Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Uruchomienie klimatronika...


Simon

Rekomendowane odpowiedzi

Witaj SIMON :hi: ja będę musiał siebie wymienić nagrzewnice bo kiepsko grzeje a była już płukana w warsztacie :confused4: i potrzebuje informacji jak krok po kroku zdjąć kokpit żeby czegoś nie uszkodzić. Jeśli możesz udzielić mi tej dokładnej informacji to bardzo proszę o pomoc. Mam pytanie czy przy jakiej wymianie nagrzewnicy trzeba spuścić freon z klimatyzacji? No i jeszcze jak fachowo odpowietrzyć układ po tym wszystkim. Jeśli możesz to napisz. Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdorazowo aby wyciągnąć nagrzewnice z auta musisz spuścić czynnik z układu klimatyzacji. Opis jak zdjąć kokpit masz na pierwszej stronie tego posta. Jeśli już była czyszczona nagrzewnica to może masz auto nie dogrzane, termostat ok ?. Może silniczek klimatronika nie do końca otwiera klapę ciepło/zimno? jakieś błędy na vag'u? Układ sam się odpowietrza podczas pracy silnika i należy go kontrolować co parę kilometrów po napełnieniu :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat ok bo przewody przy nagrzewnicy są gorące klapki raczek chodzą dobrze, Błędów żadnych. [br]Dopisany: 28 Styczeń 2010, 16:01_________________________________________________Witam :hi: musze zrobić to samo tylko że wymienić nagrzewnice ale mam pytanie odnośnie poduszek powietrznych. Jak się z nimi obchodzić? Oczywiście wszystko robić przy odłączonym aku ale jak już będzie wszystko skręcone będą jakieś błędy? Proszę powiedzieć mi jak mam się z nimi obchodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odświeżam temat. czy koniecznie niezbędne jest odkręcenie kierownicy żeby okręcić cały kokpit?? czy nie można dojść do tych śrubek trzymających kokpit bez odkręcania kierownicy?? czy ktoś to przerabiał??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się da radę wyciągnąć kokpit bez rozkręcania kierownicy.

jestem w trakcie pracy.

zatrzymałem się bo nie wiem jak wyciągnąć kratki nawiewu????

czy żeby dojść do trzech ósemek trzymających czujnik nasłonecznienia trzeba wyciągnąć cały tunel środkowy??Czy może wystarczy wyciągnąć kokpit z zatrzasków i lekko odchylić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi najgorzej szło z tym czujnikiem światła ta kratka jest na takich zawleczkach blaszkowych...

Kierownica mi strasznie przeszkazała więc wyjąłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem z wyjęciem całego tego kanału rozprowadzającego powietrze - ten główny w którym siedzi dmuchawa. Rozebrałem cały kokpit, panel środkowy itd. i nie mogę dojść do tego jak to ustrojstwo wymontować... wiem, że trzyma się na 2 śrubach przy poduszce powietrza, ale gdzie jeszcze? :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.. to jak to wyciągnąć skoro te przewody trzymają?

właśnie robię drugie podejście wyciągnięcia tego tunelu.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otwórz maskę i poszukaj po środku 2 przewodów idących do kabiny

na forum napisałem jak to rozebrać - poszukaj moich wątków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie właśnie wymieniłem sobie nagrzewnicę. Nie jest to takie trudne jak piszą, lecz po podpięciu wszystkiego jak daje nawiew na kratki leci ciepłe jak na górę zimne. Na LO nie dmucha z kratek. Błędów nie ma lecz chyba klapy źle pracują lub pomyliłem jakieś wtyczki. Jak wyzerować klapy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi raz staję przed tą robotą - tym razem muszę wymienić nagrzewnicę.

Mam już wszystko rozebrane - pozostało wyciągnąć kanał klimatyzacji. Przewody od nagrzewnicy odpięte. Z prawej strony jeszcze trzyma chyba parownik klimatyzacji. Czy aby wyciągnąć cały ten kanał trzeba spuszczać gaz z klimy? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi raz staję przed tą robotą - tym razem muszę wymienić nagrzewnicę.

Mam już wszystko rozebrane - pozostało wyciągnąć kanał klimatyzacji. Przewody od nagrzewnicy odpięte. Z prawej strony jeszcze trzyma chyba parownik klimatyzacji. Czy aby wyciągnąć cały ten kanał trzeba spuszczać gaz z klimy? :mysli:

tak!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnieca mnie wizja klimy w moim aucie.

Czy mogę zacząć od założenia nagrzewnicy od auta z klimą + wymiana tunela środkowego na poliftowy z klimatronikiem, spiąć to do kupy i ogrzewanie będzie działać? A po rozeznaniu tematu dołożyć całą resztę?

Czy te silniczki klapek są w nagrzewnicy?

Co jest podłączone do klimatronika? Tylko nagrzewnica i czujnik temperatury? Co jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem świeżo po wymianie nagrzewnicy A4 TDI, wielkie dzięki za wskazówki. Od siebie dodam że wymieniłem ją samemu w 12 godzin, Zachęcam do zrobienia zdjęcia po zdemontowaniu panela środkowego, mi to pomogło odnaleźć gdzie idą odpowiednie kable, dodam że są 2x dwie takie same wtyczki z czego jedna różni się tylko kolorem i można się pomylić. mi najgorzej było wyjąć tunel z obudową nagrzewnicy, pomaga usunięcie plastikowego kanału wentylacyjnego, który znajduje się zaraz pod nią. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...