Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Pasek czy łańcuszek rozrządu ?


adam-a156

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie :hi:.

Mam małe pytanko czy w mojej :a4fan:Avant 1.8 dm - 125 KM, B5 ADR 96 rok.

Czy jest pasek rozrządu ?, czy łańcuszek rozrządu ?

Dziękuję i Pozdrawiam :beach:

I pasek i łańcuszek :wink4:

Zajrzyj sobie w warsztat tam nawet jest pokazane ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek rozrządu masz z przodu silnika, a łańcuszek z tyłu silnika napędza wałki.

racja,ale jesli chodzi o wymiane-to lancucha sie nie wymienia,no chyba,ze pytanie bylo ogolne,czy jest lancuch,czy tylko pasek-odpowiedz,jak wyzej- jest jedno i drugie... :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to się łańcucha nie wymienia, zalecana jest wymiana po 200 kkm a w praktyce to jak jest już za luźny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to się łańcucha nie wymienia, zalecana jest wymiana po 200 kkm a w praktyce to jak jest już za luźny.

moze i masz racje,ale ja nie slyszalem,zeby ktos wymienial...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIESTETY napinacz jest tylko w ori i sporo zaplacilem :( jutro wymieniam

Nie jest to prawdą ja dostałem zamiennik za około 600zł tylko nie pamiętam jakiej firmy :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600 jak dla mnie to jednak całkiem sporo...a niestety w nowszych ta kwota rośnie do 1500-1700,bo od około końca 97 napinacz jest nastawny i steruje fazami rozrządu...Wymienia się je dość często-efekt diesla i grzęchot z tyłu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i co że jest napinacz, napinacze się zużywają, łańcuszek jest wytrzymały ale napewno nie jest wieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie kto wam naopowiadal takie brednie dotyczące łańcucha. wymiana co 150 tyś i ani km dłużej. łańcuch zuzywa sie tak samo jak pasek tylko wolniej.

jak chcecie miec zrytą pokrywe zaworowa to mozecie jezdzić dłuzej. łancuch nie ma prawa klepać powinien szumieć.

zapraszam do lektury

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t38114.0.html;highlight=łancuch

odradzam kupno zamienników napinacza i łańcucha tylko ori

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat, jestem zielony w tych sprawach. Może ktoś przybliżyć jakie są koszty wymiany tego łańcucha z napinaczem (części + robota) i tego paska z przodu? Łańcuch widze co 150tys km a ten pasek jak często?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat, jestem zielony w tych sprawach. Może ktoś przybliżyć jakie są koszty wymiany tego łańcucha z napinaczem (części + robota) i tego paska z przodu? Łańcuch widze co 150tys km a ten pasek jak często?

pasek w praktyce,jak zrobisz co 60 tys-bedzie ok i bez zbednych obaw-pompa wody 180 tys-nie dluzej-moja w 1,8T padla przy 177 tys,wiec jak zrobisz pompe przy 150-160 tez bedzie dobrze-nastepnej juz chyba nie wlozysz do tego auta,bo zanim walniesz tym autem 300 tys-kupisz pewnie nowe :wink4:

o kosztach niech sie wypowie ktos z PL :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymienilem napinacz 649 ori i lancuszek 248 tez ori koszt robocizny 200zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Henrykus

adam-a156 zadał proste pytanie "Czy jest pasek rozrządu ?, czy łańcuszek rozrządu ?"

a koledzy zrobili z tego jakieś kosmiczne wywody .

A odpowiedź jest prosta - gumowy pasek zębaty za pomocą wału korbowego napędza jeden z wałków rozrządu , 2 wałki rozrządu są z przeciwnej strony połączone (jeden napędza drugi) łańcuszkiem.

Dziękuję za uwagę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam-a156 zadał proste pytanie "Czy jest pasek rozrządu ?, czy łańcuszek rozrządu ?"

a koledzy zrobili z tego jakieś kosmiczne wywody .

A odpowiedź jest prosta - gumowy pasek zębaty za pomocą wału korbowego napędza jeden z wałków rozrządu , 2 wałki rozrządu są z przeciwnej strony połączone (jeden napędza drugi) łańcuszkiem.

Dziękuję za uwagę .

Ameryki nie odkryłeś :naughty:

Przejrzyj raz jeszcze wszystkie wątki i sam się przekonasz :wink4:

Proponuje zamknąć temat :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeżo po wymianie Napinacza łańcuszka rozrządu.

Objawy: klekot na wolnych obrotach i stukanie (łańcucha)pod maską po dodaniu gazu.

Koszt w serwisie 2200zł! na allegro 900ori Febi. Polecam sprzedającego MICHAELO_OM

Do tego łańcuch 120zl, uszczelka 40zł. Koszt robocizny 100zł

Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...