[ALL] Passat B5 po SWAP-ie silnika na 2.0 TDI + mody komfortowe (ex Rogalowe wozidło)

    22 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Duża część ludzi z tego forum zna ten wóz. Tak się złożyło, że jego nowym posiadaczem będzie mój ojciec.

    Założenia projektu - komfortowy dupowóz dla starszego pana, niezawodny i trwały. Bazą wyjściową był Passat B5 1997 r. silnik AFN.

    Dotychczasowe modyfikacje:

    - SWAP silnika na 2.0 TDI 8V o oznaczeniu kodowym BGW (silnik identyczny konstrukcyjnie z AVF/AWX, ale o pojemności powiększonej do 2.0 - nie ma nic wspólnego z motorami z A4 B7) + dolot od AWX (kolektor, rury),

    - turbina GT1749VA,

    - skrzynia 6 + sprzęgło 240 mm,

    - cała elektryka przerobiona pod PD,

    - środek z bananową skórą od Passata B5 FL 2003 r. (łącznie z deską rozdzielczą i konsolą środkową),

    - climatronic,

    - ksenony,

    - radio 2 DIN Delta 6,

    - szyba przednia podgrzewana elektrycznie z Passata W8,

    - teraz coś co nie jest za bardzo komfortowe, ale wóz trzyma się jak szalony gleby :evil: - zawias KW + amory Koni - 30 mm,

    - hamulce przednie 312 mm,

    - przewody hamulcowe w oplocie stalowym,

    - wydech od AWX (inny jak w AFN) z usuniętym katem,

    - intercooler z kierownicą powietrza od A4 B5 FL + wycięte większe doloty w kratce zderzakowej,

    - koła 16" z Skody Superb.

    Całość prac wykonana w MR Motors. Najciekawsze jest sterowanie elektroniczne - BGW ma seryjnie DPF i sterowany jest przez EDC16. Witek wyczarował program pod te pompki na EDC15+ i wszystko chodzi jak złoto :kox:

    Jak na tą chwilę wóz ma 138 KM i 317 Nm. Taki lajcik na dotarcie. Później zamiarem jest osiągnięcie ok 165 KM i ok 350 NM - w sam raz dla dziadkowozu :decayed:

    Zdjęcia parcha i wykresy załączę w późniejszym terminie.

    Jako ciekawostkę podam, że na trasie po kraju dość zdrowo poganiany wóz spalił 6,4 l/100 km :good:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Naprawdę mnie zadziwiasz. :thumbup:

    Nawet nie można tego nazwać modyfikacją. Może lepiej tworzeniem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nawet nie można tego nazwać modyfikacją. Może lepiej tworzeniem.

    święte słowa...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    wariat ... :evil:

    jeszczenie nie tak dawno czytalem o pasku B4 papy a tu juz B5 ... i po modach ... :naughty:

    IC-ek wystarczy ... ? zrob fotki tych powiekszonych wlotow...

    skrzynia ta co byla [V6 ?]

    generalnie to nadal ten sam motor co byl tylko bez pompek,turbo i reszty gratów ... ?

    nie taniej wyszlo by kupic jakiegos B5 FL z AWX/aVF pod maska ... rozumiem ze to nie w Twoim stylu kupic seryjne auto ... :evil:

    p.s zadnych gratisów nie ma w mocy ... :mysli:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    wariat ... :evil:

    IC-ek wystarczy ... ? zrob fotki tych powiekszonych wlotow...

    skrzynia ta co byla [V6 ?]

    generalnie to nadal ten sam motor co byl tylko bez pompek,turbo i reszty gratów ... ?

    nie taniej wyszlo by kupic jakiegos B5 FL z AWX/aVF pod maska ... rozumiem ze to nie w Twoim stylu kupic seryjne auto ... :evil:

    p.s zadnych gratisów nie ma w mocy ... :mysli:

    Skrzynia inna - krótka z silnika BGW. Motor taki jak był ale inny egzemplarz, bez portingu, pompek, wałka, ... czyli seryjny słupek BGW. IC powinien wystarczyć.

    Taniej by chyba nie wyszło, poza tym jeżdżenie serią nie przystoi :decayed:

    Mocy nie ma gratisów bo na razie jest taki próbny program na rozruch i należy go bardziej traktować jak AWX (130 KM), a nie BGW :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    wariat ... :evil:

    IC-ek wystarczy ... ? zrob fotki tych powiekszonych wlotow...

    skrzynia ta co byla [V6 ?]

    generalnie to nadal ten sam motor co byl tylko bez pompek,turbo i reszty gratów ... ?

    nie taniej wyszlo by kupic jakiegos B5 FL z AWX/aVF pod maska ... rozumiem ze to nie w Twoim stylu kupic seryjne auto ... :evil:

    p.s zadnych gratisów nie ma w mocy ... :mysli:

    Skrzynia inna - krótka z silnika BGW. Motor taki jak był ale inny egzemplarz, bez portingu, pompek, wałka, ... czyli seryjny słupek BGW. IC powinien wystarczyć.

    Taniej by chyba nie wyszło, poza tym jeżdżenie serią nie przystoi :decayed:

    Mocy nie ma gratisów bo na razie jest taki próbny program na rozruch i należy go bardziej traktować jak AWX (130 KM), a nie BGW :wink4:

    a dlaczego wybor padl na BGW ... taki sie trafil czy taki mial byc ?

    i skad ten pomysl sterowania przez EDC15+ ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a dlaczego wybor padl na BGW ... taki sie trafil czy taki mial byc ?

    Bo to porządny motor, o większej jak AWX pojemności i rocznik 2005 ;)

    EDC-16 steruje BGW w wersji seryjnej czyli z DPF. W tatowozie oczywiście nie ma DPF :decayed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    i skad ten pomysl sterowania przez EDC15+ ?

    A po co mu 16,jak i tak w zalozeniu DPF mialo nie byc.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    EDC-16 steruje BGW w wersji seryjnej czyli z DPF. W tatowozie oczywiście nie ma DPF :decayed:

    nie lepiej/latwiej bylo zrobic mod na EDC16 [wywalic limitery DPF i takie tam :wink4:] niż zmuszac ;) EDC15+ ....

    pytam z czystej ciekawosci ...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja napisze po raz kolejny, wielki szacun :notworthy: mnie interesuje kosztorys, całość z wozem ile wyjdzie??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    EDC-16 steruje BGW w wersji seryjnej czyli z DPF. W tatowozie oczywiście nie ma DPF :decayed:

    nie lepiej/latwiej bylo zrobic mod na EDC16 [wywalic limitery DPF i takie tam :wink4:] niż zmuszac ;) EDC15+ ....

    pytam z czystej ciekawosci ...

    Tylko dlatego ze łatwiej jest dogadac EDC15 z reszta sterowników passata model 98 !! :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    BGW czy BPW :mysli:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    EDC-16 steruje BGW w wersji seryjnej czyli z DPF. W tatowozie oczywiście nie ma DPF :decayed:

    nie lepiej/latwiej bylo zrobic mod na EDC16 [wywalic limitery DPF i takie tam :wink4:] niż zmuszac ;) EDC15+ ....

    pytam z czystej ciekawosci ...

    Tylko dlatego ze łatwiej jest dogadac EDC15 z reszta sterowników passata model 98 !! :wink4:

    i wszystko jasne ... :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    BGW czy BPW :mysli:

    BGW - motor 2.0 8V z Passata B5 FL roczniki 2003-2005 r., seryjnie miał DPF i 136 KM, nie ma wałków wyrównoważających i zabieraka pompy oleju, czyli jest to taki AWX powiększony na 2.0 :cool1:

    Dobra roboty zakończone, wóz wystrojony. Wyszło jak dobrze pamiętam 163 KM 367 Nm absolutnie bezdymne :good:

    Silniczek chodzi jak szwajcarski zegarek - chciałbym, żeby mój 2.0 16V w A4 tak pracował ;(

    Chłopaki z MR Motors odwalili jak zwykle kawał porządnej roboty. Samochodem po złożeniu (w zasadzie stworzeniu od podstaw :decayed: ) i przetestowaniu go na hamowni pojechałem w trasę 1200 km i powróciłem bez przygód :good:

    Ciekawostka - wóz bezpośrednio po złożeniu miał 138 KM, po trasie 142 KM, po leciutkim modzie ma 163 KM.

    Oto i wykresik:

    3db830350526f0cdm.jpg

    Przerobiona kratka z kierownicą powietrza od A4 B5 FL:

    e71e5c8d793a598am.jpg

    Brudas w całości:

    28ade036507acc4dm.jpg

    Motorownia:

    50de2a1b0c308ac4m.jpg

    eb309c0cfba39336m.jpg

    Banan do lansu:

    e26bb155fe30f71am.jpg

    5a0df19f15e9f071m.jpg

    937e2f2c922323c2m.jpg

    Dawca banana (a może Rogala) :polew: :

    b72dec8678764a9fm.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    soft to chyba tylko lizniety ... i to czubkiem jezyka ... :naughty:

    a co do kratki dolotu to tylko wycieta zostala tylna scianka z oryginalu czy cos jeszcze ... ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a co do kratki dolotu to tylko wycieta zostala tylna scianka z oryginalu czy cos jeszcze ... ?

    Wycięta praktycznie cała tylna ścianka poza jednym żebrem usztywniającym i zastosowana kierownica powietrza z A4 B5 lift (jest zdecydowanie lepsza od tej z Passata bo prawie 3x większy ma chwyt powietrza).

    Program tak liźnięty, że nie mogę zmusić parcha do zakopcenia na drodze, nawet jak się staram :evil: - czyli naprawdę lajcik bo to dla starszego Pana nie ściganta ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Program tak liźnięty, że nie mogę zmusić parcha do zakopcenia na drodze, nawet jak się staram :evil: - czyli naprawdę lajcik bo to dla starszego Pana nie ściganta ;)

    co to za dizel ze nie dymi ... :naughty: to jakas popierdółka jest ... :decayed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    może to benzynowy dizel :naughty::decayed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    kolejne auto Jaro4444 zrobione , ciekawe czym teraz nas zaskoczy.

    A może juz są jakieś nowe plany na przyszłość :gwizdanie: :gwizdanie:

    Autko super widziałem je jak stało u Rogala a teraz jeszcze fajnie jeździ. :cool1: :cool1:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Teraz jest moda na dizle kopcace na jasny kolor (olejowy) :polew:

    Szerokiej drogi życze Irku Twojemu Tacie.

    Pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    może to benzynowy dizel :naughty::decayed:

    Widzisz Kolego i Twoje słowa prawie się sprawdziły - ojciec jadąc do Berlina, zajechał w Szczecinie na stację paliw, powiedział pracownikowi "ON normalnego do pełna" i poszedł płacić do kasy. Ruszył, przejechał 200 m i samochód zgasł. Na szczęście nie wiedział co się dzieje więc dzwoni do mnie i opier.... mnie za źle działający immobilajzer i alarm :shocked:

    No dobra chwila myślenia i pytam się co zalał do baku. Konsternacja, sprawdzenie i okazuje się, że dolali mu ponad 20l benzyny do ON. Motor zapowietrzył się oparami benzyny i zgasł - na szczęście. Sciągnęli go do stacji paliw, spuścili paliwo, zalali czystego ON, odpowietrzyli, spisali oświadczenie dla ubezpieczyciela i w drogę. Więc w ciągu paru min pracownik stacji wynalazł benzynodiezla, tylko przez jego głupotę szlag trafił dwie pompki. :wallbash:

    Właśnie trwa rozpatrywanie wniosku o odszkodowanie u ubezpieczyciela stacji z OC działalności gospodarczej...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Niezły szajs odwalili na stacji, nie słyszeli, że to klekot ???

    Rogal to Rogal :) bardzo dobrze wspominam moją skradzioną niunię zoptymalizowaną u Rogala :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy