[B5 AEB] Wzmocnienie niuńki
0

    16 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam, mam pomysł na wzmocnienie mojej A4 na oku mam turbulum k04-15 lub k03-076(raczej średnio dostępne) bądź też upgrade SP51. Myślę na osiągnięciem mocy w granicach 220-230KM. Czy moglibyście mi doradzić w wyborze wtrysków? Jaka przepływka podchodzi do tego silnika bez wiekszego rezania?

    [br]Dopisany: 31 Maj 2009, 13:16_________________________________________________zna ktoś może chociaż numery wtrysków 320 lub 380? Najlepiej pasujących bez przerabiana pod listwę silnika AEB

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja bym Ci kolego polecił tak jak ja mam u siebie, obudowę przepływki z golfa vr6(wkład seryjny), wtryski 320 i hybrydę k04 od Krambola. SP51 ja bym nie brał bo tam jest tylko strona zimna roztoczona i efekt nie będzie taki jak przy k04-15 czy Karambolu. Co do wtrysków 320 to wkładasz plug and play Bosch 0280150945 (musisz szukać na ebayu, nowe po 250$ komplet). U siebie mam z audi tt180 0280156061, tylko są krótsze i trzeba listwę obniżać. Ja wsadziłem całą listwę od tt i jest ok. Te powinieneś znaleźć na allegro. Ja listwę z wtryskami za 250 zł upolowałem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja myśle na d czymś bardzo podobnym - wczoraj nawet dzwoniłem do Karambola i za turbo hybryde k03/04 chcą 1300-1400pln. Żeby za bardzo nie wysilać tego turba to myslałem ze 210KM powinno być bez problemu - auto to taki rodzinny dupowóz z małym pazurem heheh.. Pytanie moje natomiast jest takie - ile wytrzymają seryjne wtryski z AEB i jaka można na nich moc osiągnąć? Dolot i wydech jest już z kwasówki i nie chciałbym więcej już nic zmieniać - najwyżej wtryski.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja myśle na d czymś bardzo podobnym - wczoraj nawet dzwoniłem do Karambola i za turbo hybryde k03/04 chcą 1300-1400pln. Żeby za bardzo nie wysilać tego turba to myslałem ze 210KM powinno być bez problemu - auto to taki rodzinny dupowóz z małym pazurem heheh.. Pytanie moje natomiast jest takie - ile wytrzymają seryjne wtryski z AEB i jaka można na nich moc osiągnąć? Dolot i wydech jest już z kwasówki i nie chciałbym więcej już nic zmieniać - najwyżej wtryski.

    szkoda tylko że zapomniałeś o IC :gwizdanie:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja myśle na d czymś bardzo podobnym - wczoraj nawet dzwoniłem do Karambola i za turbo hybryde k03/04 chcą 1300-1400pln. Żeby za bardzo nie wysilać tego turba to myslałem ze 210KM powinno być bez problemu - auto to taki rodzinny dupowóz z małym pazurem heheh.. Pytanie moje natomiast jest takie - ile wytrzymają seryjne wtryski z AEB i jaka można na nich moc osiągnąć? Dolot i wydech jest już z kwasówki i nie chciałbym więcej już nic zmieniać - najwyżej wtryski.

    Seryjne między 200 a 210 koni się kończą, tak że trzeba zmienić. A jest sens ładować się w nową turbinę dla 210 ? Do 200 i na seryjnej dojdziesz.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nad zmiana myśle dlatego, że moja turbina zaczęła jakieś dziwne dźwięki wydawać po zrobieniu dolotu i wydechu..Ciśnienie co prawda na razie trzyma jeszcze super..Ale jak się wysypie to bez sensu kupować by było kolejne K03 więc pomysł padł na Karambola..

    @Pucek

    No właśnie FMIC - wiem że seryjny IC z 1.8t to kicha ale...myślałem że się uda bez nowego...bo to kolejne koszty. Gdzie się kończy wydajność seryjnego IC z 1.8t??

    A ile wytrzymuja seryjne wtryski z AEB - regulator ciśn. 4 bar??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U siebie mam z audi tt180 0280156061, tylko są krótsze i trzeba listwę obniżać. Ja wsadziłem całą listwę od tt i jest ok.

    wtryski o tym numerze występują także w B6, w BEXie,tylko listwa z B6 na pewno nie podejdzie do AEB,więc szukaj z regulatorem i powrotem paliwa :wink4:

    co do przepływki-to ja bym zakładał od TT 225bhp-nigdy nie wiesz,co jeszcze wymodzisz w tym aucie-a zapas już będzie :cool1::wink4:[br]Dopisany: 11 Sierpień 2010, 23:51_________________________________________________

    Gdzie się kończy wydajność seryjnego IC z 1.8t??

    A ile wytrzymuja seryjne wtryski z AEB - regulator ciśn. 4 bar??

    wydajność kończy się przy temperaturze pow powyżej 20*C-albo musisz maksymalnie schłodzić powietrze,albo dostarczyć go więcej,jeśli myślisz o zwiększeniu mocy-albo drugi cooler,albo FMIC

    wtryski-do 200 koni wytarcza,ale będzie to już max ich wydajności...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam

    podłącze się do tematu bo mam u siebie w passacie też silnik AEB i już pewne kroki zostały posunięte.

    z własnego doświadczenia wiem że żeby przełamać barierę 200KM to trzeba już pójść na całość: wtryski turbo wydech FMIC pompa paliwa więc trzeba się nad tym poważnie zastanowić

    gdy się brałem za przeróbki swojego AEB nawet nie podejrzewałem że pójdą tak poważne przeróbki :

    - FMIC rdzeń 550x230x65 plus o rurowanie z kwasówki 2,25 cala

    - wydech 2,5 cala bez kata z jednym końcowym tłumikiem sportowym

    - turbo-chybryda SP51 firmy scrollproducts

    - wtryski z audi TT 320 ccm plus 5 barowy regulator ciśnienia

    - TIP plus stożek K&N

    - pompa walbro o wydajności 255l/h

    - zegary boost i EGT

    - DV forge dahl black racing

    no i żeby samochód się prowadził:

    - gwint WEITEC

    - hamulce tarcza 312mm zimmermann sport

    - opony michelin pilot sport 3 225/45/17

    obecnie samochód zestrojony na 200 KM i 300Nm bo zaczęło brakować paliwa w środę wrzuciłem pompę walbro i w tym tygodniu zmierzymy AFR i jak będzie ok to będą chłopaki stroić, ogólnie plan jest min 230KM i 350 Nm i teraz moje pytanie:

    czy wtryski wystarczą są jak w opisie wyżej 320 z audi TT ale przy 5 barowym regulatorze mają niby 370ccm ?

    i drugie pytanie czy przepływomierz da radę u mnie seryjnie był zamontowany o nr 280 217 117 czyli taki jak w audi a4 1.8T 180KM,

    mam pytanie do kolegi "rozjemca"

    piszesz :

    Ja bym Ci kolego polecił tak jak ja mam u siebie, obudowę przepływki z golfa vr6(wkład seryjny)

    od golfa 174 KM czy 204 KM i co to ma na celu? większa średnica obudowy? ile masz koni w swoim ?

    z góry dzięki za odpowiedź

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Podepnę się troszkę do tematu.

    Ostatnio zmieniłem seryjny IC na FMIC, całe orurowanie z kwasówki, TIP z kwasówki pod seryjna puszkę gdzie siedzi wkładka KN-a. DV na ten od TT. Wymieniłem tylni tłumik na przelotowy i czeka mnie jeszcze środkowy, kat już wywalony. Ale do setna, jak silnik chodzi na jałowym to co jakiś czas wpada w wibracje, i jakby obroty falowały. Czy to może być za bogata mieszanka? Może coś wystroić? Dodam że wirusa będę wrzucać dopiero w następnym roku, Bo czeka mnie jeszcze pewnie pompa i wtryski bo celuję w okolice 200km.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ja bym powiedział że raczej z uboga, bo dałeś FMIC i TIP więc silnik ma więcej powietrza co nie zostało wystrojone, co prawda skład mieszanki powinna korygować sonda lambda no ale żeby mieć całkowitą pewność trzeba by zmierzyć AFR. jeżeli celujesz w okolice 200 to pompy nie musisz zmieniać za to wtryski na pewno 320cc spokojnie wystarczą no chyba że takie już masz podaje fajna stronke gdzie można sprawdzić wydajność swoich wtrysków bo może sie okazać ze masz takie seryjnie http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ja bym powiedział że raczej z uboga, bo dałeś FMIC i TIP więc silnik ma więcej powietrza co nie zostało wystrojone, co prawda skład mieszanki powinna korygować sonda lambda no ale żeby mieć całkowitą pewność trzeba by zmierzyć AFR. jeżeli celujesz w okolice 200 to pompy nie musisz zmieniać za to wtryski na pewno 320cc spokojnie wystarczą no chyba że takie już masz podaje fajna stronke gdzie można sprawdzić wydajność swoich wtrysków bo może sie okazać ze masz takie seryjnie http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm

    Ok, to jak okaże się ze mieszanka, to wystarczy ze podjadę do zwykłego elektronika/elektryka samochodowego, a ten i poradzi sobie z tym problemem?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    zwykły elektryk czy elektronik zapewne zrobi pewnie wielkie oczy i nic ci nie pomoże takie tematy raczej u ludzi co zajmują sie chiptuningiem albo można sprawdzić AFR VAG-iem ale ja nie wiem jak.

    Moge za to ci powiedziec ze skład mieszanki ustala sonda lambda więc jeżeli wtryskiwacze na to pozwolą powinna sprawić że mieszanka będzie stechiometryczna, a jeżeli zakres pracy wtrysków sie skonczył tzn ze czas na większe.

    u mnie po założeniu FMIC i TIP-a silnik przez pare dni kulał aż sonda ustaliła miesznkę ale i tak była za uboga i trzeba było większe wtryski

    sprawdź może gdzieś masz dziurkę i silnik głupieje i nie wiem czy w twoim silniku jest 1 czy 2 sondy lambda

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wytłumacz mi proszę jedno, jeśli silnik zasysa tą samą ilość powietrza, to co na biegu jałowym ma TIP i FMIC do składu mieszanki?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wytłumacz mi proszę jedno, jeśli silnik zasysa tą samą ilość powietrza, to co na biegu jałowym ma TIP i FMIC do składu mieszanki?

    to samo pytanie mi się nasuwa, FMIC i TIP- większy/wydajniejszy cooler-na pewno nie będzie powodował falowania obrotów-chyba,że jest zatkany :cool1: ale taką opcje-z góry wykluczamy...jeśli silnik pracuje na jałowym-to w jaki sposób może to wpływać na mieszankę,skoro jest taka sama ilość powietrza-(tu szogun mnie wyprzedził z pytaniem :wink4:)a i na postoju-temperatura w dolocie nigdy się nie zmieni-bo to bez różnicy,czy jest potęzny IC,czy zwykły seryjny-skoro nie ma na niego żadnego nawiewu na postoju-dalej będzie to samo w dolocie...TIP zdaje egzamin podczas max doładowania,gdzie normalna gumowa rurka,może się delikatnie ścisnąć i tym samym delikatnie ograniczyć przepływ powietrza-po to właśnie zostało to wymyślone,żeby unikać takich akcji,ale w ruchu,a nie na postoju-gdzie nie ma nawet ciśnienia-tylko jest podciśnienie...więc ani TIP,ani IC nie ma w tym przypadku wpływu na ustalanie mieszanki

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pojeżdżę to zobaczę, może rzeczywiście silnik "zmądrzeje" i będzie git. W sumie wszystko dokręcałem i sprawdzałem min 3 razy, więc to wykluczam. Jeszcze na vaga podjadę, może on coś mi powie.

    Edit: A możliwe jest aby przez odpięty przez długi czas akumulator, sterownik silnika wysypał się?

    Edit 2: heh problem rozwiązany, co dziwne był to przepływomierz, a najdziwniejsze jest to, że Vag pokazywał prawidłową prace przepływki.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy