Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] 2.0 TFSI po programie VTG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To co, myślicie ze to aż takie kmioty w temacie, że nie będą umieli poprawić programu, który sami wgrali do zupełnie seryjnego auta. I że na przypał wgrywają ten sam progs do wszystkich 2,0 TFSI. Jeśli faktycznie tak jest to niezła żenada. Jak będę miał wolną chwilę podjadę i zapytam, bo odnoszę wrażenie że to jakaś porażka, chociaż na co dzień zupełnie mi to nie przeszkadza, auto jeździ dość dynamicznie ... :evil:

Opublikowano

To co, myślicie ze to aż takie kmioty w temacie, że nie będą umieli poprawić programu, który sami wgrali do zupełnie seryjnego auta. I że na przypał wgrywają ten sam progs do wszystkich 2,0 TFSI. Jeśli faktycznie tak jest to niezła żenada. Jak będę miał wolną chwilę podjadę i zapytam, bo odnoszę wrażenie że to jakaś porażka, chociaż na co dzień zupełnie mi to nie przeszkadza, auto jeździ dość dynamicznie ... :evil:

Kmiotami nie są co potwierdzają ich wyniki...problem VTG polega na tym, że stroić komputery typu stand alone potrafią doskonale...ale stroić seryjne sterowniki już gorzej...a w zasadzie wcale...

Czip jest zmianą seryjnego sterownika...jeżeli ktoś nie potrafi stroić seryjnego kompa to też nie będzie potrafił zrobić korekty... :gwizdanie:

Czy to jest żenada ? Nie koniecznie, bo przecież wszyscy tak robią :wink4: po prostu wgrywany jest gotowiec...gdyby z autem twoim było wszystko okej to takiego dołka by nie było.

Pytanie moje jest następujące: czy podczas jazdy właśnie w tym zakresie obrotów jest odczuwalny spadek mocy ??

Opublikowano

Mnie zastanawiają dwie rzeczy (i nie traktujcie tego jako czepianie się). :mysli:

Audi podaje, że max moment osiągany jest w zakresie 1800-5000, a moc 5100-6000, na wykresie trochę to inaczej wygląda, jeżeli przesuniemy wykres w lewo o 500 obr. to wartości momentu i mocy są zbliżone do podawanych przez producenta. Niemniej jednak i tak nawet przy 2000 obr próżno szukać momentu w okolicy 280 Nm, dotyczy to również wykreu po modyfikacji. Albo nasze auta tak niestety mają albo to wina hamowni (ustawionych parametrów)?

I dlaczego wykres po modyfikacji zaczyna się później (chodzi o obroty) niż wykres serii? Czy poniżej obrotów 1800 to jest kaszanka i po podyfikacji jest dużo gorzej niż seria?

Jeżeli zaś chodzi o dołek przy 6200 to jest on również na wykresie momentu tylko ze względu na skalę mniej widoczny.

Najważniejsze, żeby dało się odczuć zmianę na drodze. :good:

Wybaczcie, że tak dlugo :embarrassed:

Opublikowano
Pytanie moje jest następujące: czy podczas jazdy właśnie w tym zakresie obrotów jest odczuwalny spadek mocy ??

Nie odczuwam chwilowego spadku mocy powyżej 6 tyś., przynajmniej do 4 biegu, na wyższych jeszcze nie próbowałem.

Niemniej jednak i tak nawet przy 2000 obr próżno szukać momentu w okolicy 280 Nm, dotyczy to również wykresu po modyfikacji.

Zgadza się, to nie diesel, to chyba jedynie chwyt marketingowy. Mogę powiedzieć, że mimo wszystko auto zdecydowanie zmieniło charakter po wgraniu tego programu. Nie jest to jakiś przeciąg, ale da się już pojeździć dość przyjemnie. Głównie za sprawą dużo wyższego momentu, sporo przyjemniej jeździ się z niskich partii obrotów, no i powyżej 4,5 tyś jest zdecydowanie szybsze. To chyba tyle w temacie na chwilę obecną. Pozdro :wink4:

Opublikowano

Nie odczuwam chwilowego spadku mocy powyżej 6 tyś., przynajmniej do 4 biegu,

no to git :wink4:

Opublikowano

Na pewno sto razy mniejsze ryzyko jest - gdy soft pisze ktos pod konkretne auto

swieta prawda,bo gotowce dobre sa pod nowe auta ,z malym przebiegiem-mozna smialo powiedziec-salonowe,wtedy to moze miec sens,bo po kilkudziesieciu tysiacach niektore elementy i podzespoly silnika roznie sie zuzywaja w tych samych jednostkach,nie mozna tez popadac w skrajnosci,ze beda kolosalne roznice,ale im wiekszy przebieg,tym wieksze ryzyko wgrania gotowca-osobiscie poszedlbym to poprawic,choc w praktyce raczej auta nie kreci sie tak wysoko...no ,moze czasami... :wink4:
Opublikowano

Adas od nas ma z takiego samego motoru 246KM i 352Nm :)

Opublikowano

Bo komputery typu Stand Alone to są wbrew pozorom proste kompy każdy myśli że to nie wiadomo co bo kosztuje po 10 koła ale w kompie Stan Alone nie masz ABS'u ESP nie raz nawet poduszek itp dlatego stosuje się to na duże moce bo się leje paliwo na maksa doładowanie na maksa i już, mają bajery typowo na 1/4 mili typu Procedura startu, podtrzymanie turbo itp

Komputery w Audi są strasznie że tak powiem mądre wystarczy spojrzeć na Europe gdzie np 2.7 BiTurbo robią na seryjnych kompach na ponad 600KM i to na nie małych sprężarkach a u nas jedno RS4 ma ledwo ponad 400 i już Stan Alone bo Stan Alone łatwiej wystroić niż seryjny komputer.

Osobiście znam człowieka który robi dobrze benzyny i to ogarnia mówie o seryjnych kompach bo ja osobiście wole mieć seryjny komp żeby działały wszystkie czujniki sondy EGT itp

PS. Pan GS z VTG chwali się że wystroił swoję Vette (Białego kota) i Tajfuna Blachy ale w tych autach to już wogóle strojenie jest bardzo ,,agresywne" i aby więcej mocy bo każdy jest gotowy że może być awaria a w aucie na codzień to co innego.

Opublikowano

Jak kogoś interesuje i chce spojrzeć na wykres po 1,5 roku od progsa to proszę:

9762dad0f64b682e.jpg

Górka jest, dołek jest, ale jak to w życiu, wszystko czemus służy :polew:. Pozdro dla Wszystkich :)

Opublikowano

Kotlet odgrzany.

Czy to VTG, czy Unitronic każdy ci wgra gotowca na starcie i potem będzie go korygował jeśli będzie potrzeba, tylko jeden zrobi to dokładniej, drugi mniej dokładnie, a trzeci po prostu tak zostawi, bez żadnych korekt. Wszystko zależy od umiejętności i chęci. Bo u niektórych mimo iż są umiejętności to się im nie chce, bo to przecież tylko pod K03.

Odnośnie Unitronica to nie miałem o nich żadnego zdania bo nie miałem z nimi styczności.

Ostatnio jednak pewien tuner ze Śląska stroił jedno poprzeczne 1.8T na BIG turbo. To 1.8T o który mowa wcześniej jeździło na K04 i program wtedy pod to K04 "pisał" Unitronic. Tuner ze Śląska z czystej ciekawości czy z nudów przed wyrzuceniem tego dotychczasowego programu otwarł go i to co zobaczył zszokowało. Z relacji z pierwszej ręki, auto było podlane paliwem, a zapłony praktycznie nie ruszone, do tego nie była nawet zrobiona porządna kalibracja wtrysków, a jeździło to auto prawie na 1.5Bar . Morał z tej bajki sami sobie wyciągnijcie.

Ja dodam od siebie, że tunerzy albo im się po prostu nie chce, albo też mają swoje gorsze dni. A to na czym jeździmy zależy od tego na co się sami godzimy.

Co do VTG, to jest tak jak napisał Poziek. Opanowali doskonale zakładanie komputerów Stand Alone i ich dostrajanie(te komputery są stworzone do Tuningu, więc idzie to opanować), a programów pod ori sterowniki nie piszą bo to o wiele bardziej mozolna praca i trudniejsza. Podobnie jest np. z Jetronik -iem. Jak zadzwonisz to od razu ci zaproponują założenie Stand Alone, bo to prostsze dla nich, a ori kompa się nie tykają. Oczywiście możliwości tuningu przy użyciu ori ECU na wielkich turbinach są już w końcu ograniczone, więc czasami się nie da po prostu już na ori kompie, ale my tu mówimy o seryjnych turbinach :)

Opublikowano

To co piszesz to jasna sprawa dla Wszystkich, ale ja tylko zapodałem wykresik z hamo, że jeszcze jakos daje rade to programowane TFSI, po 1,5 roku; chyba nawet nie najgorzej, a z tym że coś się kiedyś w końcu wysra to juz po prostu jest życie, stawiam jednak na to, że jak sie wysra to nie bezpośrednio od progsa, szerokiej drogi dla Wszystkich :chytry:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...