Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana z Castrola na Motul półsyntetyk


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

trzy dni temu wymieniłem olej na motul po dwuch dniach jazdy usłyszałem jakieś dziwne dźwięk z okolic przodu silnika mniej więcej tam gdzie pompa wtryskowa alternator Może wiecie co to może być czy to jest normalne przedtem był słyszalny przy przy gazuwce lekki stukot silnik pracował jak disel teraz takie dziwne buczenie jak bym pod maską miał z 3 litrowy benzyny

Opublikowano

Może to odgłos sprzęgiełka alternatora :mysli:

Opublikowano

A czy przy zaminie oleju zastosowałeś środek do mycia silnika w środku? (np engine flusch)? co jest zalecane przy tego typu operacjach?

Opublikowano

zdejm pasek klinowy i posluchaj pracy silnika, wyelimunujesz alternator i serwo

BTW polsyntetyk do AFNa? :cool1:

Opublikowano

dęx wszystkim za pomoc noo tak się zastanawiełem czy to nie vacu pompa w sobotę wszytsko po kolei aż do skutku:) kurcze nie sprawdziłem stanu oleju jutro muszę to sprawdzić może przyczyną jest za wysoki stan oleju może głąby za dużo zalali ale wątpie żeby za duże ciśnienie powodowało takie buczenie

Opublikowano

zdejm pasek klinowy i posluchaj pracy silnika, wyelimunujesz alternator i serwo

BTW polsyntetyk do AFNa? :cool1:

zdejm pasek klinowy i posluchaj pracy silnika, wyelimunujesz alternator i serwo

BTW polsyntetyk do AFNa? :cool1:

Dlaczego sądzisz że półsyntetyk zastosował,napisał tylko motul.

Opublikowano

oki bede testował dam znać co było i jak się skończyło a dokładnie to był olej zalany Motul 6100 Synergie + 10W-40 TECHNOSYNTHESE

Opublikowano

Dlaczego sądzisz że półsyntetyk zastosował,napisał tylko motul.

czytales temat watku? :cool1:[br]Dopisany: 23 Czerwiec 2009, 23:42_________________________________________________

oki bede testował dam znać co było i jak się skończyło a dokładnie to był olej zalany Motul 6100 Synergie + 10W-40 TECHNOSYNTHESE

to nie jest najszczesliwszy wybor. czytales watek o olejach?

Opublikowano

3. Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKE, AKN, AFB, BDH, BAU, BDG, BCZ, BFC - Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:

505.00 lub 506.00

Sprawdzone, godne polecenia oleje to:

MOTUL serii 8100 spelniajace norme 505.00 lub 506.00

Opublikowano

Przecież ten półsyntetyk Motula spełnia normę która jest wymagana dla AFN-a. Ponadto na przykładzie mojego auta stwierdziłem, że podczas serwisowania w Niemieckim ASO :audi: od samego początku był zalewany olejem SHELL HELIX DIESEL PLUS 10W-40. Drugie TDI które jeździ w rodzinie z Niemiec przyjechało zalane w/wym Motulem ta więc nie każdy jeździł na syntetyku. Wiadomo technologia produkcji olejów od momentu produkcji tych aut się rozwinęła ale dotyczy to też i silników.

Opublikowano

ja jeżdżę na półsyntetyku MOTULa 6100 i nie narzekam. Żadnych stuków itp.

Opublikowano

ja smigam na polsyntetyku Havoline i bez problemu takze

Opublikowano

moje 1z jest teraz zalane motulem od kolegi z forum Tom 777 czy coś takiego, przedtem Kolega od którego kupiłem miał zalane Castrolem też 10w40 i nie wiedzę, nic niepokojącego jeżeli chodzi o olej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...