Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Nierówna praca silnika i dziwne trzaski


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam a jakie łożysko zamówiłeś do tego kompresora 6SEU14C?[br]Dopisany: 06 Grudzień 2009, 18:55_________________________________________________Już nie trzeba mam wymienione z SNR-a ACB35x52x22 40zł

Opublikowano

witam,

jestem obecnie w trakcie wymiany gumek w kole sprężarki.

Czy mógłby ktoś napisać czym trzeba odkręcić tą osłonę i w którą stron??

mam z tym nie mały problem

dziękuję z góry za pomoc

Opublikowano

Próbowałem dostać sie do tych gumek. Nie wiem jak ściągnąć ten pierścień zabezpieczajacy po zdjęciu srebrnej folii jest papierowa zaślepka z 3 dziurami i sześciokąt na klucz 7 nasadowy. Co dalej? Proszę o pomoc..

Opublikowano

Panowie co trzeba poluzować żeby ściągnąć pasek wielorowkowy w blb ,nie mogę doszukać się wymiany paska w tym silniku

Opublikowano

Panowie co trzeba poluzować żeby ściągnąć pasek wielorowkowy w blb ,nie mogę doszukać się wymiany paska w tym silniku

ja w swoim za pomocą klucza odciągnąłem napinacz i pasek zszedł

Opublikowano

wystarczy odkręcić sprzęgiełko.

Opublikowano

Witam,

odświeże wątek jak mogę ustalić jaki mam typ kompresorka klimy w swoim audi, mam wszystkie objawy o których tu jest napisane więc chciałbym zamówić tu gumki ale nie wiem czy każda jedna pasuje.

Opublikowano

Witam,

odświeże wątek jak mogę ustalić jaki mam typ kompresorka klimy w swoim audi, mam wszystkie objawy o których tu jest napisane więc chciałbym zamówić tu gumki ale nie wiem czy każda jedna pasuje.

Najprościej po VINie albo dopytasz sprzedawcę gumek :decayed: choć sprzęgiełko powinno być to samo co w 2.0TDI :mysli:

Opublikowano

Ponowie prośbę o pomoc jaką zamieścił 6-05-2010 "smite", ba mam ten sam kłopot a nawet więcej - do wymiany również łożysko

cyt. "Próbowałem dostać sie do tych gumek. Nie wiem jak ściągnąć ten pierścień zabezpieczajacy po zdjęciu srebrnej folii jest papierowa zaślepka z 3 dziurami i sześciokąt na klucz 7 nasadowy. Co dalej? Proszę o pomoc.."

Sprężarka 6SEU 14C ND1. Jemu nikt nie odpisał więc jeżeli ktoś to już przerabiał na takiej sprężarce to proszę o kilka uwag jak się do tego dobrać. W serwisie oferują koło do sprowadzenia za 170 euro i już nie pytałem o koszt wymiany.

Opublikowano

– Wymontować ostrożnie pierścień zabezpieczający -A-(ewentualnie z zawulkanizowaną gumową podkładką) np. za pomocą małego wkrętaka lub szczypiec ze zwężonymi końcami (zwrócić przy tym szczególną uwagę na koło pasowe, nie uszkodzić go).

– Przytrzymać wałek napędowy sprężarki -B- np. kluczem nasadowym -T10001/10- z zestawu kluczy i obrócić tarczę zabierakową -C- z kołem pasowym -D- zgodnie z kierunkiem strzałek -E- (moment dokręcenia 35 Nm).

– Wymontować pierścień zabezpieczający -A-.

– Zdjąć koło pasowe -B-.

a870632.png

Sprężarka występuje z różnymi wałkami napędowymi. Na początku produkcji montowane były wałki napędowe, których nie można przytrzymać kluczem do śrub z łbem sześciokątnym (użyć np. klucza nasadowego -T10001/10-). Później zaczęto montować sprężarki, w których koniec wałka napędowego posiada sześciokąt. :naughty:

Opublikowano

Wielkie dzięki! Już sobie poradziłem z tym kołem. Miałem mały problem z odkręceniem koła ponieważ było dosyć mocno dokręcone i nie wiedziałem jaki jest tam gwint, ale biorąc pod uwagę obroty silnika doszedłem do wniosku, że jest to zwykły gwint. Wykonałem mały "patent" ze starego klucza rurkowego (krótkiego) do świec zapłonowych. Być może komuś to się przyda.

W trzech ściankach bocznych w/w klucza wyciąłem szlifierką kątową rowki umożliwiające włożenie klucza w tarczę zabieraka oraz nieznacznie wygiąłem na zewnątrz jego ścianki (jest zbyt ciasny by dał się włożyć na tarczę) następnie w środek tego klucza włożyłem nasadowy klucz siódemkę co pozwoliło mi na zablokowanie osi kompresora-wałka napędowego. Kręcąc w lewo kluczem do świec odkręciłem "oporną" tarczę zabieraka. Zaznaczam połączenie osi-wałka z tarczą zabieraka posiada zwykły - prawoskrętny gwint. Rozkręca się to kręcąc tarczą w lewo. Ażeby wyjąć tarczę zabieraka należy jeszcze wyjąć pierścień zabezpieczający z koła pasowego opisany przez kolegę w poprzednim poście, który jest oznaczony literą "A". Dalszy demontaż koła pasowego nie powinien przysparzać problemów gdyż pierścień zabezpieczający schodzi łatwo podobnie jak koło pasowe. U mnie zeszło bez używania ściągacza. Teraz czekam na zamówione odbojniki gumowe i łożysko (70 zł. + 10zł za przesyłkę).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...