Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Uruchomienie klimatronika...


Simon

Rekomendowane odpowiedzi

Gdy kupiłem A4 z Belgii była zdemontowana rolka napinacza i nie działała klima, a na VAGu pojawiały się błędy 15.7 15.5 i 15.3 (różnie) i to mimo ich kasowania.

Postanowiłem więc uruchomić niesprawną klimę i usunąć przyczynę błędów klimatronika...ale po kolei:

1).w znanym serwisie aukcyjnym kupiłem kompletne ramię z ori rolką napinacza paska wielorowkowego klimy koszt 100zł zamienniki w sklepach ok.90zł Made in Slovakia ale lepiej kupić z dobrymi łożyskami. Do tego kupiłem pasek Contitech 4PK856 za 22zł w motoryzacyjnym.

rolka.jpg

2).następnie żeby sprawdzić poszczególne elementy klimy:

a).czy chwyta elektrosprzęgło sprężarki klimy odpiąłem wtyczkę z czujnika niskiego ciśnienia i zwarłem dwa przewody w jej środku (zasymulowałem obecność środka R134a w klimatyzacji i jego prawidłowego ciśnienia)

B).podłączyłem VAGa i zrobiłem OUTPUT TESTS kanału 08 czyli Klimatyzacji mamy tam po kolei: elektro sprzęgło, dmuchawę, silniczki - wszystkie, wentylator elektryczny (mój po zimie trochę głośno chodził), test wyświetlacza temp zewnętrznej, test silniczka zasysającego powietrze wewnętrzne samochodu na czujnik jego temperatury, segmenty wyświetlacza klimatronika

3).gdy testy wszystkie przeszły oki na krótko na uruchomionym silniku włączyłem sprężarkę żeby sprawdzić czy nie jest zatarta, jednak nie jest to pochwalane przez fachowców od klimy, ponieważ sprężarka wywala z siebie olej syntetyczny, który smaruje układ (IceMan)

4).następnie sprawdziłem szczelność układu azotem(cena) ok.25zł...okazało się iż nieszczelny jest parownik klimatyzacji...i tu zaczęły się duże schody i wyszło dlaczego Belg zdemontował całkowicie rolkę napinacza u nich koszty "naprawy" to ok.500-700euro tam wymieniają elementy na nowe i raczej nikt w garażu nie serwisuje klimy a serwis wstawia nowe elementy

5).zdemontowałem z Bratem cały kokpit, dosłownie zostają praktycznie gołe kable: demontuje się obie poduchy, kanał środkowy, kierownicę, wyciąga cały kokpit itp itd...(parę zdjęć).Koszt w ASO ACWrocław to 520zł

Dodano:.........................Demontaż kokpitu...........................................................................................

[większość to śruby na klucz 8 i parę na klucz nr 10 (przy AirBagu pasażera)]

[prace powinny być poprzedzone odłączeniem Akumulatora na jakąś co najmniej godzinę przed demontażem poduszek]

a).demontujemy schowek pasażera (5 śrub 8ek) i osłonę nad nogami kierowcy (4 śruby 8ki), żeby dojść do dwuch z tej i tej strony zdejmujemy podważając śrubokrętem boczne osłony kokpitu(są nawet rysunki Audi)

demonta_3.jpg

B).wyjmujemy tylką popielniczkę i wkłądamy trzy śrubokręty w oznaczone miejsca złącza diagnostycznego obd wciskamy je w dół (wyskoczy z obudowy kanału) i odkręcamy śrubę nr 13 zdj.

demonta_.jpg

c).demontujemy (wykręcamy) gałkę biegów i mieszek jak w poście "Wymiana mieszka" ściągamy pierwszy i drugi plastik z rączki hamulca "ręcznego" kolejno i silnie ciągnąc, nie ma tam śrub itp rzeczy siedzi na wcisk

demonta_2.jpg

d).po odbu stronach kanału środkowego pod zaślepkami są dwie śruby 8 odkręcamy je

e).wyjmujemy radio i odkręcamy dwie śruby 8 trzymające blende środkową (u mnie drewno :smile: ) następnie odkręcamy dwa imbusy trzymające panel klimatronika.

f).odkręcamy cztery śruby 8 trzymające cały kanał środkowy do środkowej konsoli oraz jedną nakrętkę 8 ukrytą pod zaślepką kanału środkowego po prawej stronie nóg kierowcy i wyjmujemy obie części kanału środkowego z autka!(odpinająć złącze plastikowe (3przewody) od zapalniczki i jej podświetlania)

g).odkręcamy cztery śruby 8, które trzymają cały plastik środkowy do metalowych obejm kokpitu(łatwo dostępne i widoczne).Ściągamy ten plastik odczepiając kostki od włączników elektrycznych (p.mgielne itp.)

h).odpinamy złącze poduszki pasażera (pomarańcz) i wykręcamy wszystkie śruby które ją trzymają - 10tki i jedna 8ka.Cała poduszka schodzi w dół....(Uwaga na blachy wokól poduchy są najostrzejsze - krawędzie)

air.jpg

i).demontujemy liczniki odkręcając dwie śrubki na krzyżaka, znajdujące się pod zaślepką.Odpinamy złącza z tył i wyciągamy na zewnatrz.

air2.jpg

j).Demontaż kierownicy....demontujemy poduszkę kierowcy przez odkręcenie dwóch imbusów z tył po obu jej stronach...i odpięcię pomarańczowej wtyczki AirBagu.

air23.jpg

odkręcamy samą kierownię - nakrętka chyba 34, ale nie ściągamy bo musimy odczepić złącza klaksonu i AirBagu, które są pod plastikiem osłaniającym kolumne

k).następnie odkręcamy: zatrzask regulacji wysokości kierownicy (2xśruba krzyżak), plastik - osłonę kolumny kierownicy (2xśruba krzyżak malutkie i głęboko oraz trzy małe z przodu mocujące plastik do manetek) oraz imbus pozyjci tego plastiku.Wszystkie pozycje w k).widać od spodu kierownicy.

l).odpinamy złącza kierownicy (patrz.j)) i ja sciągamy,odkręcamy od góry imbus zaciskowy (poprzeczny) manetek, odpinamy je z złącz i już. Odkręcamy jeszcze tylko dwa krzyżaki mocujące, ukryte podspodem plastiku osłony pod kolumna kierownicy. Trudno je dostrzec ale są takie same jak te mocujące licznik (patrz i).) Wszystko przy kierownicy mamy zdemontowane!!!

m).ostatni punkt to demontaż samej dechy rozdzielczej a to już przyjemność :lol: po całej długości kokpitu umieszczone są śruby mocujące kokpit do belki konstrukcji (od sopodu) są to już tylko czarne ósemki (8) (na zdjęciu mniej więcej w miejscach czerwonych kresek)- jeśli odkręcono poprawnie wszystkie śruby (10) z punktu h). Jest jeszcze nakrętka mocująca kanał powietrza w kokpicie z kanałem doprowadzającym z nagrzewnicy(na zdjęciu w miejscu niebieskiej kreski)

kokpit.jpg

n).delikatnie wyciągamy cały kokpit w przód - zeskoczy z dwóch zatrzaskuw na podszybiu, i...najgorsza robota z całej rozbiórki (szły wiązanki na dyrekcje Audi :rotfl: ) od spodu musimy dotrzeć do trzech śrubek 8ek mocujących kratkę nawiewu na podszybiu!Odkręcamy je :lol: cofamy kokpit spowrotem wyjmujemy w góre kratkę nawiewu i odczepiamy od niej złącze trzykablowe czujnika światłą słonecznego (w tym cypelku)

o).teraz możemy całkowicie wysunąć i wyjąć kokpit!!! :lol:

............................................................................................................................

pasazer.jpg

kierownica.jpg

kanal.jpg

pusto.jpg

i wyjąłem z kanału klimatyzacji winny nieszczelności w układzie parownik:

parownikk.jpg

6).na pierwszy rzut oka był okej ale zawiozłem go do firmy która zajmuje się lutowaniem takich rzeczy i po sprawdzeniu okało się że jest nieszczelny w środku na zgrzewach!Polutowali mi to w dwa dni i sprawdzili na szczelność na 12atm.Koszt operacji 80zł. Koszt nowego w ASO 1240zł

naprawa.jpg

7).skoro już miałem parownik na wierzchu wyczyściłem go całego dokładnie szczoteczką i płynem do naczyń (IceMan) o zapach grapejfrutowym :lol: chodziło o odgrzybienie i pozbycie się Tego zapachu, po tej operacji dokładnie go wysuszyłem i był gotowy do założenia:

naprawa2.jpg

8).ponieważ miałem błędy silniczków klap rozkręciłem wszystkie cztery ich mechanizmy w celu wyczyszczenia z pyłu grafitowego i przeszlifowania papierem ich rotorów.Cena nowego silniczka w ASO coś ok.530zł...

silniczki.jpg

silniczki2.jpg

silniczki3.jpg

9).zmontowałem wszystko do kupy uszczelniając cały kanał silikonem (to ważne, gdyż inacześ na wyższych obrotach dmuchawy świszcze na łączeniach plastików powietrze!!!): kanał, silniczki, parownik, nagrzewnice i założyłem do autka.Podłączyłem VAGa i zrobiłem Basic Settingsy klimy czyli zakodowałem ustawienia zerowe położenia klap silniczków (po operacjach czyszczenia sterownik jakby nie wie w jakich pozycjach znajdują się klapy)

10).i....pojechałem na sprawdzenie szczelności azotem...odłaczyłem przewód od czujnika ciśnienia klimy, żeby nie włączyła się przypadkowo (na azocie) sprężarka klimy.

czujnik.jpg

Można też odłączyć sam przewód od elektrosprzęgła pod plastikiem obok zbiorniczka z olejem od wspomagania.

czujnik2.jpg

Po nabiciu 13atm pojeździłem tak sobie autkiem 3dni.Na trzeci dzień pojechałem sprawdzić ciśnienie azotu tzrymało 13atm :lol:

11).tu już zaczęła się robota chłopaków od klimy czyli zrzucenie azotu i podłączenie sprzętu do obsługi klimy. W tych kwestiach już za bardzo nie czaję, specjaliści wiedzą o co chodzi (IceMan) wiem tyle, że osuszali mi klimę próżniowo 45min, następnie profilaktycznie wtrysnęli 50g oleju smarującego i 650g środka R134a

12).Efekt jest taki że na pierwsze ciepłe dni ja mam przyjemną atmosferkę w mojej :a4fan: coś pięknego!

P.S. Dziękuję za całą pomoc Wszystkim którzy mi pomagali fizycznie (Brat) i konkretną wiedzą z zakresu klimatyzacji (iceMan)

Jeśłi ktoś ma jakieś sugestie chciałby żebym wrzucił jakieś dodatkowe zdjęcia czy b.szczegółowy opis to proszę o info.

[Wszelkie prace przy samochodach marki Audi powinny być wykonywane pod nadzorem osób dorosłych!]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Simon, super reportaż ;)

może pokusiłbyś się o bardziej szczegółowe rozpisanie demontażu kokpitu (taki step-by-step) ?

Co oznacza to kółko:

http://upload7.postimage.org/700903/photo_hosting.html

Co chciałeś przez to podkreślić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pre w tym miejscu przy błędach typu 13.x 15.x zbiera się pył grafitowy ze ścierających się kostek....i w tym miejscu czyścimy rotor papierkiem ściernym...dokładniejszy opis rozbiórki też mogę zapodać ale się śpieszyłem i nie mam za dużo zdjęć z tego...ale co mam to dorzucę i opiszę...

Kaziu poszukaj w ETCE jest dokładny rysunek tego...ale jest tak (w moim silniku) że pasek idzie ze sprężarki poprzez ramię napinacza(na którym jest rolka napinająca - patrz: zdjęcie rolki) a następnie wchodzi na wał silnika którym jest napędzana sprężarka i nawrót na sprężarkę. Newralgiczne są tu 1). pasek, 2). łożysko igiełkowe rolki napinacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wielkie dzięki!Trochę mało zdjęć zrobiłem w trakcie rozbiórki...

IceMan dużo pracy i kosztów zaoszczędziłem dzięki Twojej pomocy i fachowej wiedzy jeszcze raz dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRAWO!!!!!!!!

Szczerze mówię: ROBI WRAŻENIE.

GRATULACJE!!!

Ps.

Tak wiec możesz już przerabiać angliki na europejczyki

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wszystkim! Dokończyłem, ale jeśli ktoś chce jakieś zdjęcia jeszcze lub jak zdemontować dalej klimatronik to piszcie na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie jak to jest w AFN.

Aby wyjąć całą obudowę w której jest nagrzewnica, parownik i dmuchawa trzeba dodatkowo odłączyć przewody od nagrzewnicy (zdjęcie 7).

Czujnik światła z podszybia można wyciągnąć od góry aby nie bawić się w wyciąganiem go od spodu. Mi wyciągnięcie zajęło z pół godziny dopiero jak wszystko rozkręciłem zobaczyłem, że ten czujnik od góry wychodzi. Przy składaniu wyprowadziłem kabel od czujnika i dokleiłem go taśmą izolacyjną do śruborkęta aby mi nie wleciał do środka (zdjęcie 14 i 15).

22955042.th.jpg 55099307.th.jpg 61176916.th.jpg 16098895.th.jpg 27108343.th.jpg 22591493.th.jpg

Dmuchawę wyczyściłem szczoteczką do zębów w płynie do mycia naczyń, później ją przepłukałem wodą.

Trzeba uważać aby woda nie wleciała do silnika bo się zatrze po pewnym czasie. Nagrzewnicę oraz parownik umyłem też w płynie do mycia naczyń, później suszyły się na słońcu kilka godzin.

Wszystkie silniki otworzyłem aby sprawdzić ich stan w środku i nasmarowałem (zdjęcie 12).

38133385.th.jpg 95301930.th.jpg 68609822.th.jpg 14470919.th.jpg 96888133.th.jpg 17319284.th.jpg 10935272.th.jpg 43895242.th.jpg 34771239.th.jpg 98621240.th.jpg 12226714.th.jpg

Całość zajęła mi 2 i pół dnia głównie przez brak grzechotek i przedłużek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Chce wyczyścić wszystkie cztery silniczki klap. Czy żeby się do nich dostać muszę rozkręcić cały kokpit jak w temacie tutaj. Czy można się jakoś dostać do poszczególnych silniczków w łatwiejszy sposób. Do dwóch wiem ze jest możliwość dostania się przez zdjęcie schowka ale gdzie są dwa pozostałe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa są pod całym "plastikiem" od klimatronika. Chodzi mi o to w czym jest dmuchawa, parownik i nagrzewnica.

Dostęp jest z kanału środkowego, ale kiepski.

Trzeci jest od tyłu po środku - chyba bez dostępu, a ostatni jest dostępny jak zdejmiesz schowek, ale go nie wyciągniesz tak, więc trzeba rozkręcić wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...