Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Ciśnienie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakie macie ciśnienie w oponach? Jakie wg was powinno byc w letnich 205/60/15? Fabrycznie powinno byc 2.0 Ba... Chodzi o malo obciazony samochod :grin:

Opublikowano

do 2,2 jest chyba optymalnie

Opublikowano

qubar, w klapce wlewu paliwa powinieneś mieć tabelkę ;)

Ja mam ok. 2.2 w każdym kole :)

Opublikowano
qubar, w klapce wlewu paliwa powinieneś mieć tabelkę ;)

sprawdzilem, sprawdzilem i jak napisalem wczesniej jest 2.0 Ba, podczas wymiany ustawili mi na 2.4 Ba :mrgreen: Chyba jednak zejde do 2.2 ba i bedzie git :wink:

Opublikowano
sprawdzilem, sprawdzilem i jak napisalem wczesniej jest 2.0 Ba, podczas wymiany ustawili mi na 2.4 Ba Chyba jednak zejde do 2.2 ba i bedzie git

Mi jak opony na felgi zakladal to pompowal to 2,3

Opublikowano

2,3 wydaje mi sie optymalne, 2.0 jest napewno za niskie, 2.5 za wysokie

Opublikowano

Panowie po pierwsze to cisnienie zalezy od rozmiaru opony, po drugie od wagi samochodu a tu wchodzi w rachube jaki jest silnik i tak:

dla rozmiaru 205/60 15R i dla silnikow do 110 koni polowa obiazenia przod 0,2 tyl 02 na obciazonym przod 2,3 tyl 2,6

dla tego samego rozmiaru i silnikow do 128kW przod 2,2 tyl 2,2 obciazony przod 2,8 tyl 2,9.

Nie chce mi sie wypisywac dla wszystkich samochodow i rozmiarow opon ale tak to mniej wiecej wyglada.

Opublikowano

...mowimy o tym samym silniku, ktory ja mam i o identycznych oponach :D

Opublikowano

No to skoro tak to wydaje mi sie, ze silnik 115 nie jest duzo ciezszy od 110 wiec wartosci podalem.

Opublikowano

dokladnie sa takie same paraetry, ale przy takim profilu i nie obciazonym aucie warto dodac 0,2-opona lepiej uklada sie na zakrecie

Opublikowano

No ale wtedy zamiast na prostej drodze przylegac cala powierzchnia przylega czescia srodkowa i ma mniejsza przyczepnosc. I po pewnym przebiegu opona na srodku nie ma prawei bierznika a po brzegach jak nowa. :mrgreen:

Chyba wiecej sie jezdzi po prostych niz w zakretach i raczej takie cos to chyba mozna stosowac przy sportowej jezdzie.

Opublikowano

masz racje, ale tak sie dzieje przy duzo wiekszym cisnieniu. przy roznicy 0,2 nie ma takiego zjawiska

Opublikowano

Oj zebys sie nie zdziwil. Mialem juz taki przypadek i lepiej tak nie robic. W ksiazce mam napisane zeby tych wartosci nie przekraczac o 0,02 0,03 wiec 0,2 to juz naprawde bardzo duzo.

Opublikowano

Ja pompuje 2.0 na kazde kolo ze względu na Krakowskie dziury :neutral:

Opublikowano

a ja ile powinienem mieć?? 225/45 17" bo na wlewie paliwa nie ma takiej oponki :) najwieksza jest 16 wypisana :) no i nie wiem. coś tam wpompowałem ale na oko ;)

Opublikowano
a ja ile powinienem mieć?? 225/45 17" bo na wlewie paliwa nie ma takiej oponki :) najwieksza jest 16 wypisana :) no i nie wiem. coś tam wpompowałem ale na oko ;)

Z tego co pamiętam to 2.2 :wink:

Opublikowano
a ja ile powinienem mieć?? 225/45 17" bo na wlewie paliwa nie ma takiej oponki :) najwieksza jest 16 wypisana :) no i nie wiem. coś tam wpompowałem ale na oko ;)

Z tego co pamiętam to 2.2 :wink:

dzięki, ale przecież Ty miałeś 18" z tego co kojaże :wink:

Opublikowano
a ja ile powinienem mieć?? 225/45 17" bo na wlewie paliwa nie ma takiej oponki :) najwieksza jest 16 wypisana :) no i nie wiem. coś tam wpompowałem ale na oko ;)

Z tego co pamiętam to 2.2 :wink:

dzięki, ale przecież Ty miałeś 18" z tego co kojaże :wink:

Ale ja odpowiedziałem na Twoje pytanie o ciśnienie w 225.45.17 :wink: Później zerkne na naklejke w aucie i się upewnie czy dobrze pamiętam

A ja w 225.40.18 mam dmuchnięte 2.3 :mrgreen:

Opublikowano

Mi w 225/45/17 dmuchneli tez kolo 2.3 ... :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...