Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Całe podwozie w oleju - skąd może wyciekać ?


rafal_1281

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jest jakiś skuteczny sposób na sprawdzenie skąd może wyciekać olej ? Bo mam dosłownie całe podwozie w oleju... Zdejmując dolną osłonę było widać, że ze skrzyni cieknie olej ale ubywa tylko ten z silnika. Co może być przyczyną wycieków ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! :hi: Proponuje najpierw jechać na myjnie i wymyć śilnik "zimny" a potem pojezdzić kilka dni i obserwować gdzie są przecieki :) prawdopodobnie to z uszczelki pod miski olejowej,spod pokrywy zaworów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, możliwość wycieków może być duża, najlepiej umyć silnik i obserwować skutki wycieków, lub wejdź pod samochód i zobacz czy może filtr oleju jest dokręcony, a może śrubka od spuszczania oleju jest niedokręcona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze sie tez okazac ze masz walniety czujnik olejowy,mialem kiedys podobny problem uszczelki cale a dol silnika i podwozie w oleju ufajdane.pozdrawiam :a4fan::quattro:

Moze sie tez okazac ze masz walniety czujnik olejowy,mialem kiedys podobny problem uszczelki cale a dol silnika i podwozie w oleju ufajdane.pozdrawiam :a4fan::quattro:

mi tez kiedys walnol czujnik oleju i mialem zalany caly silnik wiec na poczatek sprawdz czujnik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździć nie za bardzo mogę ponieważ za mną zostają ogromne plamy oleju :( A jak nie Samochód nie jedzie to wydaje mi się, że olej nie cieknie. Chyba, że silnik jest odpalony

a wiec czujnik bo jak jest walniety to olej prawie ciurkiem leci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ADR ale też pojawił się u mnie wyciek. Wstępnie kumpel zdiagnozował mi go jako wyciek z napinacza wałka rozrządu i ponoć wymiana tej uszczelki jest bardzo ciężka bez specjalnego narzędzia. Czy ktoś miał przyjemność wymieniać tą uszczelkę ? Może warto wymienić też uszczelkę pod klawiaturą ?

wyciek jest mniej więcej tutaj :

wyciek.jpg

.

100_8908.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jest jakiś skuteczny sposób na sprawdzenie skąd może wyciekać olej ? Bo mam dosłownie całe podwozie w oleju... Zdejmując dolną osłonę było widać, że ze skrzyni cieknie olej ale ubywa tylko ten z silnika. Co może być przyczyną wycieków ?

przerabiałem ten temat na początku posiadania :audi: zapewne wali Ci z czujnika oleju, ale zeby to sprawdzić podjedz do jakiegoś mechanika postaw samochód na kanale niech mechanik wejdze pod auto a ty gazuj wtedy wyjdzie gdzie jest nieszczelność
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi czasem o ten czujnik który jest nad filtrem oleju? Bo zauważyłem że u mnie też tam leci. Generalnie straszne dojście tam jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciach po wyżej kolega zaznaczył miejsce swojego wycieku u ciebie czujnik znajduje sie dokładnie po drugiej stronie pod kolektorem ssącym.Najlepiej jest sie do niego dobrać od spodu auta.pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedźcie mi jeszcze czym jest spowodowany ten wyciek. To znaczy generalnie czujnik do wymiany czy wystarczy go dokręcić. VAG nie pokazuje mi żadnych błędów związanych z silnikiem więc czujnik powinien być dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest to wymiany ponieważ nieszczelnosc powstaje na szczycie czujnika w miejcu gdzie wychodzą przewody elektryczne.dodatkowym utrudnieniem w zlokolizowaniu wycieku z czujnika olejowego jest znajdująca sie na nim gumowa osłono przewodów elektrycznych.dlatego w celu oględzin należy usunąć osłonę przewodów odpalić auto i wszystko już będzie wiadomo.u mnie na niskich obrotach minimalnie kapał olej a na wysokich dosłownie leciał cienkim strumykiem.na vagu nic ci nie pokaże ponieważ czujnik pracuje poprawnie tylko jest nieszczelny.pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś ma może jego numer z ETKI. Szukałem, ale nie znalazłem chyba tego co chciałem. Tamten czujnik mocowany mam nad mocowaniem filtra oleju prosto w blok. Kapturek jaki ma założony jest koloru białego. Aha, i jest to czujnik ciśnienia oleju czy temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to czujnik ciśnienia oleju ja kupiłem Ori kosztował jak pamiętam koło 70zl a zamiennik koło 40zl w serwisie dostaniesz go po nr Vin. taki sam jest w 1.6 i 1.8

to strasznie drogi ten czujnik u ciebie! ja u siebie jak wymienialem to kosztowal mnie chyba 15zl

ja mialem cos takiego https://ssl.allegro.pl/item621566583_czujnik_cisnienia_oleju_audi_vw_polo_passat.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, co oryginał to oryginał bo z zamiennikami to różnie bywa ale 70 zł to trochę drogo. Zapewne cena taka bo kupowany w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie ten jaki ja wymieniałem.

Ja kupowałem w ASO. kiedyś kupiłem termostat i czujnik temperatury zamiennik i problem dalej był. Dopiero jak kupiłem Ori to było dobrze. Wiec lepiej nie oszczędzać na takich rzeczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...