jak1s Opublikowano 27 Maja 2009 Opublikowano 27 Maja 2009 Proszę o pomoc wszystkie sugestie/pomysły mile widziane Temat wspomagania kierownicy był wielokrotnie poruszany dlugo szukalem na forum odpowiedzi natomiast moj przypadek jest jakis szegolny.....PACJENT to A4 B5 rocznik 1996 silnik 1.8 125KM. Wszystkie problemy zaczeły sie od cieknacej przekladni kierowniczej, ktora oddalem do regeneracji. Po regeneracji przekladni wspomaganie dzialalo tylko na obrotach powyzej 1500 wiec mechaniory stwierdzili ze skoro jezdzilem troche bez plynu to pewnie juz sie pompa przytarla - Wymieniłem wiec pompe na nową z Allegro. Po załozeniu pompy wspomaganie chodzilo troche topornie przez 2 dnia ale nastepnie sie rozchodzilo i bylo ok przez 2 tygodnie kiedy to nastapil wyciek tym razem z Pompy! Pompe zareklamowałem przysłali mi nową, ktora od razu po załozeniu jeszcze na podnośniku pociekła. Wtedy kupilem pompe z anglika ktory przyjechal na kolach do Polski i wspomaganie działało w nim super. Okazało sie jednak ze i ta pompa na niskich obrotach nie wspomaga jak nalezy. Wkur^%$# sie wtedy i pojechałem do magika od regeneracji przekładni zadając jej wymiany na inna. Oczywiscie człowiek zaczął zwalac na wszystko inne włacznie ze zbiorniczkiem przewodami itp. jednak po chwili negocjacji dal mi kolejna zregenerowana przekladnie ktora mial na połce. Po założeniu drugiej przekladni, sprawdzeniu zbiorniczka, przepłukaniu całego układu oczywiscie płynem FEBI , sprawdzeniu przewodów zmontowali mi to wszystko i okazało sie ze wspomaganie chodzi ciężko nawet bardzo (moja żona nie dała rady manewrowac) Pomysłałem wtedy - OK moze rzeczywiscie pompa z Anglika jest uzywana i nie daje rady dobrze zregenerowanej przekładni i kupiłem 4 pompe na Allegro (NOWA) od sprawdzonego sprzedawcy. Jakie było moje zdziwienie kiedy to po załozeniu nic sie nie zmieniło Smile i dalej wszystko chodziło ciezko i chodzi do dnia dzisiejszego. Z rana jak odpalam samochod jest jeszcze znosnie natomiast kiedy auto sie pozadnie nagrzeje wspomaganie słabnie jak na wykresie liniowym w zalezności temperatura/sila wspomagania. Pompa pracuje dosc głosno, mam wrazenie ze strasznie jest wysilona jakby nie mogła przepchnac plynu do przewodow lub przekladni. Jestem po 2 maglonicach i 4 pompach, sprawdzonych przewodach i zbiorniczku, mechanik sprawdzal mi zawory w pompach, regulowal srubami roznymi prazekldnie i nadal jestem ze tak powiem w srodku d*py w tym temacie. Pochłoneło to juz tyle kasy ze szkoda sie z tego tematu wycofac ale kusi mnie zeby te auto w koncu spalic Smile Prosze nie pisac ze mi sie wydaje mam dwie A4 i kolega ma jeszcze jedna wiec porownywalem z innymi autami. Oczywiscie przed całym zajsciem kieronica chodzila bardzo lekko. Auto mam od 5 lat. Wszelkie sugestie mile widziane....
marcin78 Opublikowano 27 Maja 2009 Opublikowano 27 Maja 2009 w temat jesteś juz wgryziony ostro, nie wiem co może być przyczyna ale napisz jakie masz koła załozone. może paski sie ślizgaja? ale raczej by było słychać
jak1s Opublikowano 27 Maja 2009 Autor Opublikowano 27 Maja 2009 pasek sie nie ślizga sprawdzałem, kółko prowadzące pasek oryginalne, takie jak było. Koła 15 cali oryginał.
Kolkov Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 faktycznie przejeb... sytuacja sprawdź może jeszcze raz przewody, bo to aż niemożliwe żeby 4 pompy nie dawały rady, ewentualnie magiel niech sprawdzą, napisałeś że brałeś od tego samego gościa, może on coś namieszał...
Radziu Police Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 Radziłbym podmienić węże możliwe że zapchał sie zaworek dławiący w wężu. w wężach od wspomagania jest w środku drugi wężyk taki plastykowy nadziurkowany mogła któraś dziurka się zatkać troche robie przy tych wężach i rózne przypadki widziałem natomiast sprawdzić można tylko podmianką innego wężą
jak1s Opublikowano 3 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2009 Właśnie z tym jest problem nie mam z kim podmienić. Probowałem szukac uzywki ale wszystkie rozbitki teraz to Angliki a tam ten przewód jest inny.... [br]Dopisany: 28 Maj 2009, 12:45_________________________________________________Dalej lipa ... Dziś włożyłem kolejną chyba 6 pompe i zmieniłem ten przewód ciśnieniowy zasilający magiel. Płyn pieni się w zbiorniczku masakrycznie, wręcz sie wylewa. Pompa pracuje głośniej niż silnik. Recę załamałem i jutro chyba samochód utopie w jakims jeziorze
pawelc Opublikowano 3 Czerwca 2009 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Właśnie z tym jest problem nie mam z kim podmienić. Probowałem szukac uzywki ale wszystkie rozbitki teraz to Angliki a tam ten przewód jest inny.... [br]Dopisany: 28 Maj 2009, 12:45_________________________________________________Dalej lipa ... Dziś włożyłem kolejną chyba 6 pompe i zmieniłem ten przewód ciśnieniowy zasilający magiel. Płyn pieni się w zbiorniczku masakrycznie, wręcz sie wylewa. Pompa pracuje głośniej niż silnik. Recę załamałem i jutro chyba samochód utopie w jakims jeziorze Czy ten przewód ciśnieniowy co założyłeś to oryginał? ...
jak1s Opublikowano 3 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2009 oryginal tylko ze od anglika. Przerobiłem go w specjalistycznym warsztacie zeby pasował. Ten sam numer częsci, rozni sie tylko ostatnia literka.
Wihajster Opublikowano 3 Czerwca 2009 Opublikowano 3 Czerwca 2009 nie zdziwiłbym sie jak by regeneracja magla była zle robiona :gwizdanie:
jak1s Opublikowano 3 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2009 nie zdziwiłbym sie jak by regeneracja magla była zle robiona :gwizdanie: Tez o tym myslałem za pierwszym razem, za drugim tez troche jeszcze mi to chodzilo po glowie wiec wzielem 3-ci magiel od drugiego mechaniora i dalej lipa. 3 magle ??? To przez przypadek juz by dobrze zregenerowali przy tylu probach....
pawelc Opublikowano 3 Czerwca 2009 Opublikowano 3 Czerwca 2009 oryginal tylko ze od anglika. Przerobiłem go w specjalistycznym warsztacie zeby pasował. Ten sam numer częsci, rozni sie tylko ostatnia literka. Załóż oryginalny przewód.. Cały, nie przerabiany lub dorabiany ... Zobacz co będzie się działo :>...
jak1s Opublikowano 6 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2009 oryginal tylko ze od anglika. Przerobiłem go w specjalistycznym warsztacie zeby pasował. Ten sam numer częsci, rozni sie tylko ostatnia literka. Załóż oryginalny przewód.. Cały, nie przerabiany lub dorabiany ... Zobacz co będzie się działo :>... Problem w tym ze nie moge takiego znaleźć a nowy występuje tylko w oryginalne i kosztuje 870 zl. Jezeli mialbym pewność ze to o to chodzi to trudno dawno bym go kupił, ale jak wydam 9 stów zeby sie przekonać ze wina nie lezy po stronie przewodu to załamka...[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2009, 21:34_________________________________________________Kupiłem dzisiaj nową srubę/zawór mocującą przewód ciśnieniowy(zasilający) z przekładnią. W tej srubie znajduje się specjalny zawór z jakims dławikiem.....zobaczymy Juz niewiele zostało części nie wymienionych w całym układzie. [br]Dopisany: 04 Czerwiec 2009, 13:16_________________________________________________sruba/zawor nowa - nic sie nie zmienilo plyn pieni jak diabli, pompa wyje w nieboglosy i zaczela sie pocic ;(
jak1s Opublikowano 6 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2009 wymień przewód-y--pozycz nie ma od kogo
Yelo Opublikowano 6 Czerwca 2009 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Jaką masz aktualnie pompę? I po drodze jakie miałeś, jakich firm?
jak1s Opublikowano 7 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2009 Jaką masz aktualnie pompę? I po drodze jakie miałeś, jakich firm? 5 pomp mialem z allegro. na zadnej nie bylo jaka to firma. mialem jedna zf'a z anglika i tez nie wspomagala na wolnych obrotach natomiast chociaz tak nie huczala...
Yelo Opublikowano 7 Czerwca 2009 Opublikowano 7 Czerwca 2009 No to wszystko jasne, problemem są popmy! Też się woziłem z tym problemem, padło mi wspomaganie, potrzebna była wymiana pompy (założyłem Aculucas czy jakoś tak), regeneracja magla i mnóstwo kasy wpakowane w auto :/ Po 3 msc, znów zawyła pompa i dostała przeciek i pojechałem na reklamację. Wymiana. Potem kilka tygodni, znów zaczęła wyć, więc pojechałem na reklamację, jako że nie było przecieku, to odrzucona, po 5 dniach z wróciłem z przeciekiem. Wtedy powiedziałem, że może lepiej byłoby założyć używkę, ale ori. Ale dostałem trzecią pompę, która oczywiście się wysrała po kilku tygodniach. Nie wiem co jest w tych autach, ale w niektórych po prostu zamienniki nie chcą pracować. Aktualnie mam założoną pompę od 5er E39, mam czerwony płyn, co niektórych zaskakuje Ale od ponad roku mam spokój a zrobiłem już pona 30tkm.
jak1s Opublikowano 7 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2009 No to wszystko jasne, problemem są popmy! Też się woziłem z tym problemem, padło mi wspomaganie, potrzebna była wymiana pompy (założyłem Aculucas czy jakoś tak), regeneracja magla i mnóstwo kasy wpakowane w auto :/ Po 3 msc, znów zawyła pompa i dostała przeciek i pojechałem na reklamację. Wymiana. Potem kilka tygodni, znów zaczęła wyć, więc pojechałem na reklamację, jako że nie było przecieku, to odrzucona, po 5 dniach z wróciłem z przeciekiem. Wtedy powiedziałem, że może lepiej byłoby założyć używkę, ale ori. Ale dostałem trzecią pompę, która oczywiście się wysrała po kilku tygodniach. Nie wiem co jest w tych autach, ale w niektórych po prostu zamienniki nie chcą pracować. Aktualnie mam założoną pompę od 5er E39, mam czerwony płyn, co niektórych zaskakuje Ale od ponad roku mam spokój a zrobiłem już pona 30tkm. A czy tez miales taki objaw ze strasznie pienilo plyn w zbiorniczku jakby na powrocie bylo za mocne cisnienie? Masz uzywke od e39 ? pasuje bez przerobek ?
Yelo Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 A czy tez miales taki objaw ze strasznie pienilo plyn w zbiorniczku jakby na powrocie bylo za mocne cisnienie? Masz uzywke od e39 ? pasuje bez przerobek ? Jak się pompa sypie to mogą być takie objawy. A najłatwiej ją poznać po wyciu przy skręcaniu, braku wspomagania na niskich obrotach i w końcu przeciek.Powiem szczerze, że nie wiem jakie przeróbki były potrzebne, bo auto odstawiłem na reklamację, a mechanik (zaufany) zadzwonił nazajutrz, że gotowe i nie będzie się już sypać. Spojrzałem na pompę pod maską, a tam była tabliczka znamionowa od BMW, po numerze sprawdziłem, że to E39. Serwo chodzi od tego czasu bez zarzutu, lekko i bezawaryjnie (mimo opony 235, którą w trakcie już problemów założyłem).
jak1s Opublikowano 17 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2009 OK. Dzisiaj załozylem kolejna chyba 6 czy 7 pompe.... Tym razem zeby nie bylo ze tani zamiennik wzielem TRW !!! Wydalem 900zl i dalej d*pa pompa wyjeeee ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( :wallbash: :wallbash: Z tego co wiem to jedyny taki przypadek, odwiedzilem juz z 20 mechanikow i kazdy radzi zmienic pompe a poniej rece rozklada.[br]Dopisany: 12 Czerwiec 2009, 13:02_________________________________________________Dobra... Sprawa rozwiazana :notworthy: Wymieniłem zbiorniczek plynu wspomagania i jak reka odjal. Plyn przestał sie pienic, wspomaganie dziala jak nalezy No coz droga to byla lekcja ale teraz w ukladzie wspomagania juz chyba nic mnie nie zaskoczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się