Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Wymiana odmy na stary czy nowy typ ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Przymierzam sie do serwisu mojej niuni. Oleje, filtry i inne rzeczy. Chcialbym wymienic tez odme. I teraz pytanko, czytalem u nas na forum, ze mozna wymienic odme starego typu na ta nowego typu (chyba cala plastikowa) - czy to taka?

http://www.allegro.pl/item658313611_separator_oleju_odma_vw_audi_2_5_tdi_v6.html

Jednak Piotrus na AKP pisal, zeby pod zadnym pozorem nie wymieniac na nowy typ. Nie znalazlem odpowiedzi dlaczego. Wymienial ktos z Was na nowy typ? Czy jest to uzasadnione i bezpieczne?

Orientujecie sie moze ile kosztuja te odmy w ASO?

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam niestety nieduzo moge ci pomóc w temacie. Ostatnio wymieniałem odme w swoim BFC w sumie okazalo sie ze nie potrzebnie. Koszt samego filtra plus uszczelki to 280 zl. Przy okazji trzeba wymienic uszczeliki od weza EGR, ponieważ trzeba go zdmontować.

Opublikowano

Przymierzam sie do serwisu mojej niuni. Oleje, filtry i inne rzeczy. Chcialbym wymienic tez odme. I teraz pytanko, czytalem u nas na forum, ze mozna wymienic odme starego typu na ta nowego typu (chyba cala plastikowa) - czy to taka?

...

http://www.allegro.pl/item658313611_separator_oleju_odma_vw_audi_2_5_tdi_v6.html

Ta odma do której link podałeś to "stary" typ.

Nr katalogowy "Nowego" typu to: 059 103 464 i kosztuje około 226,00 PLN

Opublikowano

Czytalem na A6Klub, ze odmy starego typu nie powinno sie wymieniac na nowy typ bo nie jest to drowe dla silniczka. Co Wy na to?

Opublikowano

Czytalem na A6Klub, ze odmy starego typu nie powinno sie wymieniac na nowy typ bo nie jest to drowe dla silniczka. Co Wy na to?

nie wiem czy tak jest, lecz sam fakt, ze 'stary' typ jest w dalszym ciagu produkowany i 'nowy' nie jest zamiennikiem (pomimo ze pasuje) jest dosc znaczace. Ja bym poszedl do ASO, poprosil o odme do samochodu (po numerze vin) i zastosowal dokladnie to, co mi dali.

Chyba ze chcialbys przetestowac na swoim AFB jak spisuje sie nowszy typ i zdal relacje (na pewno wzbogaci to nasze wspolne doswiadczenie techniczne i zapewni wdziecznosc forumowiczow). Poniewaz byloby to juz lekka przesada :), nie zapytam czy warto ....

Opublikowano

Czytalem na A6Klub, ze odmy starego typu nie powinno sie wymieniac na nowy typ bo nie jest to drowe dla silniczka. Co Wy na to?

nie wiem czy tak jest, lecz sam fakt, ze 'stary' typ jest w dalszym ciagu produkowany i 'nowy' nie jest zamiennikiem (pomimo ze pasuje) jest dosc znaczace. Ja bym poszedl do ASO, poprosil o odme do samochodu (po numerze vin) i zastosowal dokladnie to, co mi dali.

Chyba ze chcialbys przetestowac na swoim AFB jak spisuje sie nowszy typ i zdal relacje (na pewno wzbogaci to nasze wspolne doswiadczenie techniczne i zapewni wdziecznosc forumowiczow). Poniewaz byloby to juz lekka przesada :), nie zapytam czy warto ....

Hehe, dlatego pytam, czytalem u nas na forum wypowiedzi min 2 osob, ze tak podmienili. Bylo juz jakis czas temu. Dlatego pytam jak im sie sprawuje. Czy nie ma problemow. Ja testowac na swoim AFB nie za bardzo chce :evil:

I skonczy sie tak, ze szmacianke zakupie :-)

Opublikowano

Hehe, dlatego pytam, czytalem u nas na forum wypowiedzi min 2 osob, ze tak podmienili. Bylo juz jakis czas temu. Dlatego pytam jak im sie sprawuje. Czy nie ma problemow. Ja testowac na swoim AFB nie za bardzo chce :evil:

I skonczy sie tak, ze szmacianke zakupie :-)

Latwo sie nie dowiemy....

biorac pod uwage ze 'nowa' jest dozywotnia (?), stara podlega wymianie co rozrzad - to musieliby przejechac min 120 tys km aby obalic lub potwierdzic teze ze odmy sa zamienne bez negatywnych skutkow. Rowniez chetnie poznam wynik ... ale do mojego AFB kupilem 'szmatke'.... i mysle ze dokad beda mi w ASO dawac 'szmatke' po vinie - bede mial szmacianke. Tak naprawde to problem jest akademicki' - ile razy wymienie te odme... (przy zakupie pomijam) raz, dwa razy ? (gdyby rzecz dotyczyla filtra oleju, to rozumiem, ale tak....) kup szmate i zapomnij o problemie.

Opublikowano

Stary model odmy jest montowany do silników z starym układem olejenia a nowy z nowszym są tam znaczne zmiany min.pompa .Zakładając do starego nowy typ odmy zmieniamy ciśnienia w układzie olejenia i co za tym idzie może powodować dymienia,gorsze smarowanie itd.tu macie adres zapożyczony z forum A6 który w jakimś małym procencie wyjaśnia kombinację z odmą starego typu.http://www.a6klub.pl/a6-c5-26-tdipomocy-przy-odmie-vt9298.htm#114896

Opublikowano

Zakładając do starego nowy typ odmy zmieniamy ciśnienia w układzie olejenia

Ze gdzie niby?

To jakaś całkiem nowa teoria.

Opublikowano

W poście wyżej podałem link z forum A6 (kopalnia wiedzy temat odmy trzeba użyć szukaj i ).Proszę przeczytać wypowiedzi Piotrusia :wink4:

Opublikowano

Proszę przeczytać wypowiedzi Piotrusia :wink4:

Z tych wypowiedzi wynika tylko maslo-malslane lub flaki z olejem.

Ludzie z a4 jezdza na nowszym typie,a gdybanie piotrusia zastawmy jego fanom.

W aucie FAZEGO( http://www.a4-klub.pl/smf/profiles/fazy-u27947.html ) z naszego forum jest wymieniona odma na nowszą i nic się nie dzieje, a zrobił nim od wymiany ok. 30kkm

Opublikowano

Założyłem nowy typ jakieś 10 tys temu (przy 170 tys). Pasuje idealnie brak wycieków. Jak się skończą wałki to powiem. Nie widzę sensu montować tego szmacianego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...