[ALL B6] Zimmermann vs Ferodo

    55 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam wszystkich zaineteresowanych. Koncza mi sie powoli tarcze i myśle nad ulepszeniem swoich hamulcow. Obecnie sa oryginalne tarcze(od nowosci) i klocki trw. Ale ten zestaw nie sprawdza sie przy mojej technice jazdy. Oczekuje od hamulcow tego aby byly wstanie skutecznie zwolnic auto z 200km/h do 90km/h(predkość Tir-a który rozpoczyna wyprzedzanie innego tira na autostradzie).

    Jest kilka watkow dotyczacych hamolcow ale wiekszosc postow ogranicza sie do opini typu" Ja mam zestaw Ate i jest OK" co tzn OK?? Napiszcie jaki sposob macie jazdy i jak zachowuja sie wasze zestawy.

    Moje wnioski z forum: Ferodo i Zimmermann maja najmniej negatywnych opinii. Co wy o tym sadziice??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Przede wszystkim swap na 312 mm (o ile wciąż masz jeszcze serię 288), w b6 jest o wiele łatwiej kupić jarzma Tarcze hmm?, ja dopiero co założyłem Zimmermanny sport ale po 500 km to jeszcze niewiele można powiedzieć a wymagania mam podobne do Twoich.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zmień hamulce na wieksze. Ja mam przód 320 i tył 288 do tego klocek Ferodo i tarcza Bosch i bez problemu moge wyhamować auto z 200km/h. Do jazdy po autostradzie z dużą prędkością gdzie hamujemy nie za często ale za to z dużych prędkości spokojnie to wystarcza i nie ma potrzeby stosowania dużo droższych sportowych klocków i tarcz.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Przede wszystkim swap na 312 mm (o ile wciąż masz jeszcze serię 288), w b6 jest o wiele łatwiej kupić jarzma Tarcze hmm?, ja dopiero co założyłem Zimmermanny sport ale po 500 km to jeszcze niewiele można powiedzieć a wymagania mam podobne do Twoich.

    Bardzo chetnie poznam twoja opinie, bo taki zestaw chodził mi po glowie. A jakie zastosowałeś klocki??

    Napisz proszę czy perforacja tarcz nie wpłyneła na komfort jazdy(tj. hałas podczas hamowania, może mikro drgania itp.)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    tracze nawiercane i nacinane zawsze będą głosniejsze

    swap na 312mm i dobry klocek np. ferodo DS i tarcza gładka ZM

    wymiana płynu hamulcowego na nowy

    spr. tłoczków, przesmarowanie prowadnic lub nawet ich wymiana

    spr. przewodów hamulcowym

    i bardzo ważne wymiana tylnych tarcz i klocków też!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    żęby było to skuteczne bo wprzeciwnym razie przód bedzie za duzo na siebie brał i auto bedzie nurkować jak świnia

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    i tylko na temat tych dwóch firm mamy się wypowiadać?

    Oczywiście, że możesz sie wypowiadać na temat innych producentów. Bardzo chetnie poznam wszystkie opinie na temat zestawów hamolcowych ze"średniej półki cenowej" ale opinie która da jasny obraz laikowi podczas ekspoatacji.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Bardzo fajny watek;) sam go śledze. Ale podkreślam raz jeszcze interesuja mnie wasze doświadczenia z poszczegolnymi producentami, a nie propozycje typu: " tarcze ATE + klocki textar, polecam!! " To brzmi jak akwizycja, a nie uwaga, ktora moze mi pomoc przy doborze wlasciwego zestawu. Brak opisu dlaczego własnie ate. Ja wiem ze Ate przy hamowaniu z 220km/h lubi sie pogiąc jak spodek od puszki Coca-Cola. Piszcie o waszych doswiadczeniach w odniesieniu o sposob jazdy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    to ja Ci na pisze ze swojego doswiadczenia ze tarcze ATE power disc z połaczeniem klocków ATE nie zrobiło na mnie zadnego wrazenia i były kiepsko podczas mocniejszego hamowania

    ja bede testował swap na 312mm ale tarcza gładka ZM+textar wiec dam znać

    tył to samo +nowe zaciski i wiele tam pierdół

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja wlasnie zastanawiam sie nad ori S4 moge kupic za 800zl wszystko tarcze maja minimalnie wyczuwalny rant i nowe klocki komplet P/l strona i tam wchodzi az 8 klocow

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    textar lipa 12 tyś km, z czym do ludzi!!!

    ja śmigam miesiecznie tylko 500km wiec ta lipa mi starczy

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja nieco więcej :wink4: (4-5 tys.) i z premedytacją wybrałem miekkie textary, niż jakieś frezy

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A Ja

    textar lipa 12 tyś km, z czym do ludzi!!!

    ja śmigam miesiecznie tylko 500km wiec ta lipa mi starczy

    A Ja smigam 3tys/msc wiec o textarach moge zapomniec...co prawda sa to trasy autostradowe...ale zawsze. A co myslicie o zestawie Zimermann+klocki Ferrodo??[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2009, 19:37_________________________________________________

    to ja Ci na pisze ze swojego doswiadczenia ze tarcze ATE power disc z połaczeniem klocków ATE nie zrobiło na mnie zadnego wrazenia i były kiepsko podczas mocniejszego hamowania

    ja bede testował swap na 312mm ale tarcza gładka ZM+textar wiec dam znać

    tył to samo +nowe zaciski i wiele tam pierdół

    O takie opinie mi chodziło :brawo: proszę o wiecej

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ferodo DS Performancem + Brembo Serie Oro :good: :good: :good:

    i nawet nie bedziesz musiał myslec o swap-ie :> :>

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ate power disc i klocki ate slabo wychodza w mojej ocenie,na hamowanie z malych predkosci sa ok ale juz przy wiekszych troche sie poca i tylko 110ps,porownuje tu do mojego zestawu wczesniejszego ori tarcze gladkie,ktore juz byly na wykonczeniu i klocki przod trw -tyl lukas gdzie przy sporym zuzyciu hamowaly bardzo dobrze i bylem bardzo zadowolony,nastepny zestaw bedzie z brembo plus ferpdo zobaczymy jak to sie bedzie spisywalo...milym zaskoczeniem co do ate jest fakt ze na klockach i tarczach zrobilem juz z 35tys.i maja minimalne zuzycie.....a hamuje duzo

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ferodo DS Performancem + Brembo Serie Oro :good: :good: :good:

    i nawet nie bedziesz musiał myslec o swap-ie :> :>

    zgadza się, piękny zestaw tylko skarbonki troszkę większej wymaga niestety

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdzone dwa zestawy - co prawda w poprzedniej B4 ABK

    Tarcze Lukas i klocki Lukas + nowy płyn Ferodo DOT4 - kicha nie nadaje się

    ATE Power Disc + klocki Ferodo Premier + nowy płyn FERODO DOT4 - nadaje się to tylko do w miare dynamicznej jazdy na codzień - kilka ostrych hamowań pod rząd i strasznie puchną - jedna tarcza pogieła się dośc mocno :confused4:

    Teraz w A4 tarcze seria + klocki Ferodo Premier + nowy płym ATE ( DOT4 ale o podwyższonej temp. wrzenia) - pojedyńcze hamowania spoko ale kilka pod rząd i zestaw pada....

    Chyba jednak lepiej wydać troche wiecej i mieć pewność że zahamuje kiedy się chce i jak się chce..

    BTW moje następne tarcze to będą na pewno jakieś "sportowe" ale nie ATE PD..

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ate pd to lipa

    nie tak calkiem do konca

    wszystko zalezy od tego jaka siła hamowania jest na tylnej osi

    jak za mała to w d.... dostaje przód i tym samym koślawi tarcze

    ale od tego jest zalezne wiele innych czynników

    gdzieś było to opisane na forum

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ate pd to lipa

    Franio..takie opinie sobie w buty wsadz...

    Od poczatku prosze o opinie ktore sa poparte doswiadczeniami i przedewszystkim jest to opisane. Dlaczego co i jak.

    Ate dla ciebie lipa bo co?? Gna sie?? Moze sa za drogie, co ?? Wypowiadajac sie uzasadnij co masz na mysli.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja juz jestem po swapie na 312mm

    zimmerman vs textar przód i tył

    na chwile obecną wszystko sie ładnie dociera

    zrobie kilkaset kilometrów i dam znać :decayed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    koledzy co potrzebne jest do swapu na 312?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    tylko same jarzma, nowe klocki i tarcze 312mm od audi a6 c5 ale tej z mocniejszej wersji

    wogole od aut passat,audi,golf wersje z mocniejszymi silnikami tdi 2.5 tdi.

    tarcza wyglada kozacko u mnie złotymi zaciskami

    felga min 16 cali!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a zaciski?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    ate pd to lipa

    Franio..takie opinie sobie w buty wsadz...

    Od poczatku prosze o opinie ktore sa poparte doswiadczeniami i przedewszystkim jest to opisane. Dlaczego co i jak.

    Ate dla ciebie lipa bo co?? Gna sie?? Moze sa za drogie, co ?? Wypowiadajac sie uzasadnij co masz na mysli.

    kulturalnie proszę, a tak konkretnie to chodziło mi o to, że po rozmowach z innymi użytkownikami, nie ma różnicy w hamowaniu, są głośniejsze i szybciej klocek leci i chyba by to było tyle :gwizdanie:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a zaciski kolego są takie same i klocki sa takie same

    mowa jest o swapie z 288 na 312mm!!!!!!!!!!!!!!!!

    bo jesli z 280 na 312mm to juz inna bajka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    czyli jeśli ktoś ma 288, to tylko jażma, tarcze i hasa?! :kox:

    no felga 16 cali do nowej tarczy nowe klocki i jazda na całego :kox:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy