Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Hamulec ręczny, a napęd Quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kowi... Gure... Aż mi normalnie ulżyło :)

Hyhy Powiedziałeś krótko acz treściwie a reszta chyba nigdy jeszcze nie miała okazji tak naprawdę "pobawić" się Q (nie licząc parkingów i prędkości pewnie nie większej niż 40 ~ 50 km/h) :)

Widzę, że siebie też do tej reszty zaliczyłeś:

Ale :przebiegly: na parkingu przy niedużych prędkościach jak wrzuca się sprzęgło i ciągnie ręczny to też można fajnie bokami polatać :naughty:

:cool1:

Opublikowano

Kowi... Gure... Aż mi normalnie ulżyło :)

Hyhy Powiedziałeś krótko acz treściwie a reszta chyba nigdy jeszcze nie miała okazji tak naprawdę "pobawić" się Q (nie licząc parkingów i prędkości pewnie nie większej niż 40 ~ 50 km/h) :)

Widzę, że siebie też do tej reszty zaliczyłeś:

Ale :przebiegly: na parkingu przy niedużych prędkościach jak wrzuca się sprzęgło i ciągnie ręczny to też można fajnie bokami polatać :naughty:

:cool1:

Tak na parkingu się przyznaję że używam ręcznego :cool1: ale na drodze przy większych prędkościach nie ma takiej opcji :)

Opublikowano

To naprawdę nie boli :naughty:

Chociaż, mogę zrozumieć że komuś np. szkoda auta lub zwyczajnie kogoś to nie bawi. Ale jak sami przyznajecie, na ośnieżonym parkingu jest fajnie. Zapewniam, że jak nie ma śniegu - też jest fajnie. No ale - co kto woli.

Ja już tak mam że lubię :decayed:

Opublikowano

cały ten post to obraz kierowców quattro powoduje tylko jedna reakcje :polew: :polew: :polew: :polew:

sorki ale wesoło :wink4:

proponuje post do kosza :tongue4: :tongue4: a Pany do :dziura: bo wstyd :polew: :polew:

Opublikowano

cały ten post to obraz kierowców quattro powoduje tylko jedna reakcje :polew: :polew: :polew: :polew:

sorki ale wesoło :wink4:

proponuje post do kosza :tongue4: :tongue4: a Pany do :dziura: bo wstyd :polew: :polew:

Rozwiń ten wstyd :mysli:
Opublikowano

quattro napęd stały na 4 koła :wink4:

czy trzeba coś wiecej tłumaczyć??

zablokowanie którejkolwiek osi powoduje zablokowanie sąsiedniej

torsen nigdy nie działa w proporcji 100:0

wiec ręcznym hamujeszcz chcesz czy nie 4 koła

oska + reczny = frajda

quattro + moc pod maską = frajda niestety kolego Kowi87 ty masz sprzęt tylko do wyjeżdźania z sasp :polew: :polew: :polew: no chba ze sie myle i masz chodz ze 150 kucy :polew: :polew: :polew: :polew:

ale nie martw sie tez takiego szkałem :wink4: :wink4: :wink4:

Opublikowano

quattro napęd stały na 4 koła :wink4:

czy trzeba coś wiecej tłumaczyć??

zablokowanie którejkolwiek osi powoduje zablokowanie sąsiedniej

torsen nigdy nie działa w proporcji 100:0

wiec ręcznym hamujeszcz chcesz czy nie 4 koła

oska + reczny = frajda

quattro + moc pod maską = frajda niestety kolego Kowi87 ty masz sprzęt tylko do wyjeżdźania z sasp :polew: :polew: :polew: no chba ze sie myle i masz chodz ze 150 kucy :polew: :polew: :polew: :polew:

ale nie martw sie tez takiego szkałem :wink4: :wink4: :wink4:

Widzisz jak byś sledził watek to bys wiedział że to samo juz napisaliśmy, a co do mojej mocy uwierz że mam te 150+ :wink4: i wcale nie potrzeba duzej mocy na śniegu jak sie ma Q :tongue4:, ręcznym nie hamujesz na 4 koła, przeczytaj wątek to sie dowiesz że jest inaczej :tongue4:

łapie tylko tylne koła a przednie toczą sie dalej oczywiscie na wcisnietym sprzęgle :good:

A bez wcisniętego sprzegła koła sie nie blokuja, jedynie autko zwalnia :gwizdanie:

Opublikowano

PANY

info sprawdzone na 100 %

jesli zaciągamy ręczny na biegu to kola się blokują (tylko tylne) i efekt taki sam jak przy wcisniętym sprzegle (jedynie troszke auto przydusi ale tylko troszke)

i nie piszcie mi ze to nie mozliwe bo nie chce do kazdego z Was jezdzić i to udawadniać poprostu bede sie upierał ze nie zablokuje wszystkich 4 kól tylko blokuje tylne gdyz wiem to z doswiadczenia (mowa jest o sprzegle wcisnietym i o sytuacji na biegu)

pozdro

Opublikowano

PANY

info sprawdzone na 100 %

jesli zaciągamy ręczny na biegu to kola się blokują (tylko tylne) i efekt taki sam jak przy wcisniętym sprzegle (jedynie troszke auto przydusi ale tylko troszke)

i nie piszcie mi ze to nie mozliwe bo nie chce do kazdego z Was jezdzić i to udawadniać poprostu bede sie upierał ze nie zablokuje wszystkich 4 kól tylko blokuje tylne gdyz wiem to z doswiadczenia (mowa jest o sprzegle wcisnietym i o sytuacji na biegu)

pozdro

ze na sprzęgłe to przecież od początku każdy pisał że sie zablokuja bo to logiczne, ale bez sprzegła to dla mnie juz nie logiczne skoro jest to stały napęd na 4 koła, ja tam próbowałem i nic, zwolniło samochód ale nie złapało na amen :blink:

Opublikowano

a na śliskim próbowałeś?? ja sie właśnie wczoraj bawiłem i specjalnie chciałem stestować i widzieli znajomi jak blokuja sie tylne koła bez sprzegła!! chyba nawet mają filmik :mysli:

tylko nie powinno sie tak robić bo napęd cierpi. ale faktem jest iz mimo ze jest to stały napęd to posiada on mechanizm różnicowy miedzymostowy który nie jest zablokowany i dlatego jest mozliwość złapania tylko tylnych kół.. to tak jak np. w mechanizmie różnicowym na osi - teoretycznie ciągna dwa koła ale wszyscy wiemy ze bez szpery nie bada ciagły dwa tylko to o gorszej przyczepności czyli o mniejszych oporach toczenia...

btw spróbuje skambinowac ten filmik..

tymczasem musicie uwierzyc ze łapie tylko tył

Opublikowano

Quattro quattrem, ale bez ręcznego nie złożysz się przed zakrętem, żeby całkowicie pokonać go bokiem. Chyba, że rozbujasz auto, ale to już wyższa szkoła jazdy o którą większości tu nie podejrzewam.

Ręczny jest potrzebny do prawdziwej zabawy. Kręcenie boczków po placyku jest fajne, ale ... każdy coś takiego potrafi.

:good:

macie racje ze latać bokiem w zekrecie sie da wystarczy tylko dodac gazu i dupka fajnie ucieka ale czyż nie poto sie ciagnie reczny PRZED zakretem by juz na paczatku zakretu leciec bokiem??? oto filmiczek fajny :decayed:

Film dokładnie pokazuje o co chodzi w używaniu ręcznego przy 4x4; nikt z nas pewnie tak nie potrafi. Ci co napisali, że wystarczy im tylko gaz, nie uwierzę, że patelnie przejadą za***iście "pełnym bokiem" od początku do końca. Ale jak komuś delikatne poślizgi wystarczą, ma już dość adrenaliny i nie chce się dalej szkolić, to OK.

Ja proponuję jeszcze wyciągnąć bezpiecznik z 7'ki - Elektronisches Stabilitatprogramm. Z mojego odczucia wychodzi, że ESP na przycisku nie jest całkiem dezaktywowane. Na 7 jest dodatkowo ABS (chyba jeszcze EDS) i prędkość na zegarach (cały czas 0). Dużo lepsze czucie samochodu przy hamowaniu oraz inne zachowanie w poślizgu i starcie. W zeszłym roku jeszcze myślałem, że jazda na śniegu/lodzie jest niebezpieczna bez ABS.

Pierwszy raz wyciągnąłem bezpiecznik w ostatni piątek, wczoraj wieczorem znowu wyciągnąłem; całkiem inna jazda. Teraz ślizganie będzie zawsze bez bezpiecznika. Szkoda, że mam Tiptronica... inaczej ręczny by nie odpoczywał.

Opublikowano

PANY

info sprawdzone na 100 %

jesli zaciągamy ręczny na biegu to kola się blokują (tylko tylne) i efekt taki sam jak przy wcisniętym sprzegle (jedynie troszke auto przydusi ale tylko troszke)

i nie piszcie mi ze to nie mozliwe bo nie chce do kazdego z Was jezdzić i to udawadniać poprostu bede sie upierał ze nie zablokuje wszystkich 4 kól tylko blokuje tylne gdyz wiem to z doswiadczenia (mowa jest o sprzegle wcisnietym i o sytuacji na biegu)

pozdro

zmien dilera Kolego :polew: :polew: :polew: :polew:

zablokowanie tylnej osi nie jest mozliwe a tylko jednego kola nie dwóch

zwłaszcza na bardzo sliskiej nawierzchni

PRZY STAŁYM NAPEDZIE NIE MA MOZLIWOŚCI ZABLOKOWANIA TYLNEJ OSI HAMULCEM RECZNYM !!!!!!!!!!!

i niech juz ktos zamknie ten post

Opublikowano

żal mi Cie człowieku niestety jest tak jak pisałem wczesniej MARiOLiNi był ze mna wczoraj i widział czy blokuje czy nie załatwie ten filmik bo widze ze naprawde cięzko uwierzyć niektórym...

Opublikowano

żal mi Cie człowieku niestety jest tak jak pisałem wczesniej MARiOLiNi był ze mna wczoraj i widział czy blokuje czy nie załatwie ten filmik bo widze ze naprawde cięzko uwierzyć niektórym...

Wczoraj nie zwracałem uwagi czy blokuje tył, mogę tylko powiedzieć, że poślizgi były :good: zaczynane wcześniej niż moje i z zewnątrz wygląda to na ingerencję ręcznego.

Zwrócę uwagę następnym razem, pewnie w najbliższy weekend; nie wiem jak Adam i reszta co stali przy drodze.

Opublikowano

ręcznym nie hamujesz na 4 koła, przeczytaj wątek to sie dowiesz że jest inaczej :tongue4:

łapie tylko tylne koła a przednie toczą sie dalej oczywiscie na wcisnietym sprzęgle :good:

A bez wcisniętego sprzegła koła sie nie blokuja, jedynie autko zwalnia :gwizdanie:

nic dodać nic ująć - i chyba wystarczy wypowiedzi w tym wątku

Opublikowano

k. u. r. w. a. ludziska jak mozecie zablokować tylne koła nie blokując przednich???? quattro =stałe 4x4

weź jeden auto w góre odpal siknik wpakuj 1 i ręczny na max jak auto zgasnie kasujemy posta :hi: :hi: :hi:

Opublikowano

k. u. r. w. a. ludziska jak mozecie zablokować tylne koła nie blokując przednich???? quattro =stałe 4x4

weź jeden auto w góre odpal siknik wpakuj 1 i ręczny na max jak auto zgasnie kasujemy posta :hi: :hi: :hi:

koleżko staraj się mniej wulgaryzmów używać i czytaj po prostu dokładniej (a zacznij od tematu co to jest torsen)

Opublikowano

k. u. r. w. a. ludziska jak mozecie zablokować tylne koła nie blokując przednich???? quattro =stałe 4x4

weź jeden auto w góre odpal siknik wpakuj 1 i ręczny na max jak auto zgasnie kasujemy posta :hi: :hi: :hi:

koleżko staraj się mniej wulgaryzmów używać i czytaj po prostu dokładniej (a zacznij od tematu co to jest torsen)

:polew: :polew: :good: :good:

Opublikowano

k. u. r. w. a. ludziska jak mozecie zablokować tylne koła nie blokując przednich???? quattro =stałe 4x4

weź jeden auto w góre odpal siknik wpakuj 1 i ręczny na max jak auto zgasnie kasujemy posta :hi: :hi: :hi:

koleżko staraj się mniej wulgaryzmów używać i czytaj po prostu dokładniej (a zacznij od tematu co to jest torsen)

:polew: :polew: :good: :good:

Nie czytasz :gwizdanie:

Opublikowano

widze ze bez filmiku sie tu niestety nie obejdzie nikt mi nie wierzy a ja nie mówie bo domniemywam jak MOZE działać torsen tylko

wypowiadam sie na podstawie własnych DOŚWIADCZEŃ i jesli mówie ze jak zaciagne reczny na biegu to efekt jest prawie taki sam jak bym zaciągnął na sprzegle to tak jest.

co do stałego napedu to niestety panowie nie macie pojęcia na czym polega słowo stały napęd na obie osie

i nie rozróżniacie pojęcia stały a pojęcia sztywny.

tu macie linka

http://209.85.229.132/search?q=cache:oeAVI4e2Gt4J:www.wojdas.24x7.pl/naped.html+nap%C4%99d+sta%C5%82y&cd=4&hl=pl&ct=clnk&gl=pl

poczytajcie dokladnie a wszczegołności zamieszczone tebele

porównajcie z haldexem zastosowanym w VW i wtedy rozwieją sie wasze wątpliwości i zrozumiecie ze to co pisze to nie bzdury

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...