze niz jednomas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod temat.

Padł mi dwumas w Passacie B5 AWX wiec trzeba to zrobić. Rozważam dwie opcje - przejście na jednomas albo oddać ori sprzęgło do regeneracji.

Co polecicie ?

Czy zestaw z 1Z zda egzamin przy AwX'ie (motor seryjny+ ewentualny program) i jakieś wrażenia odnośnie tego rozwiązania

Czy np oddać zestaw z AWX do regeneracji u Radzikowskiego ? ew. jakie koszta i czy ktoś jeździ na takim zestawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem po usunieciu dwumasy ...o dziwo po 270 000 km oryginalnego przegiegu byla nie uszkodzona, okładziny OK, jedynie sprężyny w tarczy sprzęgła powodowały niepotrzebne komplikacje. Potwierdzam ze instalacja wg opisu plug & play, wszsytko ładnie lata, w ciągu kilku ostatnich tygodni zrobilem kilka tysięcy km, wnioski- wszytko OK, Jedyna różnica to małe szarpnięcia przy zmianie biegu ..... ale naprawde minimalne. Polecam usunięcie dwumasy w AFN :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z potrzebnych rzeczy zebrałem już:

kompletny zestaw sprzęgła od corrado g60

jednomas od 1z

uszczelniacz elring 342.093

czy oprócz oleju i filtra oleju coś mi jest jeszcze potrzebne?

bo jutro chce do warsztatu oddać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sorry to też mam.

Więc to już wszystko?[br]Dopisany: 18 Lipiec 2011, 16:55_________________________________________________Sprzęgło LUK 623 113 900 kosztuje ponad póltora kafla, i na dodatek jest nie do dostania :confused4:

Kupiłem jakieś inne (też nie było tanie - 800zł) jak wróce do domu podam firmę i oznaczenie.

sprzęgło od g60 nie pasuje do jednomasa z 1z (nawet po przeróbkach) :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sorry to też mam.

Więc to już wszystko?[br]Dopisany: 18 Lipiec 2011, 16:55_________________________________________________Sprzęgło LUK 623 113 900 kosztuje ponad póltora kafla, i na dodatek jest nie do dostania :confused4:

Kupiłem jakieś inne (też nie było tanie - 800zł) jak wróce do domu podam firmę i oznaczenie.

sprzęgło od g60 nie pasuje do jednomasa z 1z (nawet po przeróbkach) :good:

http://cgi.ebay.it/KIT-EMBRAYAGE-LUK-623113900-AUDI-A4-/230395282474?pt=JG_FR_Auto_Pi%C3%A8ces&hash=item35a4a1042a :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...