Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Czy wymieniać napinacz paska rozrządu ?


ripper774

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przymierzam sie do wymiany rozrządu w mojej Audi. Będzie to pierwsza wymiana rozrządu mam w tej chwili przebieg 144 tyś km.Chciałbym się poradzić czy wymieniać też hydrauliczny napinacz paska czy też nie. W ASO w twierdzą żeby wymienić tylko pasek i rolki , bez napinacza i pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przymierzam sie do wymiany rozrządu w mojej Audi. Będzie to pierwsza wymiana rozrządu mam w tej chwili przebieg 144 tyś km.Chciałbym się poradzić czy wymieniać też hydrauliczny napinacz paska czy też nie. W ASO w twierdzą żeby wymienić tylko pasek i rolki , bez napinacza i pompy.

To, co mówia "fachowcy" w ASO ma sens. Teraz zmień goły rozrząd, a za jakiś czas przyjedziesz znów go rozebrać, żeby zmieńić pompę i napinacz. Jedna robota a podwójny zysk :acute:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmienialem niedawno pompe,bo sie rozleciala ,no to przy okazji zrobilem rozrzad,ale tylko pasek,bo moj mechanik powiedzial,ze mozna,ale jesli wszytsko jest w dobrym stanie ,to jak chce,on zalozy tylko pasek i pompe,a reszte zostawi-ja tak zrobilem,ale najlepiej wymienic wszytsko

w silniku ALT pasek wymienia sie przy 180tys

tak podaje autodata

jesli wymieniasz pasek to wymien przy tym wszystkie rolki i napinacze,sprawdz pasek i napinacz przy klimie bo lubi sie przycierac

przy 180 tys to jeszcze pompa wody obowiazkowo,bo dlugo nie polatasz na starej i bedzie,jak truckmaniak napisal-jak robic,to wszystko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wszyscy piszą wymień cały komplet. Sprawdź też pasek alternatora i klimy bo warto wymienić wszystko za jednym razem. Może koszt części będzie większy ale wymiana jedna. Po co za parę miesięcy masz płacić za wymianę paska klimy i alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne paski wg uznania - ja bym zostawił. Niech mechanior obejży, ale jak masz płytę pod silnikiem to powinny jeszcze długo polatać.

Napinacz wymień, tak samo jak napinacz paska klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Definitywnie zmieniaj razem z pompa i napinaczem. Mozesz tez poprosic w ASO o pisemna gwarancje, ze jak cos nawali za niedlugo to zaplacisz tylko za materialy. Zobaczysz jak szybko zmienia zdanie :decayed:

wymień wszystko... aso gada inaczej niż instrukcja. ja mam avj i aso twierdzi że co 80tys wymiana a instrukcja że co 180... kto mądrzejszy? ja mam serwisowany wózek i mam już prawie 200tys przejechane i jak pytałem co będzie jak pasek strzeli- to robią głupie miny i móią że lepiej wymienić za wczasu... tylko po co tak wcześnie... także dla właśnego spokoju lepiej wymień całość i masz z grzywki na 80tkm. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO gadają bzdury, bo tam są "fachowcy" z łapanki, czyli tzw. wymieniacze, a nie mechanicy. W ASO można co najwyżej kupować części (po sprawdzeniu czy takich samych nie kupi się gdzie indziej i taniej). Rozrząd wymienia się cały z pompą i napinaczem. Bardzo częstym zjawiskiem jest właśnie cieknąca pompa po wymianie paska bez zmiany pompy. No i masz robotę od początku, bo pompa jest napędzana paskiem, więc wszystko trzeba demontować i oczywiście znów płacić za robotę. Tak samo z napinaczem, teoretycznie powinien wytrzymać, a w praktyce wymieniasz go dla świętego spokoju, bo jak trzaśnie (a niejednemu trzasnął) to sam chyba wiesz co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie po wymianie rozrządu pasek, rolki, napinacz i pompa koszt części 900zł zakupione w ASO. Wymiana 250zł w nieautoryzowanym warsztacie (czas wymiany ok 4,5 h) bez demontażu pasa przedniego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wymienił pasek, rolki i pompę ale bez samego naciągacza tylko jego rolkę

Jak oni to zrobili bez demontażu pasa przedniego?? Byłeś przy wymianie??

Nie wiem jak to robią, ale jest to możliwe. Mi padł naciągacz (jako mechanizm, nie rolka) i bez problemu mi to zrobili bez ściągania pasa. Dodatkowo zagadalem czy trzeba będzie ściągać pas tak jak do rozrządu to popatrzyli na mnie dziwacznie jakbym z kosmosu przyleciał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem dwa miesiące temu rozrząd i nie obeszło się ściągania pasa przedniego. To chyba zależy od mechaników i jaki mają sprzęt.

No nie wiem, jak to wyglada przy 1,9 TDI, gdzie motorownia jest sporo mniejsza, ale przy Twoim silniku to chyba był zespół Davida Copprfielda :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to by gość nawet do śruby nie dosięgnął bez ściągania pasa przedniego,

a w temacie to zależy jedni wymieniają inni nie ale jak chcesz żeby nowy pasek wytrzymał cały swój przebieg to lepiej wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy zauwazcie, czesto tak jest, ze jak nie wymienimy wszystkiego to po wymianie paska bardzo szybko pada reszta podzespolow. Jest to spowodowane nierownomiernym zuzyciem elementow. Wymieniamy pasek bez napinacza... stary pasek byl juz zuzyty, lekko rozciagniety i napinacz pracowal w innym zakresie. Wkladamy nowy pasek, ktory jest sztywniejszy i odrobine krotszy niz poprzedni - napinacz pracuje w innym zakresie i awaria gotowa. Podobnie jest z pompa itd.

Dlatego polecam zawsze wymiane kompletu... mamy pewnosc, ze wszystko jest OK i nie bedziemy musieli powtarzac operacji.

Swoja droga, pierwszy raz slysze, zeby wymieniac kompletny rozrzad bez sciagania przodu :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...