abezus Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 Witam. Zaczne od tego ze oszukalem sie chyba z pol godziny na forum i nie znalazlem kakretnej odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie. Chodzi mi mianowiscie jakie sa roznice w silnikach dizla o pojemnosci 1.9. Wiem ze sa te silniki z moca 90, 110, 115, 116 koni. Interesuja mnie najbardzije trzy ostatnie... czym sie roznia i ktory jest naj mniej awaryjny. Albo raczej powinienem ulozyc pytanie ktory ma opinie najmniej awaryjnego bo wiadomo ze jak ktos dba o dizla to bedzie jezdzil i jezdzil a jak nie to ciagle sie bedzie psul. Tak wiec bylbym wdzieczny za odpowiedzi. Pozdrawiam.
odzim Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 cos słabo szukałes 100 115 to silniki pd czyli na pompowtryskach a 90 110 na pompie rotacyjnej, wszystkie maja turbine vnt czyli o zmiennej geometri, niektore 90 maja zwykle turbo (wczesniejsze roczniki) Jeśli chodzi o zasadniczą różnice pomiędzy pompą rotacyjną a pompowtryskami -ciśnienie wtrysku pompowtryskiwacz do 2050 bar -pompa rotacyjna Bosch VP 37 900 bar.Wyższe ciśnienie wtrysku-lepsze rozproszenie paliwa,a za tym lepiej wymieszane z powietrzem,lepsze i szybsze spalanie = więcej mocy Pozatym pompowstryski są osadzone wraz z wtryskami bezpośrednio w głowicy a ciśnienie wywołuje w nich specjalny wałek obok wałka rozrządu,przez to nie masz strat ciśnienia na przesyle paliwa a na każdy cylinder masz jeden pompowtryskiwacz.No i pompowtryski mają charakterystyczny dość głośny klang,
Musashi Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 a od kiedy pompowtryski maja niezalezny walek?
odzim Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 a od kiedy pompowtryski maja niezalezny walek? http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=93 od wtedy
Wihajster Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 a od kiedy pompowtryski maja niezalezny walek? http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=93 od wtedy link nie bangla
abezus Opublikowano 31 Maja 2009 Autor Opublikowano 31 Maja 2009 Czyli ze jednym slowem jakiego szukac ? 110, 115, 116 ? roznica w mocy zerowa tak czy siak jakis wirus by sie przydal zeby to jakos sie toczylo ale ktory bedzie najlepszy biorac pod uwage ze nie byl katowany ?
Musashi Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 silniki oprate na pompowtryskach posiadaja wiekszy moment obrotowy, 285 Nm w porownaniu do 235 Nm do opartych na pompie rozdzielaczowej
Norbi TDI Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 Po pierwsze 115 i 116 ps w modelu B5 to ten sam silnik na PD Dwa: starsza wersia 110PS AFN pod koniec modelu zastapił nowszy ze zmodernizowanym osprzętem silnik AVG 110PS ile kasy masz do wydania ? i który rocznik chcesz auta ? wtedy można bardziej się rozwinąć
Pretor Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 O jaki nowy osprzęt chodzi Ci kolego Norbi TDI ? Ja na gdzieś na forum czytałem że zmieniono oznaczenie z AFN na AVG z tego powodu, że skończyła się numeracja tego oznaczenia. Nie mówię, że nie masz racji, pytam z ciekawości.
Norbi TDI Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 Skrzynia, komputer z bardziej istotnych osprzęt turbiny (co do całego turbo niekoniecznie), filtr, dolot z mniej istotnych. Poprawili to co było gorsze detale ale zawsze coś :gwizdanie:
Wihajster Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 O jaki nowy osprzęt chodzi Ci kolego Norbi TDI ? Ja na gdzieś na forum czytałem że zmieniono oznaczenie z AFN na AVG z tego powodu, że skończyła się numeracja tego oznaczenia. Nie mówię, że nie masz racji, pytam z ciekawości. i to jest prawda
odzim Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 Skrzynia, komputer z bardziej istotnych osprzęt turbiny (co do całego turbo niekoniecznie), filtr, dolot z mniej istotnych. Poprawili to co było gorsze detale ale zawsze coś :gwizdanie: skrzynie i komputery to caly czas zmieniali od poczatku produkcji nie tylko z afn na avg , zapewniam cie ze komputery afnow tez sie roznia i jest ich sporo[br]Dopisany: 31 Maj 2009, 16:22_________________________________________________ osprzęt turbiny co masz na mysli chyba nie gruszke bo ją wczesniej zmienili na wiekszą
abezus Opublikowano 31 Maja 2009 Autor Opublikowano 31 Maja 2009 Po pierwsze 115 i 116 ps w modelu B5 to ten sam silnik na PD Dwa: starsza wersia 110PS AFN pod koniec modelu zastapił nowszy ze zmodernizowanym osprzętem silnik AVG 110PS ile kasy masz do wydania ? i który rocznik chcesz auta ? wtedy można bardziej się rozwinąć 30 tys zl, 99-00 najlepiej
odzim Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 kupuj ajt ajm czyli 116 115 po wiruse bedzie zapitalac jak zla
abezus Opublikowano 31 Maja 2009 Autor Opublikowano 31 Maja 2009 no wlasnie szukalem 1.8T ale patrzac po allegro... Tam widac ze jednak kryzys jest Ani jedno b5 nie przehcodzi mojego przesiewu kiedys jak jeszcze nie mialem pieniedzy uskladanych i sobie patrzylem to byly takie 2,3 na tydzien nad ktorymi mozna bylo sie zastanowic zeby jechac obejrzec. Teraz jak mam pieniadze to nie ma nic... siedze ogladam i kompletna tragedia wiec doszeldem do wniosku ze moze zaweze krag poszukiwan i dizelka poszukam
odzim Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 za taka kaske możesz powybrzydzać w b5 i bierz 2000 albo 2001 początek roku ps. a nie lepiej pojechac do naszych sasiadow tam latwiej jest kupic cos dobrego ja zawsze latam do München i zawsze jest w czym wybierać
abezus Opublikowano 31 Maja 2009 Autor Opublikowano 31 Maja 2009 ale kurde euro w takiej cenie ze ja sam nie wiem osobiscie wolalbym 1.8TQ ale nie wiem jak wyjdzie w niemczech a dizel na pewno jeszcze drozej wyjdzie Wiadomo ze jak pojedziesz do niemiec to wiesz co kupujesz (o ile nie bierzesz auta od turasa czy innego wynalazka). Takie cos by mi najbardzije pasowalo ale przy cenach euro to tylko sie zaplakac. Z drugiej strony handlarze nie maja euro taniej tylko kupuja gorsze auta i slatego jeszcze na tym zarabiaja. No jeszcze sie bede msuial zastanowic powaznie
odzim Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 ale kurde euro w takiej cenie ze ja sam nie wiem osobiscie wolalbym 1.8TQ ale nie wiem jak wyjdzie w niemczech a dizel na pewno jeszcze drozej wyjdzie Wiadomo ze jak pojedziesz do niemiec to wiesz co kupujesz (o ile nie bierzesz auta od turasa czy innego wynalazka). Takie cos by mi najbardzije pasowalo ale przy cenach euro to tylko sie zaplakac. Z drugiej strony handlarze nie maja euro taniej tylko kupuja gorsze auta i slatego jeszcze na tym zarabiaja. No jeszcze sie bede msuial zastanowic powaznie dokladnie przeciez za darmo ich nie dostaja ,do 5000 tys euro kupisz spokojnie dodaj z 1500 koszty wyjazdu i 1500 koszty rejestracji i masz co chcesz i jeszcze ci zostaje z tych 30 tysi na wirusa masz przykladowy link http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/miniSearch.html?isSearchRequest=true&minPrice=&maxPrice=6001&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&maxFirstRegistrationDate=&minMileage=&maxMileage=&ambitCountry=DE&zipcode=8&export=ALSO_EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=74&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=97&maxPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=DIESEL&siteId=GERMANY&customerIdsAsString=&crossBorderSearchEnabled=true&lang=pl spójrz na przebiegi przynajmniej jakies realne a tu limuzynka http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=113571141&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=74&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=97&maxPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&maxPrice=6001&ambitCountry=DE&zipcode=7&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=&crossBorderSearchEnabled=true&lang=pl&pageNumber=1
AdoKrycha007 Opublikowano 6 Września 2011 Opublikowano 6 Września 2011 100 115 to silniki pd czyli na pompowtryskach a 90 110 na pompie rotacyjnej, Witajcie, Powoli zabieram się do poszukiwań (i trochę do doedukowania) mojej wymarzonej A4 B5 Sedan 1,9 TDI. Interesuje mnie rocznik 99-00, po ostatnim lifcie. O ile 20 tyś PLN na to starczy ;-) Autko chciałbym do zwykłej, spokojnej, ludzkiej, kulturalnej i rodzinnej jazdy - zero tuningów, chiptuningów itd.. Więc pytanie celem upewnienia... 1,9 TDI 110 koni w roczniku 99-00 to będzie motor bankowo bez pompowtrysków? Bo właśnie nie chcę silinika na pompowtryskiwaczach.. I drugie pytanie - jakie kody silnika w tym roczniku będą bankowo bez pompowtrysków...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się