bolek Opublikowano 22 Lutego 2006 Opublikowano 22 Lutego 2006 Witam Wzystkich-Mam mały problem otóż wczoraj cos zaczęłą mi halasowac pompa wspomagania,zacząłem od sprawdzania poziomu płynu i jak sie okazało było go minimalnie mniej niż minimum,braki oczywiście uzupełniłem i pompa przestała buczeć,ale zdziwił mnie jeden fakt że płyn okropnie był spieniony,chcialem zaznaczyć ze plyn wymienialem jakies 4 tyś.km temu na oryginalny Audi.Moze wiecie co może byc przyczyną pienienia sie płynu i czy to coś poważnego??Z góry dzięki za porady i pozdrawiam serdecznie klubowiczów
Pikuś Opublikowano 22 Lutego 2006 Opublikowano 22 Lutego 2006 Nie wiem czy tak ma byc czy nie ale u mnie tez sie pieni, a jest to chyba tym spowodowane ze w TDI nie kladli chlodnicy plynu.
bolek Opublikowano 22 Lutego 2006 Autor Opublikowano 22 Lutego 2006 No ale pieni sie okropnie,kolega ma Paska z tym samym silnikiem i nic sie nie pieni :roll:
Pikuś Opublikowano 22 Lutego 2006 Opublikowano 22 Lutego 2006 No ale byl spieniony przed dolaniem czyli bylo go za malo i moze dlatego. Ja az dzisiaj jak nie zapomne to sprawdze jak u mnie jest.
dark79 Opublikowano 22 Lutego 2006 Opublikowano 22 Lutego 2006 mam pytanko, a jak wymieniłeś płyn? chodzi mi dokładnie czy spuszczałeś go z przekładni?? no bo ze zbiornika to nie problem, bo i tak poziom mam min a jest (wydaje mi się) brudny w sensie przerobiony i pomyślałem ze lepiej od razu wyminić niż dolewać, i tak jak mam teraz to sie nie pieni
alfuta Opublikowano 22 Lutego 2006 Opublikowano 22 Lutego 2006 Miałem to samo - pompa hałasowała a przy skrętach jeszcze bardziej, w zbiorniczku był wielki szum. Gdy dolałem do zbiorniczka ok pół szklanki świeżego płynu (do poziomu normy)= hałas odleciał a piana przeistoczyła się w nic. Piany brak.
Pikuś Opublikowano 22 Lutego 2006 Opublikowano 22 Lutego 2006 mam pytanko, a jak wymieniłeś płyn? chodzi mi dokładnie czy spuszczałeś go z przekładni?? no bo ze zbiornika to nie problem, bo i tak poziom mam min a jest (wydaje mi się) brudny w sensie przerobiony i pomyślałem ze lepiej od razu wyminić niż dolewać, i tak jak mam teraz to sie nie pieni Wymiana to maly problem. NAjlepiej jakbys mial samochod na podnosniku przynajmniej przod. Odlanczasz od zbiorniczka ten grubszy waz i dajesz go na dol. Przed jednak zatkaj sobie otwor bo bedzie z niego lecialo no i ze zbiornika zleci. Pozniej na dole podstawiasz miske i krecisz kiera to w jedna strone to w drugo az splynie. Polecam pozniej jeszcze zalac czystym i przepukac caly uklad. Pozniej skrecasz wszystko dokladnie zalewasz na max i odpalasz i patrzysz ile jest bo pewnie ubedzie i to duzo. Ja zbiornik wykrecilem i wymylem dokladnie.
Pikuś Opublikowano 23 Lutego 2006 Opublikowano 23 Lutego 2006 Moze troche bardziej jeszcze sprecyzuje swoja odpowiedz. Jak juz bedziesz mial waz na dole i bedziesz krecil kiera oczywiscie na wlaczonym silniku to dolewaj plynu swiezego do zbiorniczka. I tak az do momentu jak z tego przewodu bedzie lecial czysty plyn to zapobiegnie zapowietrzeniu ukladu.
Gość zdeniu Opublikowano 9 Czerwca 2006 Opublikowano 9 Czerwca 2006 trafiłem na ten post i zastosowałem sie do niego a dokladnie do rady Pikusia :mrgreen: po rozgrzanie sie silnika czyli i płynu wspomagania zaczynała wyć pompa wpomagania pierwsza mysl byla ze trzeba ją wymienic lecz pomogła wymiana samego płynu który faktycznie mimo właściwego poziomu był juz bardziej podobny do oleju silnikowego :twisted: tak wiec koszt to tylko płyn a nie pompa
bolek Opublikowano 9 Czerwca 2006 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2006 To który płyn jest prawidłowy do B5 Tdi 96 r.bo chyba wymienie sobie sam bo ostatnio zmienialem razem z olejem i nie wiadomo co wlaly patałachy(w kazdym badz razie plyn mam koloru zielonego :!: ??Pozdrawiam aha.ma ktos moze namiar na jakis warsztat prawdziwego zdarzenia w Krakowie??
Pikuś Opublikowano 9 Czerwca 2006 Opublikowano 9 Czerwca 2006 Co do koloru plynu czy tam rodzaju juz byla dyskusja i niby ma byc zielony. Tylko podobno zielony byl ale do starszych Audiczek i udowodnil to chyba koles na AKP i z tego co pamietam to ma byc chyba pomaranczowy. Ja osobiscie wlalem czerwony Mobil ATF 220 jak dobrze pamietam.
Gość zdeniu Opublikowano 9 Czerwca 2006 Opublikowano 9 Czerwca 2006 smiech czasami bierze olej ma byc taki jaki przewidzial producent a to wyraźnie mozna odczytac ze zbiorniczka od płynu u mnie i w dziesiątkach innych audiczek widzialem wyraźnie zawsze napisane ze ma byc mineralny czy np. z FEBI bedzie to nr 06162, nr oryginału G 002000
Pikuś Opublikowano 9 Czerwca 2006 Opublikowano 9 Czerwca 2006 Zdeniu nie przesadzaj az tak bardzo. Bo jesli olej spelnia normy to czemu nie mozna go niby zalac :?: To jakby nie patrzyl to chyba wiekszosc plynow w autko to bys musial miec Castrola a zaloze sie ze tak nie jest.
spanky Opublikowano 9 Czerwca 2006 Opublikowano 9 Czerwca 2006 kolorek plynu to albo zielony albo pomaranczowo/czerwony ...... osobiscie mam ten drugi ,taki został wlany w serwisie Audi u helmutów.....
Gość zdeniu Opublikowano 9 Czerwca 2006 Opublikowano 9 Czerwca 2006 Zdeniu nie przesadzaj az tak bardzo. Bo jesli olej spelnia normy to czemu nie mozna go niby zalac :?: To jakby nie patrzyl to chyba wiekszosc plynow w autko to bys musial miec Castrola a zaloze sie ze tak nie jest. ale chyba nie rozumiesz tego co napisałem :mrgreen: a napisałem wyraźnie ze jak jest napisane na zbiorniczku ze ma byc mineralny to ma byc mineralny i dla przykładu podałem nr oryginalnego płynu i zamiennika FEBI wiec zupelnie nie wiem o czym piszesz ale chyba nie zqmales tego co ja napisałem :mrgreen:
Gość Murzyn Opublikowano 9 Czerwca 2006 Opublikowano 9 Czerwca 2006 Pikuś, ale jezeli chodzi o plyn hamulcowy i wspomagania to vw/audi ma inne plyny i jednak wszyscy zalecaja stosowanie orginalu
Pikuś Opublikowano 9 Czerwca 2006 Opublikowano 9 Czerwca 2006 jezeli chodzi o plyn hamulcowy i wspomagania to vw/audi ma inne plyny i jednak wszyscy zalecaja stosowanie orginalu Jak mi podasz gdzie tak wyczytales i uwierze w to, to moze sie zgodze. Bo chca miec na to monopol. A plyn hamulcowy to zwykly DOT4 tak jak i do wspomagania zamiennik to chyba FEBI. Ja hamulcowy wymienilem na jakiejs tam firmy i nie narzekam, tak samo wspomaganie zalalem Mobilem i tez nie narzekam. :mrgreen:
Gość Murzyn Opublikowano 9 Czerwca 2006 Opublikowano 9 Czerwca 2006 Pikuś, nigdzie nie wyczytalem, ale juz mialem kilka aut w zyciu i jezdze tylko do najlepszych mechanikow (obecnie mam kolesia ze stajni Kuziego i sw pam. Kuliga) do wszystkich poprzednich aut lalem co chcialem, a do A4 kazali mi lac orginaly...cos w tym musi byc
Pikuś Opublikowano 9 Czerwca 2006 Opublikowano 9 Czerwca 2006 Murzyn nie chce sie tu klocic ale sa o wiele lepsze plyny i co nie wlalbys jakbys mial kase :?: :smile: Dla mnie to takie dziwne gadanie. Podobno MOTUL robi bardzo dobre rzeczy i ja bym je stosowal ale sadze, ze moj samochod nie wymaga az takich specyfikow bo ani nie jest on sportowy ani bardzo obciazony. I raczej podchodze do tego tak, ze jezeli jakas dobra firma sprzedaje produkt, ktory spelnia normy producenta to czemu mam go nie zalac. Ale na ten temat mozna by dyskutowac i dyskutowac. Kazdy ma swoje zasady i ich sie raczej trzyma. :mrgreen:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się